Spring naar bijdragen
Aukepauk

Ik voel mij een slappeling, met voornemens kom ik ook niet verder

Aanbevolen berichten

Aukepauk

elke dag weer... ik wil geen eetbui, ik wil niet compenseren; ik wil " normaal zijn". Maar ik heb al zo lang een eetstoornis dat het zo ontzettend een gewoonte geworden is, een ontlading van de dag, een poeh nu kan ik mij even laten gaan moment, dat ik ondanks voornemens het niet om kan draaien. Dit frustreert mij weer enorm.

Ik wil niet eten want ik heb al genoeg gegeten.... en toch zit ik weer te eten. Ik baal van mezelf, voel mij een slappeling, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan omdraaien.... hoe lukt jullie dat???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
yeehaw

ik ben onder therapie gegaan, meerdere keren en ik bleef zelf thuis ook nog oefenen met het proberen te eten. Ik hoop dat je van je eerstoornis afkomt. Omdat ik geen eten meer door mn keel kon krijgen heb ik ook een tijdje milkshakes met allemaal bepaalde voedingstoffen moeten drinken. ik hoop echt dat je van je eetstoornis afkomt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Je bent in elk geval geen slappeling dat het niet lukt! Je hebt een eetstoornis en daar kom je niet puur op 'wilskracht' vanaf, helaas. Eigenlijk weet je al best goed wat de functie van de eetbuien is: die ontlading. Welke dingen dragen er gedurende de dag aan bij dat de spanning zodanig oploopt dat je een eetbui nodig hebt? Misschien zitten daar dingen bij waar je iets mee zou kunnen.

In elk geval denk ik dat het goed is om te beseffen dat jouw eetbuien, hoe vervelend ook, niet het werkelijke probleem zijn. Ze zijn een symptoom van onderliggende problematiek. Alleen al op basis van wat je beschreven hebt over de omgang met je ouders en broer vind ik het echt niet gek dat je emotioneel in de knoop zit. Ik las elders dat je je bij HC aangemeld hebt. Hopelijk kun je snel starten! Mij heeft het ontzettend veel  gebracht, meer dan ik toen ik eraan begon voor mogelijk hield.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Lieve Aukepauk,

Lastig hè!? 

Ik ben gestopt met het op die manier denken en ben begonnen met meditatie (observeren wat ik doe en denk), anders gaan denken en anders gaan doen. Kleine kleine stapjes. Ook heb ik twee scenario's beschreven: hoe ziet mijn leven eruit over 5 jaar als ik zo door ga en hoe ziet mijn leven eruit over 5 jaar als ik volledig ga voor herstel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites