Spring naar bijdragen
Aukepauk

spierkramp/spasmes

Aanbevolen berichten

Aukepauk

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie. Hebben jullie (of hadden jullie in de tijd van een es) ook wel eens last van spierspasmen/ spierkrampen? Ik heb spierspasmen bij mijn ogen. Binnenkort moet ik hiervoor naar de neuroloog. Maar ik heb ook last van een kramp/spasme net onder de ribbenvoor. Daar voel ik die spieren ook soms trillen. Is dit iets wat door een es kan komen (in mijn geval boulimia en veel sporten)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Ik zou die vraag zeker bij de neuroloog neerleggen.

Ik heb hier zelf ook wel eens last van, maar ik ben al 10 jaar eetstoornis vrij. Tijdens mijn eetstoornis (boulimia en ook veel sporten) had ik hier niet meer last van dan nu.
Wel kan ik me zo voorstellen dat je door een eetstoornis bepaalde tekorten op loopt waardoor dit soort dingen in de hand worden gewerkt.
Maar goed, als je er zoveel last van hebt dat je hiervoor naar de neuroloog moet, dan zou ik dit zeker met de neuroloog overleggen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Veel dingen die bij een ES komen kijken (weinig eten, veel sporten, compenseren) kunnen effect hebben op bv je vocht- en electrolytenhuishouding. Disbalans op dat vlak kan zeker voor klachten mbt je spieren zorgen. Uitdroging kan bv voor kramp zorgen en zo kunnen er nog wel meer dingen aan ten grondslag liggen. Daarnaast is de combi weinig eten/veel sporten sowieso erg slecht voor je spieren.

Goed om te horen dat je al naar de neuroloog gaat, want je klachten moeten echt door een deskundige bekeken worden. Zo via een forum kunnen we natuurlijk wel meedenken maar het zou onverantwoord zijn om absolute uitspraken te gaan doen over wat het kan zijn en hoe ernstig dat zou kunnen zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aukepauk

@Lydia en @Jessie Dank jullie voor jullie reacties. Ik ben zo bang en gespannen waar dit vandaan komt.  5 orthoptisten hebben mij " bekeken" en vonden het reuze interessant. Ik voelde mij net een "rariteitenkabinet". Ik ben vooral bang... heb ik mijn lijf teveel zeer gedaan. overvraagd... Ik ben bang en durf niet zo goed stil te staan bij alles. Daarnaast had mijn oma reuma en hebben ze bij mij fibromyalgie al een keer als diagnose gegeven. Dit heb ik toen ook met een korrel zout genomen gezien mijn eet/leef gewoontes. Is er meer aan de hand? 

Natuurlijk weet ik dat er hier geen absolute uitspraken gedaan kunnen worden gedaan. Maar het idee dat meer mensen dit soort klachten hebben (gehad) maakt mj iets rustiger en hopelijk ook daadkrachtiger om die ES aan te pakken. Waarschijnlijk heb ik eind maart de intake bij HC. Maar voor mij mag dit nu al zijn....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Eet en leef gewoontes spelen inderdaad een behoorlijke grote rol bij reuma/fibromyalgie. Het is in ieder geval al hartstikke goed dat je dat besef hebt dat je je lichaam teveel pijn hebt gedaan. Dat is toch wel een belangrijke motivatie ook om het een en ander te gaan veranderen. Die periode achter je maak je niet meer ongedaan, maar je hebt wel een hele nieuwe periode voor je liggen waarbij je het anders kunt gaan doen. En gelukkig sta je aangemeld bij HC. Hopelijk kan een neuroloog je ondertussen ook nog een beetje gerust stellen. Heeft je huisarts trouwens ook al het een en ander getest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aukepauk

Dank jullie voor jullie reacties @Lydia en @Jessie. Ik heb een paar maanden geleden een bloedonderzoek laten doen. Daarnaast ben ik bloeddonor en hebben zij mij doo rde malle molen gehaald ivm ijzertekort.  Voor de rest heb ik het maar even laten rusten. De verwachting is dat ik medio maart bij HC aan de slag kan en dan moet er ook getest worden. " lange adem". Maar fijn van jullie reacties. Ik ben bang, ongerust en onzeker. Weet niet waar te zoeken en ook niet waar te beginnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.