Spring naar bijdragen
Gast

Eetbuien

Aanbevolen berichten

Lucy
5 uur geleden zei illy:

Dit geeft mij moed... zou ik voor de 21 dagen kunnen gaan?

Waarom zou het niet kunnen? Je hebt al 2 dagen er op zitten, dat is al 10% :)

Maak een mooie kalender voor je zodat je de dagen ook visualiseert, en geef jezelf na elke 7 dagen een klein cadeautje. Jij kan dit zeker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Vanmorgen heb ik meerdere dingen/vragen gepost en later vandaag daar reacties op gekregen. Dat waardeer ik natuurlijk erg en ik heb ook alles gelezen. Wel overweldigt het me een beetje en ik voel de 'plicht'/beleefdheid om er op te reageren, maar dit lukt vooralsnog niet. Ik ben dat wel van plan maar het kan wat tijd kosten...dit wilde ik even kwijt, maar wist niet waar. In ieder geval bij deze dus even.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucy

@illy gewoon doen wat lukt, en niet doen wat niet lukt. Er is hier geen enkele verplichting om te reageren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

@MeganInderdaad een mooi citaat. Na die twee dagen had ik weer eetbuien, maar gisteren heb ik wonder boven wonder de dag goed geëindigd. Ik heb nu weer en plan van aanpak gemaakt tegen de eetbuien en dit voelt als een (bijna) waterdicht plan. Maar eerst zien dan geloven natuurlijk wel.

Ik houd inderdaad in een boekje positieve dingen van de dag bij. Dit helpt mij wel :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

@LucyDankjewel voor je vertrouwen :)

Zo een kalender houd ik ook al bij in mijn boekje ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Gisteren was dus weer dag één geen eetbui. Ik heb onlangs een kaars gezien in schelpvorm die ik erg mooi vind. Hij is alleen niet goedkoop. Ik zit te denken dat ik die mag kopen volgende week vrijdag als ik tot dan geen eetbui heb gehad. Of misschien mag het ook als ik een score van 6 uit 7 heb gehaald. Niet alleen resultaat is belangrijk, maar ook voor je best doen mag je je zelf belonen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@illy werken met doelen en beloningen kan voor sommige mensen goed werken, maar als jezelf verwennen iets is wat je vaker lastig vindt is het goed om te beseffen dat zo'n systeem dat patroon kan versterken. Moet je het eerst 'verdiend' hebben voordat je iets speciaals mag doen/kopen voor jezelf, of is dat niet iets waar je vaker moeite mee hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik denk dat dat wel meevalt. Onlangs heb ik ook iets functioneels en leuks voor mezelf gekocht wat ik niet heb moeten verdienen door geen eetbuien te hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
2 uur geleden zei illy:

Ik denk dat dat wel meevalt. Onlangs heb ik ook iets functioneels en leuks voor mezelf gekocht wat ik niet heb moeten verdienen door geen eetbuien te hebben.

Nou misschien leuk inderdaad om je zelf dat in het vooruitzicht te zetten!

Zijn er ook nog andere manieren om jezelf te erdoorheen te slepen? - ik denk nu ook even aan mezelf. Voor mij zou elke eetbui/braakvrije dag wel de moeite zijn om aandacht aan te besteden...

Misschien een kalender maken en voor elke goede dag het vakje met een mooie kleur inkleuren. Zoiets.. dat het zichtbaar is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@illy als dat niet een thema van je is lijkt het me een leuke manier om jezelf iets positiefs in het vooruitzicht te stellen voor eetbuivrije dagen! Naast dat eb-vrije dagen hebben natuurlijk sowieso al heel fijn is.

Heb je ook ideeën over hoe je de komende dagen lief kan zijn voor jezelf op een manier die helemaal losstaat van je doel? Je eetbuien vervullen een functie, dus het zou best kunnen dat er wat loskomt als je die functie even niet meer inzet. Wat zou jou daarbij kunnen steunen? Is er bv iemand in je omgeving die je zou kunnen bellen als je even je ei kwijtwilt?

Ik vind je voornemen om niet meteen 7 van de 7 dagen als doel te stellen maar bv 5 van de 7 overigens ook een hele goeie. Elke dag dat het lukt is winst en het mag met vallen en opstaan gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

@LinseyIedere dag zonder eetbui is er een om blij mee te zijn inderdaad. Op zich kan ik wel een dag geen eetbui hebben (de ene periode makkelijker dan de andere), maar het een langere tijd volhouden lukt mij niet..

Zo'n kalender (met kleurtjes) houd ik nu precies een maand bij. Het resultaat van maart (even in mijn boekje kijken):

- 13 dagen met eetbui

- 18 dagen zonder eetbui

Had niet verwacht dat de dagen zonder eetbui in de meerderheid zouden zijn! Toch blij verrast hier om!

Er zit ook een reeks van 7 goede dagen achtereen tussen. Dit kom zelden voor. Maar mijn doel is dus om dat weer te halen... ik kan het dus wel. Ik kijk nu al uit naar de mooie kaars :)

@JessiePrecies, een eetbui-vrije dag is sowieso al heel fijn. 's Avonds kan ik dan moe maar voldaan tv kijken en dat vind ik fijne ontspanning. Sommige tv programma's vind ik tegenwoordig heel leuk, zoals Floortje naar het einde van de wereld. En als ik niet al te moe ben dan kijk ik wel eens een film. Heb laatst een film/documentaire gekeken over en kamelenjong in Mongolië die afgestoten werd door zijn/haar moeder (het plot zal ik niet verraden). Heb er heerlijk voor gezeten.

Je vraag in de tweede alinea weet ik geen antwoord op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
33 minuten geleden zei illy:

@LinseyIedere dag zonder eetbui is er een om blij mee te zijn inderdaad. Op zich kan ik wel een dag geen eetbui hebben (de ene periode makkelijker dan de andere), maar het een langere tijd volhouden lukt mij niet..

Zo'n kalender (met kleurtjes) houd ik nu precies een maand bij. Het resultaat van maart (even in mijn boekje kijken):

- 13 dagen met eetbui

- 18 dagen zonder eetbui

Had niet verwacht dat de dagen zonder eetbui in de meerderheid zouden zijn! Toch blij verrast hier om!

Er zit ook een reeks van 7 goede dagen achtereen tussen. Dit kom zelden voor. Maar mijn doel is dus om dat weer te halen... ik kan het dus wel. Ik kijk nu al uit naar de mooie kaars :)

Haha grappig dat je dat al doet!

Mooi resultaat! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Megan
15 uur geleden zei illy:

- 13 dagen met eetbui

- 18 dagen zonder eetbui

Echt een goed idee om het op deze manier bij te houden! Zo zie je maar dat je het eigenlijk al heel goed doet! Moet een fijn gevoel zijn, vind het echt knap ook. You can do it again 🔥🔥

Heerlijk dat je kan uitkijken naar iets als een kaars, ik ben zelf gek op geurkaarsen en koop die soms dan ook als beloning voor me zelf. Kan ik echt van genieten :)) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dees0703

19 dagen eetbuivrij vandaag. En ik ga dapper door! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Erg knap @Dees0703

Ik weet niet goed waar ik het volgende kwijt kan, maar ik plaats het maar in mijn eigen aangemaakte topic. De afgelopen ongeveer 6 weken heb ik veel gewandeld. Ik deed dit op dagen wanneer ik geen eetbui had en naar schatting was dit ongeveer de helft van de week. Meestal wandelde ik dan zo'n 20 km. Heel enkel ging ik fietsen i.p.v. wandelen of wandelde ik korter of niet.

Het wandelen ben ik niet van de één op andere dag gaan doen, ik wandel al heel wat jaren regelmatig. De ene keer wat meer dan de andere keer, maar 20 km was niet nieuw voor mij.

Afgelopen zaterdag ben ik tussen het wandelen door bij iemand op ziekenbezoek geweest voor ongeveer 3 kwartier. Vervolgens wilde/moest ik toch mijn rondje afmaken, maar omdat het al laat was ging ik sneller lopen. Toen ik thuis kwam voelde ik pas hoe moe mijn benen waren. De volgende ochtend moest ik wel op de fiets stappen voor een afspraak en dus ook weer terug fietsen, maar verder had ik die dag niet veel intensieve dingen gedaan. Ik dacht dan ook dat ik de volgende dag (maandag) wel weer kon wandelen. Dat viel tegen toen ik opstond: vermoeide benen. Die middag, toen ik klaar was met werken, dacht ik dat het wel weer ging en ben ik toch gaan wandelen. Niet de gehele afstand maar toen ik halverwege thuis kwam kon ik niet meer. Een half uur ofzo later ben ik nog wel naar een paar winkels gelopen om dingen te doen zoals batterijen wegbrengen en wat posten. Dus laten we zeggen dat ik 2.5 uur had gelopen. Dinsdag dacht ik dat ik na 2 dagen rustig aan doen wel weer mijn gehele afstand kon lopen. Maar dit ging echt niet! Ik besloot zittend werk te gaan doen (kan dit zelf kiezen). Maar een aantal keer moest ik de trap op en af lopen en dit viel zelfs zwaar :( Ik denk dus dat ik over mijn grenzen ben gegaan en dat ik nu echt rust moet nemen.

Eveneens had ik een aantal nachten slecht geslapen en ging de zomertijd in, dit zal ook meegespeeld hebben. Vannacht heb ik 11.5 uur geslapen!

Maar goed, dit vind ik dus erg moeilijk. Toen ik gisteren terug kwam van mijn werk (ik werk maar korte diensten) had ik wel dingen bedacht die ik nu kon gaan doen nu ik niet ging wandelen. Sterker nog, ik kon mijn tijd heel nuttig besteden omdat ik normaal zo veel tijd kwijt was aan wandelen en met veel dingen achterloop. Maar ik vond het moeilijk om mijn draai te vinden en het mondde uit in een eetbui.

Ik kan wel stellen dat de dagen me wandelen mij erg goed doen tegen de eetbuien, maar wat als je tijdelijk niet kan wandelen?

Ook zit ik met het eten. Ik denk 'natuurlijk' dat ik minder nodig heb als ik niet of minder beweging heb (dat zal ook wel zo zijn). Ik vind het dan moeilijk om mezelf voldoende toe te staan, om koolhydraten en fruitsuikers te eten. Eiwitten eet ik liever niet gigantisch veel van omdat ik heb gelezen dat dat een aanslag op je nieren kan zijn en vetten eet ik liever niet te veel van omdat ik niet ongesteld wil worden (al weet ik feitelijk niet of er een verband is daartussen). M.a.w. zo blijft er niet veel over, terwijl voldoende eten wel een voorwaarde is om geen eetbuien te hebben.

Kortom: ik hoop dat mijn benen gauw uitgerust zijn.

Nog een kleine toevoeging die ik mij later bedacht: misschien moet ik minder vaak 20 km op een dag wandelen en vaker bijv. een km of 13? Dit deed ik voorheen ook: dan kan ik wel dagelijks wandelen (goed voor mijn ritme o.a. tegen eetbuien) maar put het me na verloop van tijd niet uit waardoor ik voor pampus lig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@illy het klinkt alsof die 20 km toch een redelijke obsessie geworden is. Enkele uren wandelen per dag is echt heel veel. In een normaal wandeltempo ben je dan 4 uur (!!) bezig. Zeker als je dat elke dag doet is het niet goed voor je lijf: je lichaam heeft na sport eigenlijk een rustdag nodig voor herstel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Dat klopt @Jessie, het is een soort dwang geworden. Tegelijkertijd vind ik het ook prettig.

Toch overweeg ik om minder te gaan wandelen, gezien je dat op lange termijn beter vol kan houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ok, van het wandelen over op de eetbuien...

Spoiler

Afgelopen week is het heel slecht gegaan. Ik wil niet overdrijven, zielig doen of iets in die trant, maar wel graag mijn verhaal en vooral wanhoop kwijt. Sinds dinsdag heb ik veel eetbuien gehad. In het weegtopic had ik al geschreven hoeveel ik aangekomen was.

Vandaag moest ik eigenlijk werken, maar ik kreeg al vroeg een eetbui (als reactie op het aankomen?) en meldde mij af van het werk. Om even te schetsen wat ik heb gegeten...

3 pompoenpitbroodjes

2 kaasbroodjes

1 kaascroissant

1 pak rijstwafels met 2 kuipjes smeerkaas

1 pak stroopwafels

1 pak chocoladekoekjes

1 pak gevulde koeken

nog 1 pak chocoladekoeken

1 pak koffiekoeken

1 pak koeken met een cremelaagje er tussen (zo'n groot pak van 500 gr)

Daarna heb ik overgegeven, maar lang niet alles kwam er uit denk ik.

Vervolgens heb ik zo'n 2.5 uur op bed gelegen en ook geslapen.

In de middag heb ik een komkommer gegeten.

Maar na een tijdje kreeg ik weer een kleine eetbui:

2 kaasbroodjes

2 kaascroissants

1 pak rijstwafels met 2 kuipjes smeerkaas

2 verse kokosmakronen

Toen ben ik weekboodschappen gaan doen. Echter ik nam ook weer fouts mee:

1 reep chocola

2 kuipjes smeerkaas

de rijstwafels vergat ik, evenals de statiegeldfles inleveren

Daarop ben ik weer teruggegaan:

1 pak stroopwafels

1 pak advocaatspritsen

1 pak chocoladekoekjes

de rijstwafels wel gekocht, maar verkruimeld in de prullenbak (en de smeerkaas ligt in de koelkast)

Weer overgegeven en ook heel veel vocht verloren, wat ik nu dus weer aan het drinken ben om aan te vullen.

Gelukkig is de dag nu voorbij... ik heb mijn bankpas geblokkeerd en kan geen eten meer kopen.

Voor komende week heb ik boodschappen in huis, wel moet ik eerlijk bekennen dat het nogal gezonde en kcal arme dingen zijn. Maar ik wil het aangekomen gewicht er weer af... we zullen zien wat wijsheid is. Ook ga ik veel drinken. Ik hoop zo de afvalstoffen weg te spoelen.

Door afgelopen week en het aankomen heb ik lichamelijke ongemakken. Ik hoop dat dit bijtrekt. Nog het meest het gewicht.

Ik zou nu eigenlijk nog wat zooi (eetverpakkingen) moeten opruimen. Ja, laat ik mezelf daar toe verplichten en dan ga ik wat tv kijken. Even afleiding van mijn eigen ellende.

En ik hoop ontzettend dat ik het nu achter mij kan laten en vanaf morgen weer met een schone lei begin. Ergens ben ik nu opgelucht dat ik het achter mij kan laten (hopelijk? voor hoe lang? dat zien we dan wel weer...)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaatje

Wat een helse dag voor je @illy Kun je dit met iemand in je omgeving delen? Heb je morgen afleiding en invulling voor je dag? Kun je misschien (als is het maar een hele kleine en globale) planning maken voor wat je gaat eten en wat je gaat doen? Misschien de eetmomenten samen doen? 

En pas echt op met het 'gezonde en calorie arme eten' in de komende week... het klinkt alsof je vast zit in een vicieuze cirkel en daar kom je niet uit als je blijft compenseren (dus ook het compenseren in veiliger/minder eten). Het aangekomen gewicht kan voor een heeeeel groot deel vocht een darminhoud zijn. Je lichaam is zo ontregeld... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Dankjewel @GaatjeMijn ouders (en zusjes) weten wel van de eetproblemen/eetbuien en soms vertel ik het wel als het niet zo goed gaat, maar in detail (zoals wat ik dan eet) weten ze het niet. Misschien dat ik het daarom hier wel heb gedeeld ook? Mijn ouders zouden er van schrikken denk ik, maar hier ben ik niet de enige.

Wat ik ook lastig vind is dat ik de afgelopen tijd van mijn ouders en zusjes (en ook andere mensen) opmerkingen krijg over dat ik wel wat eten/gewicht kan gebruiken. Soms lijkt dit wel een vrijbrief te zijn om los te gaan met eetbuien. Ik wil niet zeggen dat het de schuld is van de mensen die die opmerkingen maken, maar het helpt niet mee. Dat terwijl ik een gewoon normaal bmi heb en niet te weinig (en nu al helemaal niet).

Ik ga inderdaad een planning maken voor vandaag. Dat doe ik vrijwel dagelijks en zo ga ik vandaag op die voet ook verder.

Je hebt gelijk dat ik beter niet te streng kan compenseren d.m.v. heel gezond en kcal arm eten. Ik heb er nu ook wel een beetje spijt van dat ik geen voedzamere dingen in huis heb gehaald. Vanmorgen om 5 u werd ik al wakker met trek? Maar ik denk eerder dat dit komt doordat mijn lichaam in de war is dan dat het daadwerkelijk om eten vraagt? Gelukkig heb ik voldoende havermout in huis en daar kun je ook even op teren. En ik ben ook koffiefilters vergeten te kopen, dus misschien moet ik sowieso nog een keer naar de winkel en kan dan ook nog wat andere dingen meenemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@illy eet sowieso voor je naar de winkel gaat een goede kom havermout. Dan kan je daar even op teren en krijg je geen snaai drang. Dan is het makkelijker aan je lijstje te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Ach @illy wat ontzettend naar voor je!!

Heel goed dat je deelt!

Weet je ook wat de trigger is/was en heb jij hulp?

Nog even over het wandelen hierboven, je schrijft het is deels dwang en misschien wil ik minderen, met wandelen is helemaal niets mis maar zeker met een es is het denk ik wel van belang naar de intentie te kijken, als het dwang/coping is kun je mogelijk gaan kijken naar het waarom en wat gebeurd er als je niet gaat?

Dan het eten, heel naar voor je maar ik sluit me helemaal aan bij @IV93 en @Gaatje ga niet restrictief eten! Eetbuien hebben vaak een psychische compoment maar ook een fysieke! Jouw lijstjes onlangs waren vooral gevuld met veel groente en fruit, je lichaam heeft behoefte aan gevarieerde voeding. Daarnaast, alles wat jij jezelf gaat ontzeggen, kan ook weer zorgen voor drang/trek in die producten.

Zou het je helpen een eetlijst te maken als steun/stok achter de deur, en dan ook hier te plaatsen? (ik zag dat je al van plan was het te maken)?? En dan gevarieerd en volwaardig (dus ook qua vet/eiwit etc)?

Je lichaam heeft ook weer even tijd nodig in balans te komen, wees maar lief voor jezelf!

Heel veel sterkte vandaag en post gerust!! Hier kun je altijd steun vragen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

@IV93Het liefst stel ik het naar de supermarkt gaan uit maar mocht ik wel gaan dan zal ik niet met lege maag gaan.

@MaartjeJe berichtje doet met goed, dankjewel. Ik ben nu zo'n 2 uur uit bed maar heb nog niks gedaan. Ik mijn eerdere berichtje schreef ik dat ik een plan (voor de dag) zou gaan maken, maar het lukt mij niet. Het spoken zoveel dingen door mijn hoofd heen die moeten, dat het mij overweldigt :( Ik ga het nu toch proberen, en dan wel het onderverdelen in dingen die vandaag moeten en dingen die nog wat uitgesteld kunnen worden. Het punt is ook, het wandelen: als ik een goede dag heb dan moet ik dat weer veel van mezelf. En ik denk ook wel: het is wordt heerlijk weer, met wandelen kan ik daar van genieten, dus dat moet ik doen. Ik vind het gewoon lastig maar met niks doen en vertwijfeld achter de pc zitten schiet ik ook niks op, dus ik ga nu toch proberen wat te doen.. (het plan maken allereerst)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik had nog niet al je vragen beantwoord Maartje, bij deze.

Ik weet de trigger niet. Ik denk dat ik gewoon in een negatieve flow zat/zit. Bij mij gaat het meestal met vlagen beter en dan weer minder, en zo wisselt het elkaar af.

Ik ben niet meer in behandeling maar heb af en toe contact met de huisarts. De huisarts heeft voorgesteld naar de poh ggz te gaan, en ik denk dat ik dat ga doen.

Over wandelen... ik ben al een kleine week niet wezen wandelen :( Het lijkt wel alles of niets?

Op dit moment weet ik niet hoe ik een eetlijst voor komende week kan maken. Heb het wel globaal in mijn hoofd maar kom meestal op meer uit :(

Mijn lichaam lijkt al weer wat in balans te komen, of althans daarmee bezig te zijn. Ik heb mijn enkels gecheckt op vocht vasthouden maar dat is niet het geval. Verder heb ik niet zo'n droge mond en dorst meer en plas ik ook weer vaker. Nu moet ik het gewoon de tijd geven..? Heb vanmorgen niet op de weegschaal gestaan maar zit wel erg in over het aangekomen gewicht :(

Maar vandaag is nog niet zo'n topdag :( Ik heb wel met mijn vader gebeld en hij wilde met mij afspreken om mijn te steunen. Maar ik zag het niet zitten vandaag. Nu hebben we afgesproken om woensdag samen voetbal te kijken. Ik wilde hem eerst bij mij uitnodigen, maar denk dat ik ga appen dat 'm dat niet gaat worden en dat ik naar hun toe ga. Al zou ik het erg leuk vinden als hij bij mij komt, maar de druk die daar bij komt kijken (huishouden) is beter van niet.

Ik denk dat ik vandaag als belangrijkste prioriteit moet hebben om geen eetbui te hebben. Al het andere is mooi meegenomen? Ik ben vanmorgen rond zevenen opgestaan en het enige wat ik heb gedaan is de afwas voorspoelen :( En verder vooral malen over wat ik moet doen maar het niet doen en me daar ontevreden over voelen. Misschien dat ik beter de druk van 'moeten doen' van me af kan zetten en misschien dat er dan nog wat lukt?
En misschien dat als ik deze dag zonder objectieve eetbui door kom het morgen makkelijker wordt en ik hopelijk dan weer in een goed ritme kom?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
4 uur geleden zei illy:

Ik had nog niet al je vragen beantwoord Maartje, bij deze.

Ik weet de trigger niet. Ik denk dat ik gewoon in een negatieve flow zat/zit. Bij mij gaat het meestal met vlagen beter en dan weer minder, en zo wisselt het elkaar af.

Ik ben niet meer in behandeling maar heb af en toe contact met de huisarts. De huisarts heeft voorgesteld naar de poh ggz te gaan, en ik denk dat ik dat ga doen.

Over wandelen... ik ben al een kleine week niet wezen wandelen :( Het lijkt wel alles of niets?

Op dit moment weet ik niet hoe ik een eetlijst voor komende week kan maken. Heb het wel globaal in mijn hoofd maar kom meestal op meer uit :(

Mijn lichaam lijkt al weer wat in balans te komen, of althans daarmee bezig te zijn. Ik heb mijn enkels gecheckt op vocht vasthouden maar dat is niet het geval. Verder heb ik niet zo'n droge mond en dorst meer en plas ik ook weer vaker. Nu moet ik het gewoon de tijd geven..? Heb vanmorgen niet op de weegschaal gestaan maar zit wel erg in over het aangekomen gewicht :(

Maar vandaag is nog niet zo'n topdag :( Ik heb wel met mijn vader gebeld en hij wilde met mij afspreken om mijn te steunen. Maar ik zag het niet zitten vandaag. Nu hebben we afgesproken om woensdag samen voetbal te kijken. Ik wilde hem eerst bij mij uitnodigen, maar denk dat ik ga appen dat 'm dat niet gaat worden en dat ik naar hun toe ga. Al zou ik het erg leuk vinden als hij bij mij komt, maar de druk die daar bij komt kijken (huishouden) is beter van niet.

Ik denk dat ik vandaag als belangrijkste prioriteit moet hebben om geen eetbui te hebben. Al het andere is mooi meegenomen? Ik ben vanmorgen rond zevenen opgestaan en het enige wat ik heb gedaan is de afwas voorspoelen :( En verder vooral malen over wat ik moet doen maar het niet doen en me daar ontevreden over voelen. Misschien dat ik beter de druk van 'moeten doen' van me af kan zetten en misschien dat er dan nog wat lukt?
En misschien dat als ik deze dag zonder objectieve eetbui door kom het morgen makkelijker wordt en ik hopelijk dan weer in een goed ritme kom?

Oh ik snap je zo goed Illy. Wat een slepend gevoel hè zo door de dag heen. Misschien is de focus op geen eetbui nog wel te hoog gegrepen. Misschien is een beperkte eetbui of uitgestelde eetbui iets dat meer haalbaar is.

En verder echt hele kleine doelen stellen en echt tevreden zijn met het voorspoelen van je afwas. Want van de bank afkomen was al een hele opgave. Misschien voelt dat heel stom. Maar ik herken het. En ik weet ook dat juist jezelf een compliment geven over de kleine dingen die je toch maar mooi even wél gedaan hebt helpen, dan alles naar beneden halen. Dan neem je jezelf niet serieus. Wat herstel en ik denk ook depressie of uitputting van het lichaam is gewoon keihard werken mentaal. 

Neem ook geniet momentjes. Eventjes buiten zitten met een kop thee of koffie of wat je maar lekker vind. Al is het maar even. Je mag jezelf lief hebben en goed behandelen zoals je dat ook zou doen voor je beste vrienden. ♡

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites