Spring naar bijdragen
PeggyV

Ik weet het even niet meer

Aanbevolen berichten

PeggyV

Lieve allemaal,

Ik weet het even niet meer. Mijn hoofd zit bomvol en ik weet niet hoe ik orde kan krijgen. Alles voelt als teveel, ík voel als teveel. Ik krijg prikkels niet verwerkt en alles wat ik doe voelt als overleven. Ik kan nergens van genieten, heb geen idee waar ik naartoe ga, of wat ik met mijn leven wil. Nee, ook niet in het hier en nu. Ik ben vandaag ingewerkt bij Albert Heijn en vervolgens thuis helemaal ingestort. Dit is helemaal niet wat ik wil. Er is één ding wat ik wél weet en dat is dat ik het liefst op reis ga, alleen, zodat ik kan vinden wie ik ben en wat ik wil. Leren van andere culturen en nieuwe mensen ontmoeten. Mezelf ontwikkelen en ontdekken wat het leven me te bieden heeft. Helaas is dat financieel niet mogelijk, ook weer zoiets waar ik me letterlijk 24/7 druk over maak. Ik voel me eenzaam, verdrietig, boos, gefrustreerd, waardeloos. Ik weet het even niet meer..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi Peggy,

Wat verdrietig om te lezen dat jij je zo voelt. 

Mag het er ook gewoon zijn? Hoe harder je ertegen vecht hoe moeilijker. Dat is mijn ervaring. 

Het is ok om je rot te voelen en het even niet meer te weten. Dat mag gewoon. 

Wat betreft het reizen, je neemt je zelf mee he, dus het lijkt misschien een uitweg, maar vaak kom je jezelf tijdens zo'n reis ook weer tegen. 

Van een reis kan je pas echt genieten als je zelf lekker in je vel zit. 

Wees lief voor jezelf. 

Groetjes, 

Sylvia 

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
11 uur geleden zei PeggyV:

Er is één ding wat ik wél weet en dat is dat ik het liefst op reis ga, alleen, zodat ik kan vinden wie ik ben en wat ik wil. Leren van andere culturen en nieuwe mensen ontmoeten. Mezelf ontwikkelen en ontdekken wat het leven me te bieden heeft.

Je hoeft niet per se naar het buitenland om de doelen te bereiken die je hier beschrijft, gelukkig :)

Rot om te horen dat je na het inwerken bent ingestort thuis. Dat baantje was nooit echt wat je wilde, toch? Voor zover ik me herinner uit een ander topic was het bedoeld als tijdelijke oplossing om wat financiële reserves op te bouwen. Ik heb ook heel veel van dat soort baantjes gehad vroeger. Inhoudelijk niet bepaald uitdagend, maar met de collega's kan het erg gezellig zijn. Omdat je aangeeft je nog steeds veel zorgen te maken om je financiën lijkt het me ergens toch heel fijn dat je dit baantje nu gevonden hebt, ook al is het natuurlijk niet je ideale baan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
A-M

Wat vervelend en verdrietig om te lezen @PeggyV

Je weet ergens wat je wil, maar de onzekere weg er naar toe, of de grote vraag 'hoe' blijft altijd lastig. Ik ben het eens met Sylvia en Jessie, alleen op reis gaan is niet direct de oplossing om jezelf terug te vinden en je doelen te bereiken. Ik heb zelf ervaren dat dit ook in zijn nadeel kan werken (mijn ES is echt bergafwaarts gegaan toen ik alleen weg ging voor 6 maanden). ALs je niet goed in je vel zit, ben je ook niet in staat om je open te stellen voor andere culturen en nieuwe mensen, dit kost namelijk heel veel energie. 

Ben je ingestort door de inwerkdag bij de Albert Heijn? Waren de mensen niet aardig? Of waren het te veel prikkels, spanning, nieuwe indrukken die de emmer hebben doen overlopen? Het is goed om dit de komende dagen denk ik voorzichtig aan jezelf te vragen... Financiële zorgen zijn slopend, wie weet is er toch een mogelijkheid om je baantje voort te zetten. 

En allereerst, zijn er manieren waarop je wat meer rust in je hoofd kunt krijgen? Buitenlucht, ontspanningsoefeningen, je gevoelens opschrijven, met iemand er over praten? 

Geef je zelf de tijd en ben lief voor jezelf 

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hi @PeggyV, wat naar dat je je zo rot voelt. Klinkt ook een beetje alsof je  erg onder druk staat/jezelf onder druk zet om precies te doen wat je wilt doen, terwijl je ook nog twijfels hebt. Je bent wat ik zo her en der gelezen heb, zo goed bezig geweest met je herstel, mag je ook de tijd nemen om je leven zonder ES op te bouwen? En in die tijd ontdekken wat wel of niet voor je werkt. Dus een soort trial and error? Je doet iets, ziet het wel en werkt het niet, dan ga je wat anders doen.

Volgens mij ben je heel gemotiveerd om nu verder te gaan, wil je jezelf verder ontwikkelen, geef jezelf ook de tijd om dit te doen, dit hoeft niet gelijk het einddoel te zijn, kijk ook naar het proces en ervaar het maar.  Wanneer je een keuze gemaakt hebt zit je er niet direct de rest van je leven aan vast, je kunt altijd wat anders doen als iets niet voor je werkt.

Misschien ook goed om tussen alle druk door, even wat anders te gaan doen, waardoor je je gedachten even helemaal verzet, even niet bezig zijn met toekomst. Zodat je het "vastdenken" even los kunt laten en vaak kun je na die tijd ook weer met een frisse blik naar een situatie kijken.

Ik gun het je echt om wat rust en ruimte te krijgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Lieve lieve allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie steunende berichtjes, dat waardeer ik heel erg ❤️ Ik ben tijdens therapie weer even ingestort vanwege de situatie en ben met mijn therapeute een hele grote angst aangegaan. Dat betekent dat ik niet bij Albert Heijn ga werken, en inmiddels een baan in de zorg heb gevonden. Ik ben immers afgestudeerd als verpleegkundige en wilde die kennis en vaardigheden graag gebruiken, mede om mezelf daarin te kunnen ontwikkelen. Wat betreft studiekeuze staan er een aantal open- en proefstudeerdagen op de planning. Een college van mijn vrijwilligerswerk zei gisteren: als je beide studies/beroepen leuk vindt, dan kun je toch geen verkeerde keuze maken? Dat heeft me heel erg geholpen! Ik probeer het nu vooral per dag te bekijken en niet te ver vooruit te denken. Dat reizen komt nog wel, eerst aan mezelf werken. Waar een wil is, is een weg.

@Mary Wat lief dat je aan me dacht! Het is inderdaad een hele mooie en sterke blog 🌷 Bedankt voor het doorsturen.

Heel veel liefs, Peggy.

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

@PeggyV wat een mooi bericht en heel dapper dat je de angst bent aangegaan en gekozen voor wat je echt wilde!! Welke tak van de verpleging ga je werken? Mbt studie, volgens mij ben je nog erg jong dus mogelijkheden genoeg! Mooi dat je het stap voor stap wilt bekijken, leven in het hier en nu is niet altijd eenvoudig.

succes met alles!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Wat heb je in deze tijd moedige stappen gezet. En wat je zegt, waar een wil is, is een weg.  Ga ervoor en neem de tijd, dat mag. Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.