Spring naar bijdragen

Oud en nieuw

Blueeyes
 Share

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Roza:

Speranza, dat is mooi en lief. Maar ik denk dat jij in herstel al veel verder bent dan anderen. (Dan mij bijvoorbeeld) Wel super fijn voor je. 

Dat weet ik niet.. Ik zeg namelijk niet dat het makkelijk is en dat het ook altijd lukt om dit ook om te zetten in gedrag. Het is alleen wel heel helpend om je dit soms wel te realiseren en hier bewust van te worden. Dit zijn namelijk gedachtes die niet vanuit de eetstoornis komen.. Hoe meer je die hebt, hoe gemakkelijker uiteindelijk het ook wordt om qua gedrag mee te gaan.. 

Liefs Speranza 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Linsey:

Heerlijk om te bedenken dat er toen helemaal geen schuldgevoelens en gepieker was....

En hoe is dat nu voor je? Ik bedoel het omgaan met eten rondom bijvoorbeeld oud en nieuw? ☺️

Liefs Speranza 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei speranza:

En hoe is dat nu voor je? Ik bedoel het omgaan met eten rondom bijvoorbeeld oud en nieuw? ☺️

Liefs Speranza 

Ik zou best een oliebol lusten maar ik heb daar veel negatieve associaties mee gekregen. Ik zou het wel durven. Maar dan afgepast, een beetje zoals er in dit topic ook over gesproken is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Linsey:

Heerlijk om te bedenken dat er toen helemaal geen schuldgevoelens en gepieker was....

Hou vol! Dat gaat weer komen! Ik gun het je!

2 uur geleden zei Linsey:

Ik zou best een oliebol lusten maar ik heb daar veel negatieve associaties mee gekregen. Ik zou het wel durven. Maar dan afgepast, een beetje zoals er in dit topic ook over gesproken is. 

Wat maakt dat je dan ondanks associaties wel een stukje kan nemen maar niet de hele ?? Geeft een stukje geen associaties en zou je dit willen doorbreken die associaties?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man at 3 oliebollen als tussendoortje... hij is zo vrij van alle angst/paniek die ik ervaar (controle). Ik ben wel vaker jaloers op zijn omgang met eten.Hij is zo vrij en hij wordt er ook net dikker van. Ik zie wat hij eet en doet.... en het doet hem niks meer tegenwoordig. Wat raar dan toch dat ik voor mijn gevoel maar naar eten hoef te kijken en de kilo`s vliegen eraan. Het vertrouwen in mijn eigen lijf, hoe krijg ik dat weer terug? Hoe doen jullie dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Aukepauk:

Mijn man at 3 oliebollen als tussendoortje... hij is zo vrij van alle angst/paniek die ik ervaar (controle). Ik ben wel vaker jaloers op zijn omgang met eten.Hij is zo vrij en hij wordt er ook net dikker van. Ik zie wat hij eet en doet.... en het doet hem niks meer tegenwoordig. Wat raar dan toch dat ik voor mijn gevoel maar naar eten hoef te kijken en de kilo`s vliegen eraan. Het vertrouwen in mijn eigen lijf, hoe krijg ik dat weer terug? Hoe doen jullie dat?

hey Aukepauk

Je vraagt "hoe doen jullie dat". Ik denk dat dit niet zomaar even gedaan kan worden als je nog in de es zit maar dat dit een proces is, een proces van jezelf dingen gunnen maar ook weer leren vertrouwen op je lichaam (en je lichaam op jou). Als je meteen van alles wat je eet zou aankomen zou iedereen veel te zwaar zijn. Verstandelijk weet je dat natuurlijk best (zo gaat het allergrootste deel van wat je eet al op aan je rustmetabolisme en piekeren kost ook veel energie), maar het gaan ervaren is lastiger.

Als je gaat opbouwen met eten en stoppen met compenseren kan je lichaam best even reageren met een sprongetje hier of daar, dat bedoelde ik met het vertrouwen. 

Je lichaam is zo mooi gemaakt, die kan het prima aan om een dag wat extra te hebben (zoals je ziet bij je man), maar dan heeft je lichaam wel vertrouwen nodig in een aanvoer van voldoende voedingsstoffen normaal gesproken. Daarnaast mag jij je lichaam en jezelf (!) weer leren vertrouwen hierin!

Nog even naar de vraag "hoe doen jullie dat"

zoals ik al zei, dat is een proces maar ik denk dat bewustwording, verlangen (zoals jij hebt) daar ook al een onderdeel van is!

Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Maartje:

Hou vol! Dat gaat weer komen! Ik gun het je!

Wat maakt dat je dan ondanks associaties wel een stukje kan nemen maar niet de hele ?? Geeft een stukje geen associaties en zou je dit willen doorbreken die associaties?  

Zou heerlijk zijn...

Eet jij ook oliebollen oid? 

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel gewoon een hele hoor, geen stukje. :)

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag is dan de dag...

Zucht

Wens jullie allemaal heel veel succes! Ik hoop dat we allemaal van in elk geval 1 oliebol kunnen genieten zonder schuldgevoel of compensatie!

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Blueeyes:

Ik eet eerlijk gezegd nog helemaal geen tussendoortjes.. Ik vind het moeilijk en eng dus wil daar eigenlijk maar mee wachten tot ik hopelijk snel start met de intake enzo van HC.

Maar is dit niet een beetje een excuus om nog geen tussendoortjes te hoeven gaan proberen? Wat gaat er objectief gezien veranderen zodra je de intake bij HC hebt, waarom zou dat een beter moment zijn? (Het kan natuurlijk dat er wel dingen gaan veranderen en dat het oprecht beter is. Ik bedoel je niet te verbeteren, maar ik herken dit excuus wel van mezelf en ik had er nog nooit objectief naar gekeken totdat iemand het zei tegen mij, dus vandaar. Ik weet natuurlijk totaal niet hoe het bij jou in elkaar zit, dus trek je vooral niet te veel aan van wat ik zeg, en doe wat voor jou het beste is.)

Maar... sowieso super goed dat je die oliebol(len) wil gaan proberen! :) Hopelijk kunnen jullie allemaal een beetje lief zijn voor jullie zelf vanavond. 

Fijne jaarwisseling en een gelukkig nieuw jaar alvast allemaal :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou dat ik wist hoe dit makkelijker kon. Wat een strijd deze dagen. De laatste strijddag, ik ga proberen het beste ervan te maken. Gelukkig weten vrienden nu wel een beetje dat er een "eet"probleem is, want het is te zichtbaar geworden :(  Maar Mn partner vind het zo moeilijk om naar mij te kijken.. zucht. Ik ga toch proberen om mezelf mooi te maken. Lief zijn voor jezelf is echt belangrijk. Ik ga mijn haren doen met de krultang en ik heb een outfit gekocht. IK KAN DIT !! En jullie ook 💪❤️

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Linsey Bij mij hetzelfde!

Dit jaar nog best lastig aangezien mijn tante zo'n moeilijke eter is. Maar ik heb het geen excuus laten zijn.

Vanmiddag heerlijke oliebol op.

En zojuist een appelbeigneit. 

Ik ben happy. Voor het eerst in jaren met oud&nieuw 🙂

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-12-2018 om 16:50 zei Linsey:

Volgens mij soms al als ontbijt haha

Op nieuwjaarsdag altijd :) doe ik morgen ook, gewoon om tradities erin te houden en straks (hopelijk ooit..) ook aan mijn kinderen door te kunnen geven 

Ik ben vanavond (bewust)alleen, heb even geen behoefte aan echt feest vieren ofzo. Vanavond/vandaag dus ook gewoon kunnen eten en drinken wat ik zelf wil zonder moeilijke struggles.

Fijne jaarwisseling allemaal en alle goeds voor 2019! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor allemaal een hel gelukkig, ondersteunend en moedvol 2019!

Hoe is het jullie vergaan met de jaarwisseling en al het overvloedige lekkers?

Ik heb het geprobeerd maar ben 3 keer de fout in gegaan qua compenseren. Waar zit t hem in vriendschap/angst, teveel eten naar mijn idee/ geen grenzen weten te behouden...

ik voel mij een slappeling, maar ga mij sterk maken in dit jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een oliebol op en ook wat meegesnackt met de hapjes. Nu heel onrustig in mijn hoofd. Vandaag wil ik ook proberen nog een oliebol te nemen! Ben wel bang dat ik wel ga compenseren gezien de onrust in mijn hoofd Dus twijfel een beetje... Wat is belangrijker.. toch die oliebol of gewoon normaal eten vandaag zonder compenseren na gisteravond. Moeilijk moeilijk.

@PeggyV is het je nog gelukt gisteravond iets te eten zoals je van plan was? Gisteren was gewoon een zware avond. Hopelijk kun je vandaag even de rust vinden die je nodig hebt. 

Verder wens ik iedereen een heel mooi 2019 waarin we hopelijk met elkaar Kunnen vechten, elkaar kunnen steunen en steeds weer wat meer kunnen genieten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Blueeyes:

Ben wel bang dat ik wel ga compenseren gezien de onrust in mijn hoofd Dus twijfel een beetje... Wat is belangrijker.. toch die oliebol of gewoon normaal eten vandaag zonder compenseren na gisteravond. Moeilijk moeilijk.

Ik zou denken dat een uitdaging niet echt een geslaagde uitdaging is als je hem daarna compenseert. Want ik kan het niet zien als winst als je een daad tegen je ES alleen kan uitvoeren als je daarna alsnog voor je ES kiest.

Maar hee.. Is het een optie om sowieso te beslissen om niet te compenseren? Je schrijft dat je bang bent dat je gaat compenseren, dat klinkt haast alsof dat 'zomaar' kan gebeuren i.p.v. dat het een keuze is die je maakt.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-12-2018 om 07:51 zei Linsey:

Zou heerlijk zijn...

Eet jij ook oliebollen oid? 

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel gewoon een hele hoor, geen stukje. :)

Deze over het hoofd gezien. Ik gun het je Linsey!

Ik eet geen oliebollen. Ben erfelijk belast met het niet lusten van oliebollen (dus lust ze nu niet maar ook tijdens en voor de es niet)..haha..en ik mag ze ook niet meer nu. Had cakejes gemaakt met amandelmeel, appel, kokosolie, kokosmeel, ei, rozijn et.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Jessie:

Ik zou denken dat een uitdaging niet echt een geslaagde uitdaging is als je hem daarna compenseert. Want ik kan het niet zien als winst als je een daad tegen je ES alleen kan uitvoeren als je daarna alsnog voor je ES kiest.

Maar hee.. Is het een optie om sowieso te beslissen om niet te compenseren? Je schrijft dat je bang bent dat je gaat compenseren, dat klinkt haast alsof dat 'zomaar' kan gebeuren i.p.v. dat het een keuze is die je maakt.

Daar heb je eigenlijk wel een goed punt... Dankje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Maartje:

Deze over het hoofd gezien. Ik gun het je Linsey!

Ik eet geen oliebollen. Ben erfelijk belast met het niet lusten van oliebollen (dus lust ze nu niet maar ook tijdens en voor de es niet)..haha..en ik mag ze ook niet meer nu. Had cakejes gemaakt met amandelmeel, appel, kokosolie, kokosmeel, ei, rozijn et.

Dat klinkt ook jammie!

Je mag ze niet meer nu schrijf je. Moet je een dieet houden voor je gezondheid? Komt dat door de eetstoornis? Of.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Aukepauk:

Wat heb je vandaag nodig? En op welke manier ben jij op?

Had heel graag even rust, dagje alleen gewild. Maar we gingen naar mijn oma en dat was ook wel gezellig. Maar merk wel dat ik moe ben... Maargoed wel normaal na zo'n avond ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.