Spring naar bijdragen
Milithias

Hulp via collega?

Aanbevolen berichten

HeleneK

Hoi @Milithias

Ik heb je berichtjes ook gevold. Wat heftig allemaal, heel goed dat je je verhaal hier deelt met ons. 

Wat vervelend voor je dat zo struggeld met de vraag of je een eetprobleem hebt of niet.

Misschien kan je eens een berichtje sturen naar een van onze therapeuten op het forum? Praten met één hen kan zorgen voor nieuwe inzichten die je weer verder helpen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Liefs van Helene 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Milithias
Op 11-2-2019 om 11:39 zei HeleneK:

Hoi @Milithias

Ik heb je berichtjes ook gevold. Wat heftig allemaal, heel goed dat je je verhaal hier deelt met ons. 

Wat vervelend voor je dat zo struggeld met de vraag of je een eetprobleem hebt of niet.

Misschien kan je eens een berichtje sturen naar een van onze therapeuten op het forum? Praten met één hen kan zorgen voor nieuwe inzichten die je weer verder helpen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Liefs van Helene 

Hee! 

Ja dankjewel! 

Ik denk dat ik dat ga proberen, is een heel goed idee zelfs, dat voelt veilig omdat dan niemand me ergens toe kan dwingen, maar dan hoef ik er in ieder geval niet alleen mee rond te lopen. 

Ik hou jullie hier nog steeds op de hoogte! 

Liefs 💕

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

@Milithias: wat fijn dat je het er toch met je moeder over hebt kunnen hebben. En goed dat je je grenzen hebt gesteld.

Wat betreft je kampleider, persoonlijk vind ik het echt niet oké wat hij doet. Zelfs al zou hij dit uit liefde doen, hij gaat echt ver over je grenzen heen vind ik. En als hij dit bij jou doet, dan vraag ik me af in hoeverre hij dit ook bij anderen doet.

Wat betreft of je nou wel of niet een probleem hebt. Heel veel mensen worstelen natuurlijk met hun eetpatroon en zelfbeeld, dus het lijkt al gauw 'een normaal iets' en daardoor zeg je al gauw 'dat het wel mee valt allemaal'. Maar simpel gezegd: het is een probleem zodra jij er last van hebt. Ontzettend veel mensen maken de fout door te denken dat een eetstoornis betekent dat je wel heel erg drastisch met eten om moet gaan of dat je echt flink moet compenseren of dat je heel veel moet afvallen in gewicht of ondergewicht moet hebben. Maar dat is nou juist helemaal niet zo. Al zou je een prachtig gewicht hebben met een perfect eetpatroon, zodra je hier dan toch in je hoofd heel erg mee bezig bent, dan heb je wel degelijk een probleem. En dat probleem is dan niet minder erg omdat je gewicht en eetpatroon redelijk zijn. Mogelijk is het zelfs erger, omdat je dan geneigd bent om het te bagatelliseren.
In die zin heb jij jezelf twee vragen te stellen:
1) heb ik er last van?
2) wil ik er van af?
Als het antwoord ja is, dan zal je stappen 'moeten' ondernemen voor hulp. En hulp betekent niet dat je iets moet veranderen. Hulp betekent dat je samen met een ander gaat kijken waar je nou precies tegen aan loopt, waar dit vandaan komt en of en wat je hier eventueel mee zou willen en kunnen doen. Betekent dus helemaal niet dat je zou moeten stoppen met je opleiding en danslessen. Maar hou er wel rekening mee dat als jij blijft aanklooien en je niet gaat ingrijpen bij jezelf, dat je het risico loopt dat je straks fysiek niet goed in staat bent om je opleiding en danslessen te blijven volgen. En wat is voor jou meer waard? Afvallen of je opleiding en danslessen? En zou je niet veel liever juist je lichaam op een dusdanige manier willen ondersteunen dat jij juist zo goed mogelijk die opleiding en danslessen kan blijven volgen?

Best een hoop confronterende vragen zo voor je ;) Ik hoop dat ik je er niet teveel mee overdonder :) 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.