Spring naar bijdragen

Aanmelding compleet

Ninaaatje
 Share

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Maartje:

Wat ben je hard voor jezelf!! Je bent niet slecht, je bent heel ziek en dat is vreselijk!

Zou je ook opener durven zijn? Je zegt het al, nu overschreeuw je jezelf en het gevolg is dat de es nog meer trekt...wat maakt het voor jou lastig eerlijk te zijN? 

Naar te lezen dat een koekje zoveel met je doet. Kun je dit relativeren?

Hoe gaat het nu?

Hard ben ik altijd al voor mezelf geweest, ik weet alleen niet hoe het anders moet. Dat is ook iets wat ik bij HC graag zou willen aanpakken, ik heb er namelijk zelf ook veel last van. Het koekje kon ik niet relativeren op dat moment. En eigenlijk, kan ik niets relativeren tot het moment dat ik zie dat bijvoorbeeld het de volgende ochtend niets gedaan heeft op de weegschaal. Maar elke keer is dat anders en is het afwachten op wat mijn gewicht doet.. Snap je? Ik gun het mezelf niet en ik kan het pas 'accepteren' als de weegschaal 'lief' is..

Hoe het nu gaat? Ik merk dat ik heel gespannen ben, deze week zou ik best eens wat kunnen horen van HC over wel of geen behandeling en/of intake! Super spannend dus!
Dank je wel Maartje dat je zo lief reageert....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-1-2019 om 21:28 zei Ninaaatje:

Hard ben ik altijd al voor mezelf geweest, ik weet alleen niet hoe het anders moet. Dat is ook iets wat ik bij HC graag zou willen aanpakken, ik heb er namelijk zelf ook veel last van. Het koekje kon ik niet relativeren op dat moment. En eigenlijk, kan ik niets relativeren tot het moment dat ik zie dat bijvoorbeeld het de volgende ochtend niets gedaan heeft op de weegschaal. Maar elke keer is dat anders en is het afwachten op wat mijn gewicht doet.. Snap je? Ik gun het mezelf niet en ik kan het pas 'accepteren' als de weegschaal 'lief' is..

Hoe het nu gaat? Ik merk dat ik heel gespannen ben, deze week zou ik best eens wat kunnen horen van HC over wel of geen behandeling en/of intake! Super spannend dus!
Dank je wel Maartje dat je zo lief reageert....

Hey, sorry weinig gelegenheid gehad, maar even een reactie.

Heb je nog wat gehoord?

Mooi te lezen dat je die strengheid/hardheid wilt gaan bekijken bij HC! Wat gebeurd er als je wel iets liefs tegen jezelf zegt, of jezelf iets gunt? 

Je schrijft dat je het niet kan relativeren omdat het getal iets kan veranderen, maar weeg je dan zoveel? Je kunt 1 koekje namelijk niet terugzien op de weegschaal!

Wanneer is de weegschaal "lief"' ? Over het algemeen wordt het getal vaak bijgesteld als je het bereikt hebt (bij een eetstoornis)

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Maartje:

Hey, sorry weinig gelegenheid gehad, maar even een reactie.

Heb je nog wat gehoord?

Mooi te lezen dat je die strengheid/hardheid wilt gaan bekijken bij HC! Wat gebeurd er als je wel iets liefs tegen jezelf zegt, of jezelf iets gunt? 

Je schrijft dat je het niet kan relativeren omdat het getal iets kan veranderen, maar weeg je dan zoveel? Je kunt 1 koekje namelijk niet terugzien op de weegschaal!

Wanneer is de weegschaal "lief"' ? Over het algemeen wordt het getal vaak bijgesteld als je het bereikt hebt (bij een eetstoornis)

Sterkte!

Hee lieve Maartje,

Wat lief dat je reageert.  Ik weet alleen dat ze mij afgelopen week in het team besproken hebben en daarna de aanmeldcoördinator er over zou buigen. Ik heb verder nog niets gehoord dus hoop komende week eindelijk een uitsluitsel te krijgen. 

Het mooie, of ja mooie voorbeeld is nu; ik heb de hele dag geshopt, wat heel gezellig was. Maar heb sinds gisterenavond flink keelpijn. Vanavond toen ik thuis kwam heb ik even mijj temperatuur gemeten en bleek ik flink koorts te hebben. Maar ik kan geen rust pakken. Waarom zou ik? Ik voel me niet top maar kan nog alles..

Dat is ook een stukje niet lief zijn voor mezelf en mezelf de rust niet gunnen. Snap je?

Enne de weegschaal is lief Als ik afval... Vandaag heb ik wel een kleine eye-opener gehad met shoppen van de maat van mijn broek... Heel gek. Blijkt maar weer hoe verstoord mijn beeld is. 

Vandaag met shoppen heb ik wel een soort cheatday. Zo voelt het.

Ik eet nooit meer brood maar vandaag heb ik een broodje gehad bij de Hema. En zelfs een stukje appeltaart. Ik wilde dit graag en ik wist dat ik dit -hoop ik althans- met ruim 7 uur shoppen vandaag wel zou verbranden... En hier in huis zeggen ze dat 'ziek zijn meer verbrand. Dus het zal wel. Voelt gek op weer meer te eten dan de afgelopen dagen. Het spookt erg door mijn hoofd wat mijn gewicht gaat zijn maandag. Ik ben er bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Ninaaatje:

Hee lieve Maartje,

Wat lief dat je reageert.  Ik weet alleen dat ze mij afgelopen week in het team besproken hebben en daarna de aanmeldcoördinator er over zou buigen. Ik heb verder nog niets gehoord dus hoop komende week eindelijk een uitsluitsel te krijgen. 

Het mooie, of ja mooie voorbeeld is nu; ik heb de hele dag geshopt, wat heel gezellig was. Maar heb sinds gisterenavond flink keelpijn. Vanavond toen ik thuis kwam heb ik even mijj temperatuur gemeten en bleek ik flink koorts te hebben. Maar ik kan geen rust pakken. Waarom zou ik? Ik voel me niet top maar kan nog alles..

Dat is ook een stukje niet lief zijn voor mezelf en mezelf de rust niet gunnen. Snap je?

Enne de weegschaal is lief Als ik afval... Vandaag heb ik wel een kleine eye-opener gehad met shoppen van de maat van mijn broek... Heel gek. Blijkt maar weer hoe verstoord mijn beeld is. 

Vandaag met shoppen heb ik wel een soort cheatday. Zo voelt het.

Inhoud verbergen

Ik eet nooit meer brood maar vandaag heb ik een broodje gehad bij de Hema. En zelfs een stukje appeltaart. Ik wilde dit graag en ik wist dat ik dit -hoop ik althans- met ruim 7 uur shoppen vandaag wel zou verbranden... En hier in huis zeggen ze dat 'ziek zijn meer verbrand. Dus het zal wel. Voelt gek op weer meer te eten dan de afgelopen dagen. Het spookt erg door mijn hoofd wat mijn gewicht gaat zijn maandag. Ik ben er bang voor.

hoi 

Spannend hoor, ik hoop ook dat je snel wat hoort!

Inderdaad een goed voorbeeld maar wel verdrietig om te lezen! Hoe zou je een goede vriendin of dierbare behandelen in zo'n situatie en zou jij jezelf meer kunnen/willen behandelen als hoe je een ander behandeld?

De weegschaal, tja...dat is wat ik bedoel, want wanneer stopt het? Waarom kan jij jezelf pas accepteren op een lager gewicht en wanneer is het goed genoeg?

Ziek zijn kost inderdaad erg veel energie. Ik schrik wel van je eetgestoorde gedachten, jij?? Dat je dus pas normaal mag eten als je overdreven veel loopt en ook nog ziek bent....

Over je gewicht, jij bent niet je gewicht, het zegt niets over jou! Overigens kan gewicht met een kilo of zelfs wel 2 per dag schommelen en "rommelen is schommelen" maw als jij niet volwaardig eet kan je lcihaam rare schommelingen maken en ookz iek zijn heeft invloed.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2019 om 10:46 zei Maartje:

hoi 

Spannend hoor, ik hoop ook dat je snel wat hoort!

Inderdaad een goed voorbeeld maar wel verdrietig om te lezen! Hoe zou je een goede vriendin of dierbare behandelen in zo'n situatie en zou jij jezelf meer kunnen/willen behandelen als hoe je een ander behandeld?

De weegschaal, tja...dat is wat ik bedoel, want wanneer stopt het? Waarom kan jij jezelf pas accepteren op een lager gewicht en wanneer is het goed genoeg?

Ziek zijn kost inderdaad erg veel energie. Ik schrik wel van je eetgestoorde gedachten, jij?? Dat je dus pas normaal mag eten als je overdreven veel loopt en ook nog ziek bent....

Over je gewicht, jij bent niet je gewicht, het zegt niets over jou! Overigens kan gewicht met een kilo of zelfs wel 2 per dag schommelen en "rommelen is schommelen" maw als jij niet volwaardig eet kan je lcihaam rare schommelingen maken en ookz iek zijn heeft invloed.

Sterkte

Hee Maartje,

Die vraag over een dierbare heb ik vaak gekregen. Natuurlijk zou ik een ander in de watten leggen en maken dat hij/zij zich goedvoelt. En ik weet dat dat voor mij net zo moet gelden maar ik weet niet hoe. 

Vanmorgen gewogen en dat was geen succes. Gevolg..

Alleen een heel klein beetje avondeten op. Alles schreeuwt in mij en echt dat is zo zo zo naar. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen

;)

Ik weet dat rommelen schommelen is. Dat is juist het probleem: na al die jaren een eetstoornis hebben wéét ik alles zo goed. Maar het dóén is zo veel moeilijker, laat staan het dan vasthouden.. Hoe doe jij dat dan? Lukt jou dat? Als ik vragen mag tenminste..

Dank je wel (weer) voor het reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Ninaaatje:

Hee Maartje,

Die vraag over een dierbare heb ik vaak gekregen. Natuurlijk zou ik een ander in de watten leggen en maken dat hij/zij zich goedvoelt. En ik weet dat dat voor mij net zo moet gelden maar ik weet niet hoe. 

Vanmorgen gewogen en dat was geen succes. Gevolg..

Inhoud verbergen

Alleen een heel klein beetje avondeten op. Alles schreeuwt in mij en echt dat is zo zo zo naar. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen

;)

Ik weet dat rommelen schommelen is. Dat is juist het probleem: na al die jaren een eetstoornis hebben wéét ik alles zo goed. Maar het dóén is zo veel moeilijker, laat staan het dan vasthouden.. Hoe doe jij dat dan? Lukt jou dat? Als ik vragen mag tenminste..

Dank je wel (weer) voor het reageren.

Je weet niet hoe, of weet je het wel maar lukt het niet....? 

Je schrijft dat je weet hoe tegen de es in te gaan maar dat het niet lukt, weet je ook waarom? WAt levert de es je op? Heb je wel eens een voor- en nadelenbalans gemaakt van de es?? 

Hoe lang ben je nu ziek?

Mij is het gelukt ja, ik ben hersteld (psychisch), hoe het lukte? lang verhaal, maar ik weet wel dat ernstige schade me een extra zetje gegeven heeft (al werd de schade erna nog meer). Qua eten en minder bewegen was het doorzetten maar....zoals gezegd een es heeft een functie/ iets onderliggends, het is ook belangrijk daarmee aan de slag te gaan, want anders is het meer symptoombestrijding.

Wat naar te lezen dat je jezelf gestraft hebt voor een nietszeggend getal! Zou je minder vaak willen wegen en mag jij jezelf wat te eten gunnen?

Pas op jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maartje:

Je weet niet hoe, of weet je het wel maar lukt het niet....? 

Je schrijft dat je weet hoe tegen de es in te gaan maar dat het niet lukt, weet je ook waarom? WAt levert de es je op? Heb je wel eens een voor- en nadelenbalans gemaakt van de es?? 

Hoe lang ben je nu ziek?

Mij is het gelukt ja, ik ben hersteld (psychisch), hoe het lukte? lang verhaal, maar ik weet wel dat ernstige schade me een extra zetje gegeven heeft (al werd de schade erna nog meer). Qua eten en minder bewegen was het doorzetten maar....zoals gezegd een es heeft een functie/ iets onderliggends, het is ook belangrijk daarmee aan de slag te gaan, want anders is het meer symptoombestrijding.

Wat naar te lezen dat je jezelf gestraft hebt voor een nietszeggend getal! Zou je minder vaak willen wegen en mag jij jezelf wat te eten gunnen?

Pas op jezelf!

Ik weet hoe het allemaal moet. Maar het lukt niet. Dat bedoel de ik, sorry als dat onduidelijk was voor je. Dat maakt het wel frustrerend. Ik weet ook precies wat het achterliggende is en daar wil ik graag aan werken.  De eetstoornis levert mij nu rust op. Doordat ik nu zo eetgsstoord bezig ben, hou ik alles vol. Ik blokkeer alle stress als het ware en emotie. Dat scheelt dat ik het vol kan houden denk ik. 

Op het moment weeg ik zo'n 3x in de week en meer kan niet. Ik ben gebonden aan de weegschaal ergens anders..  En ik weet dat als ik zelf een weegschaal koop ik ver van huis ben. Al is het erg verleidelijk.

Mijn eetstoornis speelt nu zo'n 15 jaar en dat is natuurlijk een hele tijd. In die tijd is het erg met ups en downs gegaan (logisch) maar ik wil nu echt afrekenen met dit gedoe. Alleen weet ik niet goed hoe, niet zonder hulp.

Ik vind het onwijs knap van jou dat je psychisch hersteld bent. Heb je dan nooit meer last ofzo?

Ik heb nog altijd niks van HC gehoord. Dus hopelijk wel morgen...

Dank je wel voor reactie weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Ninaaatje:

Hoi Nina

Ik snapte wat je bedoelde hoor!! dat is juist het moeilijke, je weet het wel maar het doen...Wat goed te lezen dat je inzicht hebt in het onderliggende en daar wil je dus bij HC mee verder begrijp ik, heb je wat gehoord?

Goed dat je je niet laat verleiden om een weegschaal te kopen.

Veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Maartje:

Hoi Nina

Ik snapte wat je bedoelde hoor!! dat is juist het moeilijke, je weet het wel maar het doen...Wat goed te lezen dat je inzicht hebt in het onderliggende en daar wil je dus bij HC mee verder begrijp ik, heb je wat gehoord?

Goed dat je je niet laat verleiden om een weegschaal te kopen.

Veel sterkte!

Ik heb nog altijd niets gehoord. Op mail reageren ze niet. Morgen bellen, hopelijk gaat dat eindelijk uitsluitsel geven.. Ik word gek van alle stress en spanning.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Linsey:

Is het gelukt om te bellen @Ninaaatje?

Die stress en spanning is idd gekmakend hè :(

Ja bellen is gelukt. Ik hoor volgende week in de loop van de week iets... Fingers Crossed... Alsjeblieft duim mee😖

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Ninaaatje:

Ja bellen is gelukt. Ik hoor volgende week in de loop van de week iets... Fingers Crossed... Alsjeblieft duim mee😖

Goed van je.

Pfft in de loop van volgende week voelt vast als een eeuwigheid,  en geen concrete dag voelt vast ook heel naar... Sterkte!!

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Ninaaatje:

Ik ben afgewezen bij HC. Papa is nu nabellen. Ik ben echt flink overstuur.😭

he bah! Hebben ze ook aangegeven waarom je bent afgewezen? Is het definitief of moet je bv (eerst)aan bepaalde voorwaarden voldoen? 

Sterkte ermee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ninaaatje:

Ik ben afgewezen bij HC. Papa is nu nabellen. Ik ben echt flink overstuur.😭

Ah nee :( ben ook benieuwd wat er als reden gegeven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee allemaal,

Ik antwoord even op jullie allemaal in 1 keer. De beste mevrouw was erg onaardig voor me. Ze gaf me ten eerste het gevoel dat het mijn eigen schuld was dat ik niet kon komen: 
De eerste keer dat ik bij HC was ging het erg goed, ik had echter een therapeut wisseling en deze 2 zaten totaal niet op 1 lijn wat mijn vervolg waren. De eerste therapeut wilde iets 180 graden anders dan mijn 2e therapeut. Omdat mijn laatste therapeut wilde dat ik aan iets ging/moest werken waar ik al die tijd bij HC niet aan gewerkt had omdat ze ervan overtuigd was dat i daarmee mijn eetstoornis kon loslaten ging ik hierin mee. Echter ondervond ik bij de vervolgbehandeling dat dit totaal niet passend was, zo ging ik op zoek naar een vrijgevestigde therapeut en daar boekte ik meer vooruitgang maar kwam ik ook achter het feit dat ook hier het niet passend was. Ik merkte als ik zelf aan de slag ging op mijn eigen manier met het desbetreffende achterliggende dat het me heel goed deed, zo goed dat ik nu weinig last heb van dat stuk: trauma. 

Nu heeft HC gezegd dat omdat ik mijn behandelingen niet heb afgemaakt die zij hadden geadviseerd ik niet mag komen. 
Ze heeft zelfs gezegd dat het dus mijn eigen schuld is dat ik dus nu niet opnieuw mag starten. Ze luisterde totaal niet naar mij toen ik vertelde hoe het voor mij zat: nee ik had niet gedaan wat zij adviseerde.
Dat vond ik zó onaardig en cru! Ik was op stage en op stage weten ze van mijn situatie, ik kon alleen maar huilen. Ik heb meteen mijn vader gebeld en die is zich erin gaan mengen. 
Hij heeft mij beloofd dat we samen verder zoeken naar een verder vervolg maar HC het niet meer gaat worden, jammer maar helaas.

Het voelt alsof de grond onder mij vandaan getrokken is, ik had eigenlijk stiekem zoveel hoop en vertrouwen. Maar ik merkte dat de warmte die ik destijds voelde, ook rondom intake en office's van HC, ver te zoeken was. Dit geeft voor mij een heel hopeloos, verward, boos en verdrietig gevoel...

Op dit moment voel ik me niet oke en doe ik mijn best mezelf staande te houden. Papa heeft al laten doorschemeren dat misschien Isa Power een goede zal zijn, dat is nog even afwachten...
Maar man wat baal ik en wat voelt dit alsof ze me in de steek laten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.