Spring naar bijdragen
lolliefantje

40+ en nog steeds een es

Aanbevolen berichten

lolliefantje

Via google kwam ik dit forum tegen en heb mij aangemeld.

Ik voel mij eenzaam in mijn strijd en schaam mij voor dat ik als 40+ nog steeds een es heb. Ook al weet ik dat ik niet de enige ben die op middelbare leeftijd nog een es heeft. 

Ik heb meerdere behandelingen en opnames gehad om van mijn es te herstellen, maar helaas zonder blijvende verandering. Het voelt alsof ik flink heb gefaald, dat ik na zoveel hulp nog steeds dagelijks zo vast zit in mijn es. Vanuit de hulpverlening had ik ruim 5 jaar geleden al te horen gekregen dat volledig herstel niet haalbaar is. Inmiddels heb ik de hoop daarin zelf ook op gegeven, heb er ook geen vertrouwen meer in. Ik hoop een weg te gaan vinden die voor mij haalbaar en draagbaar is met es. 

Ik wil niemand hier ontmoedigen en ik hoop dat het ook acceptabel is om hier te posten wanneer je andere weg dan volledig herstel kiest.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Heel erg welkom @lolliefantje!

Wat moeilijk dat je na zoveel strijden en hopen niet het resultaat hebt waar je naar verlangde. Dat je het gevoel hebt dat je flink hebt gefaald :(..

Misschien spelen er ook meer factoren een rol kan ik me zo voorstellen.

Hoe kijk jij terug op je behandelingen? 

Al ben ik geen 40+ (35jr), ik heb ook al veel behandeling gehad en begrijp dat je op een punt kan komen dat je een weg wilt vinden die dragelijk en haalbaar is voor jou. Dat je op dit punt ophoudt met streven naar volledig herstel. Ik hoop dat je je geaccepteerd weet hier en gesteund! 

Heb je nog hulp of ondersteuning?

Heb je iets dat je op de been houdt in het dagelijks leven, wat je goed doet of waar je blij van wordt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Welkom op het forum!

De eenzaamheid waarover je schrijft lijkt mij heel moeilijk. Wat zou jou helpen om je minder eenzaam te voelen in je strijd? Contact met lotgenoten bijvoorbeeld of mensen in je omgeving waarbij je terecht kunt?

Liefs,

Anne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @lolliefantje,

Welkom op het forum. Wat verdrietig dat je na zo'n lange worsteling de weg naar herstel (nog) niet hebt gevonden. Ik begrijp dat je er dan op een gegeven moment moedeloos van wordt. Je bent zeker welkom om hier te posten, ook als herstellen niet jouw doel is. Ik hoop dat je je hier welkom voelt en dat je hier steun mag vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Van harte welkom @lolliefantje!

Je bent hier zeker van harte welkom!!! Ik hoop dat je hier steun kunt vinden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lolliefantje

@Linsey, @Anne H., @Elske, @Maartje

Dank jullie wel voor jullie warme welkom. 😊

Ik wil jullie vragen graag beantwoorden, maar ik vind het lastiger dan ik dacht.

In mijn directe omgeving die begrijpen er niets van en willen er ook niets van begrijpen. Ik ben gestopt met uitleggen/verantwoorden. Ik heb wel een hele lieve vriendin (overgehouden aan een opname) 10jr geleden. Bij haar kan ik alles kwijt.

Ik vind het fijn dat ik dit forum heb gevonden en ik hier welkom ben.

Ook al ga ik niet voor volledig herstel, lotgenotencontact is toch fijn. Even een plekje waar je je verhaal kwijt kunt zonder oordelen.

Ik weet nog niet hoe ik het ga doen of hoe ik het moet ga aanpakken, maar denk te beginnen bij acceptatie. Dit is voor mij alles behalve makkelijk, maar ja ik heb nu de keus zo doorgaan als nu en gefrustreerd  blijven of gaan accepteren dat er een bepaalde rust komt.

Oh, dat klinkt heerlijk, niet dagelijks de strijd te leveren, mijzelf pushen op eetgebied/grenzen overgaan.  Nee, stapje terug doen en de situatie op dat moment nemen zoals hij is.

Dat wordt een flinke uitdaging haha....

Op dit moment sta ik in de wacht voor een combinatie behandeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Acceptatie is makkelijker gezegd dan gedaan. Dat zul je ongetwijfeld met mij eens zijn. Hoe ziet acceptatie eruit voor jou? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lolliefantje

Hallo,

Het was een korte kennismaking, maar door prive omstandigheden zal ik mij helaas weer af moeten melden.

Ik zal de beheerder een berichtje sturen met het verzoek mijn account te verwijderen.

Ik wens een ieder hier heel veel sterkte en succes toe!

liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites