Spring naar bijdragen
Roza

Houdt het ooit op!?

Aanbevolen berichten

Roza

Hoi allemaal,

Ik blijf maar eetbuien hebben ondanks het feit dat ik nu genoeg eet en geen honger heb. Tegenwoordig lukt het me wel aardig om te achterhalen waarom ik er 1 had. Ook braak ik niet meer omdat ik anders niet verder kom in mijn behandeling. Maar nu voel ik me zo stom dat ik nog eetbuien heb terwijl ik echt niet aan wil komen. 

Ik vraag me echt af op die klote eetbuien ooit nog ophouden. 

Groetjes,

Roza. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Wat kan het zwaar zijn hè? 

Ik voel met je mee, want ik kan me deze periode in mijn eigen herstel goed herinneren. Je wilt, maar het is ook eng. Ik vind het ontzettend dapper van je dat je er op dit moment kiest om voldoende te eten. Daar mag je trots op zijn! Ik denk dat het op dit punt belangrijk is om dat vol te houden. Ook al voelt het anders. Deels denk ik dat je lichaam de tijd nodig heeft om te wennen aan je nieuwe eetpatroon. Dat mag ook, want het is niet niks. Probeer in de tussentijd zo min mogelijk toe te geven aan je eetstoornis en de regels die het je oplegt. Braken helpt je inderdaad niet om te herstellen. 

Je schrijft dat je in behandeling bent. Is daar ook aandacht voor de onderliggende problematiek van je eetstoornis? Dat is namelijk essentieel. Als je graag wilt praten, mag je me altijd een privéberichtje sturen. 🌻

Liefs, 

Anne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lizz

Hoi!

Ik heb exact hetzelfde. Ik eet veel, meer dan ik nodig heb. Ik eet ook gezond zodat ik weet dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg en m'n bmi is ruimer dan gemiddeld. Maar alsnog heb ik eetbuien. Ondertussen merk ik dat ik blijf aankomen en dat zorgt er echt voor dat ik in paniek raak want ik wil er niet nog meer bij. Hieraan merk ik dat het dus echt een verslaving is, een eetverslaving. Het lijkt alleen alsof het niet weg gaat. De verslaving blijft en ik weet niet waardoor het minder wordt en de kilos blijven er ook bij komen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza
1 uur geleden zei lizz:

Hoi!

Ik heb exact hetzelfde. Ik eet veel, meer dan ik nodig heb. Ik eet ook gezond zodat ik weet dat ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg en m'n bmi is ruimer dan gemiddeld. Maar alsnog heb ik eetbuien. Ondertussen merk ik dat ik blijf aankomen en dat zorgt er echt voor dat ik in paniek raak want ik wil er niet nog meer bij. Hieraan merk ik dat het dus echt een verslaving is, een eetverslaving. Het lijkt alleen alsof het niet weg gaat. De verslaving blijft en ik weet niet waardoor het minder wordt en de kilos blijven er ook bij komen...

Ben je in behandeling en wordt er daarbij gewerkt aan waarom je die eetbuien hebt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lizz

@Roza

Ik ben door m'n huisarts verwezen naar de praktijk psycholoog. Met haar ga ik werken aan zelfbeeld en ik moet nog worden doorverwezen voor therapie. Jij zit wel in behandeling lees ik, op wat voor manier probeer jij te achterhalen waarom je eetbuien hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

@lizz

Oké, ik hoop voor je dat dat helpend gaat zijn. Klopt, toen bij mij de eetbuien begonnen kwamen ze voornamelijk voort uit honger, deze braakte ik dan uit en kreeg daardoor soms zelf weer een nieuwe. Zo bleef het cirkeltje maar door gaan. 

Wel waren er ook al situaties waar ik eetbuien had terwijl ik geen honger had. Soms kwam het door straffende gedachten als "je heb het toch al verpest" dit zat al sterk in mijn hoofd door bijv. thee in plaats van water te drinken.

Nu probeer ik zelf per keer dat het gebeurd te bedenken waarom ik een eetbui nodig had. Vaak is het bij mij om niet aan vervelende dingen te hoeven denken of bij mijn emoties stil te staan. Waarom ik zo met gedachten en emoties omga weet ik niet.

Ik deel ook altijd met mijn vriendin dat ik een eetbui heb gehad en probeer er zelf bij te vertellen waarom of dat ik juist niet weet waarom. Het is niet altijd fijn om het te moeten delen, maar in contact blijven is voor mij erg belangrijk en zo kan ik even praten over wat me bezig houdt en keer ik niet helemaal in mezelf.

Vanaf aanstaande maandag start het vervolg van mijn behandeling en ga ik werken aan de onderliggende problematiek. Nu kan ik daar nog niks over delen omdat ik het nog niet ervaren heb, maar tegen die tijd wil ik je er gerust een berichtje over sturen als je dat wilt. 

Groetjes,

Roza. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lizz

@Roza

Wat goed dat je het durft te delen met een vriendin, en dat ook doet. Ik ben er naar toe aan het werken om een goede vriendin er ook over te vertellen. Ik herken wat je zegt over het omgaan met emoties. Ik eet ook niet omdat ik honger heb maar omdat het m'n uitweg is, het verlamd de gevoelens heel even. Ik zie het daarom dus ook echt als een eetverslaving. Ik ontvang graag een berichtje van je over je behandeling, als je het zelf ook niet erg vindt om te delen. Ik wens je veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Roza

Wat goed van je! Heel veel succes daar bij. Dankjewel en zal ik doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites