Spring naar bijdragen
HeleneK

Win 'Emma Wil Leven' het boek

Aanbevolen berichten

HeleneK

Lieve allemaal,

We hebben een leuke actie: we mogen ‘Emma Wil Leven’ het boek verloten! Wil jij kans maken op dit boek? Laat hieronder in een reactie weten waarom jij graag dit boek wil lezen.

Liefs van Helene

winactieboek.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Heel graag ❤️ 
Omdat ik met Emma opgenomen heb gezeten in de Bascule. Dit was haar eerste opname en ze was de gup van de groep. Zo jong en zo welkom. Emma heeft mij, en ik denk iedereen daar, heel erg geraakt door maanden niet te praten. Zo diep was haar strijd. Ik ben heel benieuwd hoe het haar daarna is vergaan.
Ik heb haar na de Bascule nog 1x gezien op het station, een aantal maanden voor haar overlijden. Het ging toen al niet geweldig... maar ze leek de strijd nog niet opgegeven te hebben. 

Het blijft moeilijk als iemand die je kent het niet heeft gered maar dat ze voortleeft op deze manier vind ik mooi. Als het boek naar iemand anders gaat probeer ik zelf aan een versie te komen ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Ik heb Emma persoonlijk niet gekend maar zou heel graag willen lezen hoe zij het gevecht met haar eetstoornis heeft beleefd. Als ik soms verhalen hier op het forum lees kan ik me niet voorstellen dat iedere eetstoornis er zó anders uitziet. Dat maakt het enerzijds ook wel heel interessant vind ik. Zoals ik op Instagram al schreef lijkt het me heel mooi om als lotgenoot maar ook als (toekomstig) hulpverlener het verhaal van een andere kant te mogen bekijken.

Net zoals @IV93 schrijft komt het boek bij mij hoe dan ook in huis. Gelukkig heb ik (nog?) geen lotgenoten verloren die ik kende maar ik leef heel erg met je mee 😘

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Het lijkt me heel mooi om te lezen. De docu heb ik ook gezien destijds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Heb zelf Emma niet persoonlijk gekend, had haar graag willen leren kennen, heb wel de documentaire gezien over Emma, was wel heel heftig om te zien. Zou graag het boek willen lezen om wat meer te weten te komen over hoe Emma eigenlijk was

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Horizon

Ik zou het boek graag zelf willen lezen, maar ook vooral aan mijn ouders willen laten lezen, omdat zij herkenning vonden in de docu over Emma.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
sarahlouncke

Ik zou ook graag dit boek willen winnen. Ik heb enkele passages op internet gelezen en het lijkt me een boek die verder gaat dan enkel de eetstoornis van Emma. In mijn beleving gaat het meer om wie Emma als persoon was en hoe haar omgeving haar heeft meegemaakt en dat spreekt me heel erg aan in dit boek en heb ik gemist in de documentaire. Ik vond het eigenlijk jammer dat de documentaire begon bij dat ze fietste en vertelde over dat ze haar herstel zou filmen en dat we dan een jaar later zijn en ze eigenlijk heel ver was terugvallen. Ik hoop in het boek ook wat meer achtergrondinformatie te krijgen in het hoe en waarom. Dat miste ik in de documentaire.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
HeleneK

Lieve allemaal, 

Super bedankt voor jullie reacties. De winnares is: @IV93!

Zou je je adresgegevens in een privé berichtje naar mij willen sturen?

Groetjes Helene 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Ik sluit me aan bij het rijtje @IV93 🤗🤗 

Super gaaf dat je 'm gewonnen hebt, is je echt gegund!! 

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV
13 uur geleden zei IV93:

@HeleneK Wat gaaf !! Dankjewel!!

Het lijkt me trouwens heel gaaf dit boek met iedereen hier te delen als ik hem uit heb (voor degene die hem dan zelf nog niet hebben). Dat we hem rouleren zeg maar. Lijkt jullie dat wat?  

@sarahlouncke @Horizon @Mandyhelfrich @Maartje @PeggyV

Gefeliciteerd! Je verdient het als geen ander 😘

Dat lijkt me een erg leuk idee! Heel erg lief van je.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
E.llen

Ik heb een tijdje geleden het boek zelf gekocht alleen iedereen in mijn omgeving zegt dat het niet verstandig is al ik dit lees aangezien ik zelf een eetstoornis heb.

Doordat iedereen dit zegt en zich er mee bemoeit, wordt ik er aan de ene kant zelf ook een beetje angstig van om het te lezen maar aan de andere kant lijkt het me juist heel interessant.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@E.llen Zeker iets om voor te waken. Ik ben niet zo bang voor triggers maar als je snel getriggerd wordt kan je misschien beter nog even wachten.

P.s. ik neem het boek over 6 weken mee naar NL en verstuur hem dan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
37 minuten geleden zei E.llen:

Doordat iedereen dit zegt en zich er mee bemoeit, wordt ik er aan de ene kant zelf ook een beetje angstig van om het te lezen maar aan de andere kant lijkt het me juist heel interessant.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe de inhoud van het boek is en of je zelf gevoelig bent voor triggers nu. Verder zou je kunnen beginnen met een hoofdstuk en het dan aankijken toch? Je kunt het altijd aan de kant leggen.. dat is het makkelijke van een boek ;) 

en draai het om... miss haal je er ook wel een hoop inspiratie en motivatie uit! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Manon Müller

Omdat ik zelf pas ontslagen ben uit een eetstoornis kliniek en momenteel niet weet of dat een goede beslissing was. De documentaire bood veel inzicht voor lotsgenoten maar ook voor de omgeving van wat een eetstoornis met je doet. Graag zou ik het boek gebruiken als richtlijn voor mn ouders/schoonouders, partner en beste vriendin om elkaar in deze periode beter te begrijpen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Sorry @Manon Müller maar de loting is al even gesloten, er is al een winnaar ;)

Wel goed dat je je hier hebt aangemeld! Welkom :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites