Spring naar bijdragen
IngeRvT

Tips van diëtist Joke voor een goede start van het nieuwe jaar!

Aanbevolen berichten

IngeRvT

Heb jij goede voornemens wat betreft eten?🥨🥞🥗 Of laat jij 2019 op je afkomen? Een tip van Joke: "Geef de eetstoornis niet de kans zich te laten beïnvloeden door de extra aandacht en reclames die er zijn omtrent een gezonde leefstijl aan het begin van het jaar. Ga je eigen weg hierin en zoek daar steun bij als je dat nodig hebt!"👊🏻

Benieuwd naar alle tips voor je eetstoornis in het nieuwe jaar? Kijk op onze website: https://www.humanconcern.nl/nieuws/tips-van-dietist-joke-voor-een-goede-start-van-het-nieuwe-jaar 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

De reclames van oa fitness scholen en de weight watchers zijn echt vervelend ja! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

Stom hè, en nergens voor nodig! :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Nee idd.. ik had het er gisteren over met mijn psycholoog en die stelde mij de vraag: hoe betrouwbaar is die reclame? 

Is het realistisch dat die mensen (van de weight watchers) blijvend zoveel afvallen? 

Nee, eigenlijk is dat het niet, toch? 

Wel goed om het zo te bekijken, maar het echt zo voelen is een stuk lastiger 🤔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Mooi hoor: kleine stapjes naar voren en die stapjes zien voor wat ze zijn: stapjes naar voren! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Seolenna nee die reclames zijn zeker niet betrouwbaar. En eigenlijk moet je zo denken: als je een reclame van een shampoo op tv ziet dan zie je meteen dat er heel erg wordt overdreven, met die glanzende haren waar je eigen haren nooit bij in de buurt komen (naast dat het beeld volledig gemanipuleerd is met allemaal photoshoptechnieken). Zo is dat met reclames voor afvallen eigenlijk ook.. reclames vertekenen altijd de werkelijkheid! En niet een beetje maar extreem. Stom maar wel waar! Nu nog dit verhaal aan je gevoel vertellen 😏! We leven maar in een gekke wereld.. het zou er heel anders uitzien als we echt eerlijk naar elkaar toe waren 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

@IngeRvT ik denk dat je reactie voor mij bedoeld is? ;)

Toch stom dat we niet in de reclames van shampoo en tandpasta trappen.. maar in de reclames over afvallen wel 🤔

29 minuten geleden zei IngeRvT:

Nu nog dit verhaal aan je gevoel vertellen 😏 !

Ja precies... dat is een leuke uitdaging 😅

28 minuten geleden zei IngeRvT:

We leven maar in een gekke wereld.. het zou er heel anders uitzien als we echt eerlijk naar elkaar toe waren 

Ja dat lijkt mij ook Inge! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Cor13n haha ja was zeker voor jou bedoeld, vergat je te citeren! 

En eens, als het over reclames gaat waarin we onszelf onzeker kunnen maken dan doen we dat meteen. We mogen HEEL wat liever voor onszelf zijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
6 minuten geleden zei IngeRvT:

We mogen HEEL wat liever voor onszelf zijn!

Ja vooral dit! 

Dan zou het ook makkelijker zijn om van die stomme es af te komen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
1 uur geleden zei Cor13n:

ik denk dat je reactie voor mij bedoeld is? ;)

Heel even tussendoor hoor, want ik vind het knap: dat je dit schrijft! Lekker die ruimte innemen, helemaal goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
15 minuten geleden zei Seolenna:

Heel even tussendoor hoor, want ik vind het knap: dat je dit schrijft! Lekker die ruimte innemen, helemaal goed!

ik hoop dat het niet verkeerd overkomt? 🤨

Wil ook weer niemand tegen t verkeerde been schoppen..

Deze momenten zijn zeldzaam 😅 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

:) dat is precies waarom ik erop reageerde, want dit is (vind ik) zo belangrijk en de enige manier om jouw leven te gaan leven en beleven. 

Vertel eens, hoe zou het verkeerd kunnen overkomen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Het zou kunnen overkomen alsof ik vind dat een ander die reactie niet verdient ofzo.

Of dat de schrijver het niet fijn vind om op een fout gewezen te worden.. 

Lastig uit te leggen, maar aan de ene kant wil ik graag die ruimte innemen en kan ik best assertief zijn, maar aan de andere kant maakt het me onzeker omdat ik niet weet hoe het opgevat zal worden.. snap je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
13 uur geleden zei Cor13n:

Lastig uit te leggen, maar aan de ene kant wil ik graag die ruimte innemen en kan ik best assertief zijn, maar aan de andere kant maakt het me onzeker omdat ik niet weet hoe het opgevat zal worden.. snap je?

Helpt het je dan hoe het in dit topic ging? Volgens mij werd er prettig op gereageerd, toch? :)

Het was ook echt heel duidelijk dat de reactie inging op wat jij geschreven had, dus ik zou dan nooit denken: "jeetje, zij gunt Seolenna geen reactie"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Cor13n ik als schrijver vatte het helemaal niet verkeerd op inderdaad 😚, het was inderdaad overduidelijk dat voor jou was bedoeld dus juist logisch wat je zei! En daarnaast vind ik het juist wel grappig om gecorrigeerd te worden omdat ik kennelijk te snel had getypt, ik zie de humor altijd wel in van dat soort dingen dus alleen maar goed! 😃

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@Cor13n

Mooi dit onderwerp. Weet je, ik vatte het alleen maar op als: wat goed van je en dat wilde ik je graag benoemen, zodat je er meer van gaat doen :).

Je bent heel gevoelig betreffende hoe wat hetgeen jij zegt / doet overkomt op anderen. Volgens mij is een heel belangrijke factor in hoe anderen het interpreteren de manier waarop ZIJ ontwikkeld zijn. De één vat iets zus op, de ander zo. Er zijn 7 miljard+ mensen op de wereld en zoveel interpretaties zijn er. Zolang jouw intentie goed is (volgens mij is een intentie altijd goed als die puur is en zolang die een ander niet BEWUST schaadt) mag je zeggen en doen wat je wilt. In die zin draait jouw wereld om jou, net zoals dat mijn wereld om mij draait, die van IngeRvT om die van haar, etc. 

Dus: lekker doorgaan met ruimte innemen, jouw wereld (en die van de mensen om jouw heen) zal er alleen maar fijner van worden! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Thanx voor al die lieve reacties! ❤

@Jessie er werd inderdaad heel positief op gereageerd, dat is zeker fijn. Alleen werd ik even met mn neus op de feiten gedrukt dat ik misschien wat te impulsief heb gehandeld.. als ik er achteraf over nadenk had het eigenlijk helemaal geen meerwaarde om dat erbij te zetten. Of probeer ik nu weer de ruimte die ik ermee innam terug te geven? Het kwam assertief over maar zo voel ik me op dit moment niet..

@IngeRvT fijn dat je het niet verkeerd hebt opgevat! 

@Seolenna ik ben inderdaad heel gevoelig voor wat anderen vinden en denken en zoek daarin steeds bevestiging.

Ik ga proberen om het meer te doen, maar moet dit allemaal even verwerken 😅

Je hebt wel een punt dat als het verkeerd over zou komen, het niet direct mijn schuld hoeft te zijn! Nu moet ik dat ook nog gaan voelen ;)

Nogmaals bedankt ❤

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Cor13n het is maar net hoe hoog je de lat voor meerwaarde legt. Ik vond je opmerking iig niet overbodig. Je hebt niets verkeerd gedaan of te veel gezegd o.i.d. Rot dat je dat gevoel achteraf wel hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

@Cor13n 💓 niet meer druk om maken! En juist goed om het op het forum te oefenen toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites