Spring naar bijdragen
IngeRvT

'Emma wil leven' in het theater in samenwerking met HC!

Aanbevolen berichten

Rebekka
2 uur geleden zei Linsey:

Ja daar heb je gelijk in.

Ik vind dat heel moeilijk om te vragen. Ik trek me terug, voel me enorm schuldig dat ik erover begonnen ben, en belastend voor mijn familie. 

Maar lieverd, verbeter me als ik verkeerd zit.. maar je legt dit juist toch voor om je familie te ontlasten? Ik bedoel juist door naar zn voorstelling te gaan, creeer je waarschijnlijk meer begrip/kennis (hoe werkt zn eetstoornis nou) waarmee het voor hun miss juist ook een stukje meer ontlast gaat worden omdat ze je beter begrijpen en miss beter weten hoe ze met jou/de eetstoornis van jou kunnen omgaan. Het biedt mogelijkheid om er verder over door te praten. Ik zou vragen naar hun gedachten erover. Wat houdt ze tegen, vinden ze het miss ook eng en confronterend? Hoe kan jij hen helpen? En wellicht kan jij dan vertellen over de mogelijke voordelen en wat het voor jou betekent als ze wel gaan of mét jou gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
1 uur geleden zei Elske:

@Linsey Heb je ook je intentie aangegeven, of alleen dat het ook heftig en confronterend kan zijn? Ik denk dat het eerste namelijk wel belangrijk is. Niet om haar over te halen, maar wel om aan te geven hoe jij er in staat.

Verder vind ik het heel rot voor je dat je je zo onbegrepen voelt. Ik heb dat ook met een deel van mijn familie en ik heb me er inmiddels bij neergelegd. Dat was (en is soms nog steeds) erg pijnlijk, maar geeft ook een stuk rust. Er is trouwens ook een podcast gemaakt rondom de voorstelling, ik heb die de afgelopen dagen geluisterd en het was voor mij erg helpend. Mocht je hem ook willen luisteren, je kunt hem vinden op Spotify als je zoekt op solo stories.

Dankjewel 

Ja ik heb mijn intentie daarbij ook aangegeven. Maar er wordt vervolgens niet meer gereageerd. Ik doe eigenlijk nooit een poging om me beter te laten begrijpen, omdat dit toch vaak uitloopt op een teleurstelling. Ik herken dat je je erbij neerlegt, en denk hierna dat ik in elk geval bij mijn zus en zwager dit opnieuw moet doen.

Naar dat jij je ook onbegrepen voelt door een deel van je familie. Dat doet inderdaad pijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
22 minuten geleden zei Rebekka:

Maar lieverd, verbeter me als ik verkeerd zit.. maar je legt dit juist toch voor om je familie te ontlasten? Ik bedoel juist door naar zn voorstelling te gaan, creeer je waarschijnlijk meer begrip/kennis (hoe werkt zn eetstoornis nou) waarmee het voor hun miss juist ook een stukje meer ontlast gaat worden omdat ze je beter begrijpen en miss beter weten hoe ze met jou/de eetstoornis van jou kunnen omgaan. Het biedt mogelijkheid om er verder over door te praten. Ik zou vragen naar hun gedachten erover. Wat houdt ze tegen, vinden ze het miss ook eng en confronterend? Hoe kan jij hen helpen? En wellicht kan jij dan vertellen over de mogelijke voordelen en wat het voor jou betekent als ze wel gaan of mét jou gaan. 

Dankjewel voor je fijne reactie en gespreks'opstapjes'.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

@Linsey sorry voor de late reactie!

Gelukkig is er al veel door anderen gereageerd. Ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen behalve dat ik het heel erg voor je vind dat je je niet begrepen voelt. Dat heb ik ook mee gemaakt en is heel zwaar. 

Ik hoop dat je wat hebt aan de tips die gegeven zijn. 

Sterkte hiermee ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites