Spring naar bijdragen
skygirl

Geen honger maar toch eten omdat je moet eten maar het toch niet wil?

Aanbevolen berichten

skygirl

Hey allemaal! Ik ben nieuw hier maar ik heb een vraagje: 

Soms heb ik bijvoorbeeld de hele dag niks gegeten en ik weet dan dat ik wel moet eten maar heb dan totaal geen honger. Dan dwing ik mij om wel te eten omdat het anders natuurlijk niet goed is maar na 3 happen zit ik dan weer vol. En na het eten voel ik mij dan gelijk schuldig.. 

Hebben jullie ook zo iets of misschien tips?

xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blackmos

Dat klinkt als een serieus probleem. Ik weet niet hoe jou privé situatie is? Woon je alleen? Zijn alle eet momenten alleen? Dat je de hele dag niet eet klinkt niet goed. Heb je het hier al met iemand over gehad? Als je onregelmatig eet verstoord het je honger verzadigd gevoel. Het kan dus kloppen dat je geen honger ervaart maar je lichaam heeft het wel nodig. 3 happen is niet voldoende en zorgelijk als je dan een vol gevoel ervaart. 

Mijn advies is om dit te bespreken met je huisarts. Het kan een medische oorzaak zijn. Het is in ieder geval niet gezond. Probeer sowieso te blijven eten.

Sterkte ermee en ik hoop dat je er iets mee kan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Je honger- en verzadigingsgevoel kan ernstig verstoord raken als je een eetstoornis hebt. Geen honger hebben na een hele dag niets eten is best apart. Je lijf heeft elke dag voeding nodig (de hoeveelheid kan per dag best een beetje variëren maar het is nooit niets) en je zou denken dat je lijf na een dag niets eten haast schreeuwt om eten. Maar ik herken je ervaring tegelijkertijd wel: als je de hongersignalen negeert, raken ze na een tijdje onderdrukt.

Wat maakt dat je soms heel de dag niets eet? Wat hoop je daarmee te bereiken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

@skygirl heel herkenbaar voor mij. Overdag eten lukt mij ook niet maar ik heb wel savonds een gezamenlijk eetmoment met mijn vriend.

Ik krijg er ook altijd buikpijn bij. Wat mij helpt is soep of steeds een klein beetje eten. Voor mijn eetstoornis deed ik dit ook al. Heel het avondeten was me teveel, maar dan later op de avond at ik de rest op. Verder krimpt je maag ook iets als je weinig eet en zit je dus ook sneller vol. Na het eten ga ik meestal liggen. Dan heb ik minder last van het volle gevoel. Het beste is om overdag natuurlijk ook te eten. Je zou kleine beetjes kunnen proberen (manderijntjes, yoghurt, crackers). Sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ninaaatje

Mama noemt dit 'spannings buikpijn/psychische buikpijn'. Ik zit ook altijd na een paar happen vol, dat is natuurlijk enerzijds doordat je lichaam het niet meer goed gewend is maar anderzijds kan het de eetstoornis zijn die (onbewust) je vol laten voelen...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
Op 7-1-2019 om 17:48 zei Ninaaatje:

Mama noemt dit 'spannings buikpijn/psychische buikpijn'. Ik zit ook altijd na een paar happen vol, dat is natuurlijk enerzijds doordat je lichaam het niet meer goed gewend is maar anderzijds kan het de eetstoornis zijn die (onbewust) je vol laten voelen...

Pffff ja ik vind dit zoooooooooooo lastig. Toch eten... 
Bizarre vind ik dat tijdens eetbuien ik maar door en door kan eten en dat met het volgen van zo'n stabiel eetpatroon een normale maaltijd als te veel kan voelen...... En dat voelt ook als echt / realistisch.......... #Verwarrend

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ninaaatje
5 uur geleden zei Seolenna:

Pffff ja ik vind dit zoooooooooooo lastig. Toch eten... 
Bizarre vind ik dat tijdens eetbuien ik maar door en door kan eten en dat met het volgen van zo'n stabiel eetpatroon een normale maaltijd als te veel kan voelen...... En dat voelt ook als echt / realistisch.......... #Verwarrend

Dat herken ik ook erg. Ik heb een tijdje boulima gehad en dat was écht hell. Al heb ik rondom de boulimia periode lang subjectieve eetbuien gehad toen anorexia speelde. Nu is het weer anders: ik ben zó bang voor eetbuien dat ik bepaalde dingen gewoon niet meer eet... Dus dan voelt een 'gewone' maaltijd als een eetbui en als heel veel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
speranza

Herkenbaar van een tijd geleden toen ik van erg weinig naar iets meer eten ging. Was vooral snel misselijk toen. Dit is ook echt weer wennen voor je lichaam en zal je dus ook doorheen moeten tijdens het opbouwen. Voor mij was het destijds beter om om de x dagen uit te breiden met kleine stapjes!  Hoe gaat het nu met het eten?

Liefs Speranza 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.