Spring naar bijdragen
Mirre

Vraag over Be-Leef

Aanbevolen berichten

Mirre

Hoi allemaal,

Omdat ik nadenk over een intensivere  vorm van behandeling, vroeg ik me af of er hier ook dames zijn die de Be-Leef boost hadden afgerond en of ik ze een aantal vragen kan stellen? 

- in welke fase van je behandeling nam je hieraan deel? 

- hoe was de overgang van portugal naar Nederland en terug in je vertrouwde omgeving? 

- als je kinderen hebt, zou je het dan alsnog aanraden? 

Alvast ontzettend bedankt! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi Mirre,

Ik ben in november 2016 naar Beleef geweest. Ik was toen ruim anderhalf jaar in behandeling en liep vast. Beleef heeft mij veel inzicht gegeven, waardoor ik daarna weer vooruit kon. Het heeft mij heel erg geholpen in mijn herstel.

Ik vond de overgang naar Nederland moeilijk. Ik kwam terug in mijn vertrouwde omgeving, met vertrouwde patronen en het was heel moeilijk om daar mee om te gaan. Daarnaast had ik besloten dat ik een intensievere behandeling nodig had voor het onderliggende en daar moest ik bijna een jaar op wachten. Ik vond dat heel zwaar.

Ik heb zelf geen kinderen, dus ik kan hierin niet uit ervaring spreken. Ik kan me wel voorstellen dat het thuis heel moeilijk is om aan jezelf toe te komen als je ook voor je kinderen moet zorgen. In die zin is Beleef een fijne optie, omdat je je dan helemaal op jezelf kunt richten. Het zal vast ook moeilijk zijn om je kinderen te missen, maar uiteindelijk hebben je kinderen ook het meest aan een moeder die weer gezond wordt en werkt aan haar herstel.

Tot zover mijn ervaring. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

Bedankt Elske voor je openheid.

Mijn zorg is inderdaad ook dat bij thuiskomst ik opnieuw de oude patronen weer herpak, niet vanuit de eetstoornis maar vanuit gewoonte/veiligheid. 

Tijdens gezinsvakanties de afgelopen jaren lukte het me ook mee te doen in het menu/eetmomenten, terwijl me dat thuis niet lukt, en ik verval in oude patronen. 

Heb jij tijdens je behandeling veldoende gehad aan 1 uur ambulante begeleiding per week? Daar maak ik me ook een beetje zorgen over 😬

gr 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Als je bang bent in oude patronen te vervallen, kun je je daar tijdens Beleef op voorbereiden (dat is ook onderdeel van de behandeling daar). Daarmee wil ik niet zeggen dat het altijd meteen lukt, maar het helpt wel als je je ervan bewust bent.

Na Beleef had ik eens per twee weken TIP-dag (therapie-in-praktijk-dag) en eens per week ambulante therapie. Daarnaast ben ik na een tijd schematherapie gaan volgen bij een andere instelling, dat was twee ochtenden per week. Dus ik had wel iets meer dan 1 uur ambulant per week. Ik ken ook mensen die twee keer per week ambulant hadden na Beleef, er wordt vaak wel goed gekeken naar wat jij nodig hebt (als je dat duidelijk aangeeft).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

Dankje wel Elske voor je heldere uitleg! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lisax

Hi Mirre,

Ik liep ook erg vast in mijn behandeling en m'n eetstoornis speelt ook al erg lang, dus dit leek ze een goede optie. Tijdens mijn opname was er ook een vrouw met twee jonge kinderen (basisschool leeftijd). Zij vond het heel lastig om ze zo lang achter te moeten laten, maar het was voor haar ook een extra motivatie. Ik geloof dat zij per week ook een keer extra contact met haar kinderen mocht buiten de normale momenten om, maar ik durf natuurlijk niet te garanderen dat dit bij iedere ouder wordt gedaan. Ik zou je in ieder geval niet laten tegenhouden doordat je kinderen hebt! Als dit voor je werkt en je hierdoor stappen maakt richting herstel, dan willen je kinderen ook dat je het doet. Denk op lange termijn, even een paar weken weg zal je energie en kracht geven om al die tijd dubbel en dwars in te halen met je kinderen!  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.