Spring naar bijdragen

Minnimaud methode

Ninaaatje
 Share

Aanbevolen berichten

@Maartje ik heb nooit ondergewicht gehad. Ik heb altijd een gezond gewicht gehad. Ik at wel perioden heel weinig, maar dan had ik altijd wel eetbuien. 

Spoiler

Braken en laxeren werkten bij mij totaal niet (het ging heel moeilijk), tot mijn frustratie toen, maar nu is het in mijn voordeel. Hrt was verschrikkelijk destijds en zag al heel snel dat het totaal geen zin had. Dat is voor mij nu echt een motivatie om nooit nooit meer te braken en laxeren. Maar toen ben ik van het ene dieet in het andere gerold, die ik zo strict volgde dat ik me er niet aan kon houden waardoor ik eetbuien had. 

Nu ik in behandeling ben, zie ik eindelijk pas hoe de cirkel eruit ziet. Ik voelde me altijd enorm falen, omdat ik niet eens een simpel dieet langer dan 4 weken kon volhouden. Ik dacht dus echt oprecht dat ik geen eetstoornis meer had en gewoon geen discipline had. Maar ja, als je jezelf nooit eens iets gunt wat niet binnen een dieet past, dan wordt dat soort eten des te aantrekkelijker. En 1x een misstap betekende dan gelijk een eetbui in mijn geval. 

Inmiddels ben ik mijn eetschema steeds meer aan het uitbreiden en ik gun mijzelf steeds meer, waardoor ik merk dat de drang naar eetbuien echt minder wordt, simpelweg omdat ik niet heel de dag een hongergevoel heb. Wel heb ik nog allerlei eetregels in mijn hoofd en volg ik dit eetschema weer zo strict, dat dit wel weer spanningen oplevert bij mij, zeker als ik er van af wijk. Dus dat is sowieso een doel, maar hoe we dat gaan oppakken geen idee. 

Ook het perfectionisme word nu in behandeling nog vooral onderzocht. Het is nu nog vooral een bewustwording, maar ik ben wel benieuwd hoe we dit straks gaan aanpakken. 

In elk geval probeer ik wel om leuke dingen te doen! Dat helpt mij sowieso. Niet voor de tv hangen, maar echt leuke activiteiten, zoals spelen met de kinderen en creatief bezig zijn. 

Spoiler

Hoewel in dat creatieve dan weer dat perfectionisme een procleem is omdat ik mijn eigen dingen nooit goed genoeg vind 🙄

Thnx voor je interesse. Ik ben ook benieuwd hoe het met jou gaat? Heb jij je doelen bereikt? 

Als er anderen zijn met ervaringen en nuttige tips, altijd welkom!! 

@Tasha 

Spoiler

heb ik goed begrepen op de site dat eigenlijk iedereen >2000 kcal nodig heeft? En is het dus de bedoeling dat je ongeveer 2700 blijft eten, aangezien je lijf dat gewoon nodig heeft? En dat je lichaam dat altijd op een bepaald gewicht zal komen, of je nou overgewicht hebt of ondergewicht? Of begrijp ik dat verkeerd? 

Geen idee of dit een handige vraag is, aangezien je bij es juist geen kcal meer moet tellen.. Maar aangezien jij dat nu toch doen, ben ik wel benieuwd of dit zo klopt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoniem90 

Spoiler

Ja, dat heb ik ook op die site gelezen. Ik moet zeggen dat ik het niet weet hoe dat precies zit. Zou je het beste aan een diëtiste kunnen vragen (kan ook hier op de site)

Ik ben bij een diëtiste begonnen met het opbouwen van een eetlijst, daarna ben ik verder gegaan met mijn psycholoog. Het is de bedoeling dat ik 0,5 kg per week aankom en elke keer dat ik dat niet haal spreken we een ophoging van ca 200 kcal af. Zo ben ik nu op die 2500 terecht gekomen en ik vrees dat er nog wel een paar keer een ophoging bij komt. Ik weet niet hoe we het verder gaan aanpakken vanaf het moment dat ik weer op gewicht ben. Ik ga ervanuit dat ik dan toch wel weer terug kan naar een basislijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Pin mij hier ook even in vast. Ben heel benieuwd naar meerdere ervaringen en ook op lange termijn. Gezien ik op weinig 

Spoiler

1200/1300

nu al zo’n 5/6 kilo ben aangekomen en ik toch niet heel veel meer hoef aan te komen. Heel frustrerend.. 😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Joanne21 Ik kan je inmiddels echt uit eigen ervaring vertellen dat het goed kan komen. Ik geloofde het nooit en stopte uiteindelijk om vervolgens weer te gaan minderen waardoor ik in een hele nare cirkel bleef hangen. Uiteindelijk heb ik deze durven doorbreken. Vraag me niet hoe.... Maar voornamelijk niet meer wegen en niet meer focussen op dat gewicht denk ik.
En ben ik elke week een beetje meer gaan eten tot ik op een normale intake zat. Wel direct normale afwisseling en geen typische eetlijst, eetlijst. 
En ik ben uiteindelijk echt langzaam aan gaan stabiliseren. Niet op een BMI 19 of exact 20 maar iets daarboven en weet je, het is oke. Dit is blijkbaar mijn lijf en ik ben zoveel gelukkiger ❤️ 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei IV93:

@Joanne21 Ik kan je inmiddels echt uit eigen ervaring vertellen dat het goed kan komen. Ik geloofde het nooit en stopte uiteindelijk om vervolgens weer te gaan minderen waardoor ik in een hele nare cirkel bleef hangen. Uiteindelijk heb ik deze durven doorbreken. Vraag me niet hoe.... Maar voornamelijk niet meer wegen en niet meer focussen op dat gewicht denk ik.
En ben ik elke week een beetje meer gaan eten tot ik op een normale intake zat. Wel direct normale afwisseling en geen typische eetlijst, eetlijst. 
En ik ben uiteindelijk echt langzaam aan gaan stabiliseren. Niet op een BMI 19 of exact 20 maar iets daarboven en weet je, het is oke. Dit is blijkbaar mijn lijf en ik ben zoveel gelukkiger ❤️ 

Wat fijn om te horen dat je hebt durven vertrouwen op je lichaam! 

Ik herken heel erg wat je zegt over die nare cirkel, dat heb ik ook. Vanaf vrijdag heb ik besloten om voor langere termijn goed te blijven eten en te kijken wat het met mijn lichaam doet. Enkel niet vanuit de mm methode, maar ben wel heel nieuwsgierig of dit voor mij ook werkt. Daarmee zou ik misschien ook van die ellendige verboden producten af kunnen komen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Joanne21:

Vanaf vrijdag heb ik besloten om voor langere termijn goed te blijven eten en te kijken wat het met mijn lichaam doet. Enkel niet vanuit de mm methode, maar ben wel heel nieuwsgierig of dit voor mij ook werkt. Daarmee zou ik misschien ook van die ellendige verboden producten af kunnen komen.. 

Yes wat goed en dapper. Hoop dat het jou dezelfde vrijheid gaat brengen. Hou vol !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei IV93:

Yes wat goed en dapper. Hoop dat het jou dezelfde vrijheid gaat brengen. Hou vol !!

Heb jij je trouwens aan alle richtlijnen gehouden? En hoe ben je naar die minimale 2500 kcal gegaan? Opgebouwd of ? 

Had jij ook eerst een overshoot en daarna terug naar je setpoint?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Joanne21:

Heb jij je trouwens aan alle richtlijnen gehouden? En hoe ben je naar die minimale 2500 kcal gegaan? Opgebouwd of ? 

Had jij ook eerst een overshoot en daarna terug naar je setpoint?

Ik heb ook niet de MM gedaan hoor uiteindelijk. Ik heb alle getallen losgelaten. Kcal en gewicht. Ik denk dat ik gemiddeld elke dag wel tussen de 2000 en 2500 uitkom. Soms iets eronder en zoals vandaag iets erboven. Zo blijft het in evenwicht.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei IV93:

Ik heb ook niet de MM gedaan hoor uiteindelijk. Ik heb alle getallen losgelaten. Kcal en gewicht. Ik denk dat ik gemiddeld elke dag wel tussen de 2000 en 2500 uitkom. Soms iets eronder en zoals vandaag iets erboven. Zo blijft het in evenwicht.

Als je +- 2500 eet. Hoe ziet je schema er dan uit? 

@Joanne21 goed bezig zeg!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anoniem90 Het is heel wisselend maar ik kan wel mijn eetlijstje van gisteren plaatsen en de planning zoals ik denk dat die vandaag word ;) 

Gisteren

TD: Banaan

Laat O: 5,5 OL Gebakken rijst met veel groente en rijst 

TD: Handje druiven

TD: 3 mini snickers en 2 schuimpjes

TD: 1 mega cannelloni (soort schelp met mega veel cream cheese erin)

A: Vol bord pasta cabonara en 2 OL salade

TD: stukje appelcake en 1/5 plakje bananen cake

Vandaag

O: Kom griekse yoghurt met granola en banaan

L: Bij kantoor van google (gratis eten dus ongetwijfeld grote portie om alles te proeven)

TD: Appel 

A: Pizza 

TD: Taart (gastvrouw haar kindje is jarig)

* Tussendoor ongetwijfeld nog iets kleins 

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei IV93:

@Anoniem90 Het is heel wisselend maar ik kan wel mijn eetlijstje van gisteren plaatsen en de planning zoals ik denk dat die vandaag word ;) 

Gisteren

TD: Banaan

Laat O: 5,5 OL Gebakken rijst met veel groente en rijst 

TD: Handje druiven

TD: 3 mini snickers en 2 schuimpjes

TD: 1 mega cannelloni (soort schelp met mega veel cream cheese erin)

A: Vol bord pasta cabonara en 2 OL salade

TD: stukje appelcake en 1/5 plakje bananen cake

Vandaag

O: Kom griekse yoghurt met granola en banaan

L: Bij kantoor van google (gratis eten dus ongetwijfeld grote portie om alles te proeven)

TD: Appel 

A: Pizza 

TD: Taart (gastvrouw haar kindje is jarig)

* Tussendoor ongetwijfeld nog iets kleins 

Is dit dan ongeveer Minniemaud?

Ik denk er nog altijd over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ninaaatje:

@Ninaaatje: ik denk eerlijk gezegd dat dit nog geen Minnimaud-hoeveelheden zijn. Ik eet nu zelf elke dag ca 2700 kcal en eet dit per dag:

- 6 bth met boter en beleg

- 1 volkorencracker met kaas

- 1 beker melk

- 1 x normale portie avondeten

- 4 x per dag een tussendoortje van ca 200 kcal

-2 stuks fruit (waarvan 1 banaan)

Ik doe nog geen MinnieMaud, want ik hou me nog strikt aan mijn lijst en MinniMaud is juist ook durven variëren. Als ik wat verder ben in mijn proces wil ik misschien ook wel MinniMaud gaan doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Tasha:

@Ninaaatje: ik denk eerlijk gezegd dat dit nog geen Minnimaud-hoeveelheden zijn. Ik eet nu zelf elke dag ca 2700 kcal en eet dit per dag:

- 6 bth met boter en beleg

- 1 volkorencracker met kaas

- 1 beker melk

- 1 x normale portie avondeten

- 4 x per dag een tussendoortje van ca 200 kcal

-2 stuks fruit (waarvan 1 banaan)

Ik doe nog geen MinnieMaud, want ik hou me nog strikt aan mijn lijst en MinniMaud is juist ook durven variëren. Als ik wat verder ben in mijn proces wil ik misschien ook wel MinniMaud gaan doen. 

Dit vind ik fijn om te lezen! Dank je wel! Ik durf het niet zelf te gaan doen zonder begeleiding eigenlijk, ik heb ooit refeeding gehad en ben zo bang dat het weer gebeurd. Aangezien mijn intake erg weinig is nu, weet ik niet hoe ik het zelf moet opbouwen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Ninaaatje:

Dit vind ik fijn om te lezen! Dank je wel! Ik durf het niet zelf te gaan doen zonder begeleiding eigenlijk, ik heb ooit refeeding gehad en ben zo bang dat het weer gebeurd. Aangezien mijn intake erg weinig is nu, weet ik niet hoe ik het zelf moet opbouwen...

@Ninaaatje: Ja, dat snap ik! Ik zat een paar maanden geleden ook nog op veeel minder hoor! Ben langzaam aan steeds meer erbij gaan doen. Zou je een opbouwschema kunnen maken waarin je iedere dag een kleine toevoeging doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Ninaaatje:

Ik volg geen MM. Zit op een gezond gewicht en het voelt een beetje gek om te zeggen maar denk dat ik aardig in de richting van herstel aan het gaan ben. Ben niet meer bang voor eten. De enige grote strogeel is nog het accepteren van mijn lichaam. Maar kan dat nu los koppelen van hoeveel ik eet en wat ik nodig heb. Maar dit is hoeveel trek ik heb op een dag (waarin ik nauwelijks beweeg). Het is wel heel anders dan een gemiddelde basislijst maar het is super oké en passend voor mij. Zeker aangezien ik nu nog 2,5e week vakantie heb in Amerika en best even mag genieten van al het lekkers.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Tasha:

@Ninaaatje: Ja, dat snap ik! Ik zat een paar maanden geleden ook nog op veeel minder hoor! Ben langzaam aan steeds meer erbij gaan doen. Zou je een opbouwschema kunnen maken waarin je iedere dag een kleine toevoeging doet?

Ja kan dat denk je? Ik zou gewoon zo graag een lijst willen hebben met hoe en wat ik kan opbouwen. Ik ben zo bang weer in de refeeding terecht te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Tasha:

@Ninaaatje: als je dit echt graag wil, dan kan je dit toch ook onder begeleiding doen? Een diëtist bijvoorbeeld, kan je zo terecht als je dat wil. Zo ben ik ook begonnen met opbouwen.

Ik ga morgen bellen naar de huisarts. In die praktijk zit een diëtiste. Misschien is die iets. Ik wil echt graag. Ik ben zo klaar met die stomme stomme eetstoornis.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om vervolgens een boost te krijgen met FY naar de eetstoornis, wat te eten wat ik normaal nooit doe en boven de wc te hangen... GRRRR echt hierom ben ik klaar met die stomme eetstoornis, echt, HIEROM!

:( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Hoe gaat het @Ninaaatje?

Ik heb het in 2013 gedaan en het was ook de enigste periode in mijn eetstoornis tijd dat ik ook echt energie heb gehad. 

Spoiler

Moet je nagaan, op 3500 calorieën en al bijna overgewicht. Ik viel best af, ook al gaf ik niet meer over, laxeerde ik niet meer. En ik bewoog bijna niet. Maar de eeuwige pijn verdween als sneeuw voor de zon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Xtina:

Hoe gaat het @Ninaaatje?

Ik heb het in 2013 gedaan en het was ook de enigste periode in mijn eetstoornis tijd dat ik ook echt energie heb gehad. 

Toon verborgen inhoud

Moet je nagaan, op 3500 calorieën en al bijna overgewicht. Ik viel best af, ook al gaf ik niet meer over, laxeerde ik niet meer. En ik bewoog bijna niet. Maar de eeuwige pijn verdween als sneeuw voor de zon. 

Lief dat je dat vraagt! Het gaat wisselend. Soms heb ik goede dagen en bouw ik het eten wat op. Maar zodra ik zie dat er wat bij is gaat de rem er weer op...

Maar ik heb nu wel echt een goede motivatie en dat is Isa Power.

Hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap dat je de uitdaging bent aangegaan! 

15 uur geleden zei Ninaaatje:

Maar zodra ik zie dat er wat bij is gaat de rem erop. 

Dit lijkt me heel lastig en zwaar voor je. De tweestrijd tussen helemaal klaar zijn met die stomme eetstoornis (zoals je hier eerder schreef) en toch de rem erop zetten wanneer je het aanvecht. Bespreek je dit ook met je behandelaar bij Isa Power? 

Liefs,

Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.