Spring naar bijdragen
Lonelygirl

Eenzaam

Aanbevolen berichten

Lonelygirl

Hey, 

Ik ben langzaam aan het beseffen dat ik anorexia nervosa heb. Ik merk dat ik erin wegglip. Ik heb het moeilijk thuis. Ik woon alleen met mijn moeder en zij zegt mij dat zij dood wil door mij. Ik voel me eenzaam en ik heb niemand met wie ik kan praten. Daarom hoopte ik hier lotgenoten te vinden. Als er iemand wil praten hoor ik het graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Dag Lonelygirl

Wat ontzettend heftig dat je dit te horen krijgt thuis! 

Goed dat je onderkent dat je problemen hebt en het forum hebt opgezocht!

Ben je wel eens bij de huisarts geweest met je problemen? 

Heel veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Hee @Lonelygirl,

Jeetje, wat een nare situatie ☹️ Is er iemand in je omgeving waar je dit mee kunt delen? Daarnaast lijkt het me inderdaad verstandig om een eerste stap naar de huisarts toe te zetten. Zou je dat durven? Krijg je de indruk dat je moeder concrete plannen heeft om zichzelf van het leven te beroven? Dan lijkt het me extra verstandig om professionele hulp te zoeken.

Heel veel sterkte! Ik denk aan je 🌸

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aukepauk

@Lonelygirlniet makkelijk.... Wel heel goed dat jij hier dit al deelt. Zo te lezen zitten jij en jouw moeder in een wanhopige strijd. Heel veel sterkte en moed toegewenst. Ik hoop heel erg voor jou dat je naar de huisarts durft te gaan voor hulp.  

Liefs!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Wat rot dat je je zo eenzaam voelt :( en wat je moeder tegen je zegt, poeh... dat verdien je echt helemaal niet.

Heel erg dapper dat je erkent dat je een eetstoornis hebt. Ben je al wel eens bij de huisarts geweest om te praten over wat er speelt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MableRose

Heel goed van je dat je toch hierheen komt. Je bent niet alleen ❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lonelygirl

Bedankt voor jullie reacties 💕 dit is de enige steun die ik nu heb. Ik ben naar de huisarts geweest, maar ik vond het daar helemaal niet fijn. Ik voelde me aangevallen door de huisarts en ik voelde me totaal niet begrepen. Het enige wat de huisarts wilde was een preek houden over hoe ik aan moest komen en naar de diëtist moet. Ik voelde me niet gehoord. Ik wil eigenlijk niet naar een diëtist want ik wil geen eetlijst volgen. Ik denk dat ik niet klaar ben om van mijn eetstoornis afstand te doen. Herkennen jullie dat het moeilijk is om te beslissen of je er echt vanaf wil? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Dat herken ik wel ja. Je ontwikkelt nooit 'zomaar' een eetstoornis. Daar zit altijd bepaalde problematiek achter en je ES is dan a.h.w. jouw manier om daarmee om te gaan.

Heb je ideeën over wat bij jou dat achterliggende kan zijn? Welke factoren/omstandigheden ervoor gezorgd hebben dat je een ES hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aukepauk

@Lonelygirl  Oh wat is dit herkenbaar. Mjn ES is mijn beste maatje en mijn grootste vijand. Ik ben deze spuugzat, maar mijn eigen patroon/ritme is zo veilig. Ik zit gevangen in een patroon van overleven in vroeger maar ik leef in het hebden.... Loslaten, vertrouwen opbouwen/beseffen.... Ik zie mijn ES als een verslaving. ooit ben ik gestopt met roken. Dat i mij gelukt. Maar dit heeft mij ook 2 jaar gekost. Je hebt deze eetstoornis als overleving, vriendveiligheid omdat de rest niet zo voelt. Natuurlijk kan je hier niet zomaar afstand van doen Je richt je op de onveilige buitenwereld, maar hoe onveilig maak jij deze voor jezelf?

Ik heb makkelijk praten/typen, ben geen haar beter,...

Jouw veiligheid heb je gezocht in een ES, maar dat is niet wat je nodig hebt... zullen wij samen het gevecht aangaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites