Spring naar bijdragen
imke moot

Na twee dagen veel eten zichtbaar aankomen?

Aanbevolen berichten

imke moot

lieve iedereen, 
gister en vandaag heb ik het dubbele gegeten als wat ik normaal zou eten op een dag. gewoon een volwaardige voedingslijst.
kan het dat je daardoor zichtbaar aan kan komen. ik zie het namelijk aan mezelf in de spiegel en als ik naar m'n benen kijk..... het gewicht op de weegschaal was ook iets omhoog gegaan... 
kan het zijn dat dat vet is of gaat het hier alleen om vocht? wat weer verdwijnt als je het normale eten weer oppakt?
ook moet ik ongesteld worden, en zal het vast ook wel daar aan liggen, qua vocht enzo en een opgezette buik.

ook heb ik afgelopen donderdag buikspieren getraind, klopt het dat je buik dan de volgende dagen wat opgezet is?
hopelijk kunnen jullie me hierin geruststellen...

liefs, 

<3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Het is in elk geval fysiek niet mogelijk om in 2 dagen zichtbaar meer vet en/of spieren te hebben gekregen. Het eten is maar net verteerd binnen dat tijdsbestek, het proces van aankomen of afvallen kost meer tijd.

Vocht vasthouden is wel een optie, al zou dat best veel moeten zijn voordat het zichtbaar is.

Ik vraag me af hoe realistisch jij jezelf in de spiegel ziet. Zou het kunnen dat de wetenschap dat je meer gegeten hebt, beïnvloedt hoe je jezelf ziet? Dat had ik zelf namelijk heel vaak. Soms zelfs zo erg dat ik ervan overtuigd was kilo's aangekomen te zijn terwijl dan bleek dat mijn gewicht bijna niet veranderd was. De spiegel en je eigen ogen zijn helaas niet altijd een betrouwbare graadmeter als je een eetstoornis hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites