Spring naar bijdragen

Angst voor eetlijst

Anoniem90
 Share

Aanbevolen berichten

Oké, dan even vanuit mindfulness perspectief...

Wees je bewust dat nu nu is en dinsdag vanzelf komt... Het is de es die je bang maakt. Laat de angst er ook maar even zijn, omarm hem: wat zegt het je? En druk het niet weg. Het laat je iets zien, wat kun je met wat het jeat zien? 

Nu is het enige dat er is. 

Richt je op jouw ademhaling, observeer die. Steeds weer terug naar jouw ademhaling. Lukt je dat om te doen, zometeen en ook als je straks in bed ligt? Morgenochtend weer? Zet 'm op! 

Als ademhaling niet werkt, misschien voelen in jouw lijf waar je wat voelt. Of anders luisteren naar muziek. Of even buiten lopen en voelen hoe jouw voeten steeds de grond raken, hoe de koud van de lucht regen de huis van jouw gezicht komt. Of je buiten richten op wat je ziet, bijvoorbeeld overal waar je licht ziet en dan daar op letten (wel alert blijven op verkeer!!). Of ga zitten en kijk naar de Buddha bij jou thuis. Wat kun je van hem leren? 

Succes meis! 

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Seolenna:

Oké, dan even vanuit mindfulness perspectief...

Wees je bewust dat nu nu is en dinsdag vanzelf komt... Het is de es die je bang maakt. Laat de angst er ook maar even zijn, omarm hem: wat zegt het je? En druk het niet weg. Het laat je iets zien, wat kun je met wat het jeat zien? 

Nu is het enige dat er is. 

Richt je op jouw ademhaling, observeer die. Steeds weer terug naar jouw ademhaling. Lukt je dat om te doen, zometeen en ook als je straks in bed ligt? Morgenochtend weer? Zet 'm op! 

Als ademhaling niet werkt, misschien voelen in jouw lijf waar je wat voelt. Of anders luisteren naar muziek. Of even buiten lopen en voelen hoe jouw voeten steeds de grond raken, hoe de koud van de lucht regen de huis van jouw gezicht komt. Of je buiten richten op wat je ziet, bijvoorbeeld overal waar je licht ziet en dan daar op letten (wel alert blijven op verkeer!!). Of ga zitten en kijk naar de Buddha bij jou thuis. Wat kun je van hem leren? 

Succes meis! 

Dank je wel voor je uitgebreide fijne reactie weer... Mijn overtuiging is nog altijd ´niet doen niet doen niet doen´. Dat is het enige wat ik in mijn hoofd hoor. Maar nu ga ik naar bed en morgen zien we wel weer.. Zo is het toch? Blub wat voel ik me vies. 

Sorry dat ik hier een topic vol spam hoor. Daar zal ik gauw mee ophouden! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Ninaaatje:

Mijn overtuiging is nog altijd ´niet doen niet doen niet doen´. Dat is het enige wat ik in mijn hoofd hoor.

Heel mooi dat je het in ieder geval hoort! Zo kun je het ook bekijken. 

Morgen een idee om deze overtuiging eens te onderzoeken? 

En heel graag gedaan! Ik weet zo'n beetje waar je bent... 

Liefs, lekker slapen

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Ninaaatje:

Mijn overtuiging is nog altijd ´niet doen niet doen niet doen´. Dat is het enige wat ik in mijn hoofd hoor.

Als ik het goed begrijp ben je opgenomen. Ik snap je angst maar zijn die realistisch? Kun je van 1 avondmaaltijd aankomen? Nee toch? Misschien kun je dit realistisch benaderen en z wat gedachtes takelen en die op plekken schrijven die je tot dinsdag veel ziet zoals je agenda en de spiegel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei IV93:

Als ik het goed begrijp ben je opgenomen. Ik snap je angst maar zijn die realistisch? Kun je van 1 avondmaaltijd aankomen? Nee toch? Misschien kun je dit realistisch benaderen en z wat gedachtes takelen en die op plekken schrijven die je tot dinsdag veel ziet zoals je agenda en de spiegel....

Ik ben niet opgenomen. Ik heb nog geen hulp en sta op de wachtlijst voor een intake bij HC. Misschien is die angst niet realistisch maar pfffff ik vind het heel heftig zeg wat er gemaakt gaat worden. Dank je wel voor je reactie ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ninaaatje:

Misschien is die angst niet realistisch maar pfffff ik vind het heel heftig zeg wat er gemaakt gaat worden.

Is het thuis? Weten ze van je eetstoornis? Kan je vragen of het aangepast kan worden zodat het voor jou haalbaar is en zodat je gewoon mee kan eten? ❤️ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei IV93:

Is het thuis? Weten ze van je eetstoornis? Kan je vragen of het aangepast kan worden zodat het voor jou haalbaar is en zodat je gewoon mee kan eten? ❤️ 

Het is in mijn studentenhuis, we hebben om en om koken en dat kan heel gezellig zijn maar de helft weet het en de andere helft niet. Ik ga vanavond wel even overleggen met een vriendin die hier ook woont. Want dit gaat m (nog :) ) niet worden.. Dank je wel ❤️ 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super goed @Ninaaatjedat je het overleg gaat zoeken hierover, dan mak je verbinding met jezelf en een ander en doe je het niet helemaal alleen:).

Hoe is het nu met de intensiteit van jouw angst gevoel erover? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Ninaaatje:

Sorry dat ik hier een topic vol spam hoor. Daar zal ik gauw mee ophouden! 

Daar is dit topic voor hoor!! Lekker blijven spammen. Als ik naar mijzelf kijk, het helpt! 

2 uur geleden zei Ninaaatje:

Want dit gaat m (nog :) ) niet worden

Wat een mooie zin 😊 deze zeg ik ook steeds vaker tegen mijzelf. Klinkt toch weer milder en met hoop voor de toekomst. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Seolenna:

Super goed @Ninaaatjedat je het overleg gaat zoeken hierover, dan mak je verbinding met jezelf en een ander en doe je het niet helemaal alleen:).

Hoe is het nu met de intensiteit van jouw angst gevoel erover? 

Die intesiteit is numega aanwezig. Ik ben zo kwaad, boos, verdrietig, bang. Volle overtuiging het niet te doen. Hier begrijpen ze het niet. Ik wil het niet ik wil het niet. Snappen ze dan echt niet dat als álles gebakken is het té is nu? 😭

6 uur geleden zei Anoniem90:

Daar is dit topic voor hoor!! Lekker blijven spammen. Als ik naar mijzelf kijk, het helpt! 

Wat een mooie zin 😊 deze zeg ik ook steeds vaker tegen mijzelf. Klinkt toch weer milder en met hoop voor de toekomst. 

Ik hoop het ook.. Dank je wel ❤️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde nog even terugkoppelen dat ik de maaltijd van gisteren heb gegeten. Dat is altijd beter als niets! :) Voelt wel als een mooie stap weer..  Jullie zijn schatten, zonder jullie steun was het nooit gelukt!

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-1-2019 om 17:37 zei Ninaaatje:

Die intesiteit is numega aanwezig. Ik ben zo kwaad, boos, verdrietig, bang. Volle overtuiging het niet te doen. Hier begrijpen ze het niet. Ik wil het niet ik wil het niet. Snappen ze dan echt niet dat als álles gebakken is het té is nu? 😭

@Ninaaatje: super knap van jou dat je hebt gegeten en hebt gekozen voor iets dat nu goed voelde! Vind het fijn voor je dát je überhaupt eet met anderen erbij:)

Over bovenstaande, wat ik heb geciteerd, wil ik graag nog wat zeggen. Want ik vind het heel mooi hoe je weet wat je voelt, welke gedachten jouw hoofd bedenkt. Ik ben benieuwd of je voelt waar in jouw lijf je die emoties voelt én wat je vervolgens doet met de emoties en gedachten. 

Liefs, Anneloes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Seolenna:

@Ninaaatje: super knap van jou dat je hebt gegeten en hebt gekozen voor iets dat nu goed voelde! Vind het fijn voor je dát je überhaupt eet met anderen erbij:)

Over bovenstaande, wat ik heb geciteerd, wil ik graag nog wat zeggen. Want ik vind het heel mooi hoe je weet wat je voelt, welke gedachten jouw hoofd bedenkt. Ik ben benieuwd of je voelt waar in jouw lijf je die emoties voelt én wat je vervolgens doet met de emoties en gedachten. 

Liefs, Anneloes

Lieve Anneloes ik wil eerst even zeggen dat ik veel aan jou woorden heb. Echt heel fijn! 
Verder.. Waar voel ik die emoties? Op mijn borst, in mijn buik.. Maar wat en hoe vind ik lastig om te benoemen...
Weet jij dat bij jezelf wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei speranza:

Wat goed en knap van je! Fijn dat ta je wat gehad hebt ook aan het forum👍🏻

Ik heb erg veel aan jullie allemaal. Jullie helpen me relativeren. Erg fijn! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Ninaaatje:

Ik heb erg veel aan jullie allemaal. Jullie helpen me relativeren. Erg fijn!

Fijn Nina! 

Ennuh credits aan jezelf he! Jij bent uiteindelijk diegene die het doet en opnstaat voor het relativeren! 

Liefs Speranza 

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.