Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

J.M

Hoi iedereen,

Nadat het een aantal weken relatief gezien, goed is gegaan ben ik nu weer echt aan het terug vallen voor mijn gevoel. Ik kan mij er niet mee toe zetten om te eten en vind het erg lastig om mijn eetdagboek voor de behandelaar in te vullen. Ik ben alleen maar moe en het liefste stop ik gewoon met eten, ook al weet ik natuurlijk dat dit niet goed is.

ik ben nu 5 kilo aangekomen en heb het gevoel dat ik niet meer ik mijn eigen lichaam leef. Ik walg gewoon van mijn lichaam..

ik mis het sporten verschrikkelijk en ik heb zo het gevoel dat ik mij ‘aanstel’, maar ja.. er moet toch een reden zijn dat ik volledig moet stoppen met werken.

ook heb ik vorig weekend een behoorlijk vol weekend gehad en was helemaal gesloopt. Ik kan gewoon nog steeds niks hebben en hier baal ik zo van. Ik vindt het namelijk zo onwijs moeilijk om mijn eigen grenzen aan te geven.

ik ga nog steeds 2 keer in de week naar mijn behandelaar en hier voel ik mij gelukkig wel goed bij.

heeft iemand tips voor mij m.b.t het om gaan van deze gevoelens en gedachtes?

liefs, Joy 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Fijn dat je je goed voelt bij je behandelaar en dat je er twee keer per week naartoe kan. Mijn belangrijkste advies is om alles wat je hier geschreven hebt ook bij therapie in te brengen.

Grenzen aangeven is niet eenvoudig als je dat niet gewend bent. De eerste stap is überhaupt opmerken dat er een grens bereikt of zelfs overschreden dreigt te worden. Had je bij je volle weekend van tevoren al het gevoel dat het misschien wat te druk was?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
J.M
1 minuut geleden zei Jessie:

Fijn dat je je goed voelt bij je behandelaar en dat je er twee keer per week naartoe kan. Mijn belangrijkste advies is om alles wat je hier geschreven hebt ook bij therapie in te brengen.

Grenzen aangeven is niet eenvoudig als je dat niet gewend bent. De eerste stap is überhaupt opmerken dat er een grens bereikt of zelfs overschreden dreigt te worden. Had je bij je volle weekend van tevoren al het gevoel dat het misschien wat te druk was?

Niet perse van tevoren al, dat gevoel krijg ik altijd achteraf, dit waarschijnlijk omdat ik te veel wil doen en niemand wil teleurstellen of de ‘zeikerd’ wil zijn.

mijn behandelaar zei ook al dat ik het rustiger aan moet doen en alles goed moet plannen, maar ik wil ook gewoon een keer een dagje leven zonder continu bezig te zijn met mijzelf. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

@J.M: en als je daar halve dagjes leven van zou maken? Dat zodra je iets plant, je daarbij automatisch een paar uur rust plant? Als dit goed gaat, dan kan je dit altijd gaan uitbreiden. Het lijkt mij dat 4 halve dagen iets leuks, zonder daarna in te storten, prettiger is dan 2 volle dagen waarbij je volledig instort?
Als je mensen daar serieus mee zou teleurstellen of als mensen jou daardoor een zeikerd zouden vinden, dan heb je absoluut niet de juiste mensen in je omgeving. Het is ook niet zo voor de hand liggend dat mensen dit van jou zouden vinden. Vaak is het eerder zo dat je die dingen van jezelf vindt en deze vervolgens projecteert op je omgeving…? Dus dat jij jezelf een zeikerd vindt en dat je daardoor denkt dat anderen dit ook vinden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

@J.M Ik snap heel goed dat je meer zou willen (dat wil ik zelf namelijk ook), maar mij heeft het wel erg geholpen om mijn grenzen te accepteren en er meer naar te handelen. Soms, zoals deze week, gaat het nog mis en doe ik te veel. Daar heb ik dan ook echt last van, maar dan weet ik ook meteen weer waarom ik hier scherp op moet zijn. Overigens is het niet erg om daar zo nu en dan ook even goed van te balen. Kun je je gevoel hierover ook met iemand delen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.