Spring naar bijdragen
openocean

Afleiding.. wat doen jullie?

Aanbevolen berichten

openocean

Hooi, zoals eerder gezegd ben ik aangekomen in gewicht, maar mijn grootste motivatie om te eten zijn mijn vriendinnen en school waar ik samen met hen aan een groot onderzoek werk (lees hier heb je echt je hoofd bij nodig dus ietwat energie ook). Ik voel me verschrikkelijk en word er depri van maar houd vol tot nu toe omdat ik mijn diploma wil halen dit jaar. Alleen nu is 't vakantie... En eet ik al vier dagen praktisch niets.. Ben weer rap aan 't afvallen (al zal dit waarschijnlijk eerst vocht zijn want voel het nieuwe vet nog op m'n ribben, maar goed). Het is alleen zo verslavend als je weer' begonnen' bent met helemaal restricten. Vandaag iets geprobeerd te etenh+ maar raak helemaal in stress en paniek. Ik zoek afleiding maar weet werkelijk niet wat, want sommige dingen kosten me dan ook weer net teveel energie en sporten durf ik niet aan te beginnen (dan kan ik niet meer stoppen). Morgen heb ik carnaval met vriendinnen, super leuk en ik wil wel wat alcohol drinken, maar echt niet eten. Zit hier een beetje mee, want men zegt dat je dit wel moet doen voordat je aan de alcohol gaat. A la... Hebben jullie misschien afleidingstips? Iets wat ik tijdens netflixen kan doen (ik kan nooit alleen naar een serie kijken moet altijd iets daarbij te doen hebben) of iets heel anders? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lizz

Hey,

Wat fijn dat je motivatie kon vinden in je school en vriendinnen. Ik snap dat je, nu het vakantie is weer terugvalt in die gewoontes. Ik had dit ook vaak als ik de dagelijkse routine kwijt was (alleen ging ik juist veel eten en had eetbuien). Ik vind het nog steeds moeilijk als die routine weg valt, dan wordt ik soms helemaal opgeslokt door eetgedachten.

Ik weet niet of jezelf afleiden van de stress echt helpt, dat is vaak tijdelijk. En ik snap dat je even de snelste manier zoekt om je ES als het ware op pauze te zetten maar ik merk zelf altijd dat ik er maar beter wat meer werk in kan steken. Heb je iemand waarmee je kan praten over oa waarom je je zo voelt? Dit kan vaak al opluchten en misschien je stress verminderen.

Heel leuk dat je gaat carnavallen :), het is alleen wel heel belangrijk dat je wat eet van tevoren. Dit is echt van belang en als dat je lukt, kun je heel trots op jezelf zijn en van een leuke avond gaan genieten hoop ik.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

@lizzik heb nog niet echt iemand om mee te praten helaas, niet dat je je echt begrepen voelt zeg maar, vandaar dat ik naar dit forum grijp :). M'n vriendinnen zijn echt schatten maar kunnen me maar tot een bepaald niveau helpen :) ze helpen iig wel mijn gezonde kant sterk te houden. Ben wachtende op therapie en hoop dat dit me echt de ondersteuning gaat geven die ik nodig heb. Betreft carnaval heeft m'n moeder (waar ik toevallig vanavond een nachtje slaap) me 'gedwongen' om morgen iig een boterham te eten, al is 't maar voor haar. Ik heb net besloten dat ik dit ga doen 💪'(b)eat it' zoals mijn vriend altijd zegt. 

1 uur geleden zei lizz:

Ik weet niet of jezelf afleiden van de stress echt helpt, dat is vaak tijdelijk

Ik snap wat je bedoeld maar 'tis voor mij echt de laatste weken tot therapie doorkomen want weet echt niet hoe ik nu met m'n gevoel moet dealen.

Thnx 😊 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@openocean wat vind je leuk om te doen? Als ik mezelf niet oké voel en even niet weet wat ik ermee moet of waar het vandaan komt, dan ga ik zingen, schrijven of dansen. 

Ik vond het ook lastig om iemand te vinden waarmee ik goed kon praten. Mijn vriendinnen waren rond 14 jaar toen Ik vertelde over mijn eetstoornis. Je merkt dan wel dat ze niet zo goed weten wat ze ermee moeten, en dan kan het soms fijner zijn om met een volwassene/ouder iemand te praten. 

Is er een huisarts, schooldocent of bijvoorbeeld buurvrouw waar je het goed mee kan vinden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
E.llen

@openocean helaas is het heel vaak proberen voordat je vindt wat bij je past.

Ik heb van alles geprobeerd maar ik werd nergens rustig van. Vorige week heb ik eindelijk 2 dingen gevonden.

1. Een boek lezen. Niet een boek waar je ingewikkeld bij moet nadenken maar gewoon een makkelijk weg lees boek.

2. Schrijven. Sinds een week probeer ik alles van me af te schrijven, mijn hoofd is dan voor een poosje weer leeg en soms ben ik ook wel trots op wat ik allemaal heb geschreven.

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen.

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lizz
23 uur geleden zei openocean:

Ik heb net besloten dat ik dit ga doen 💪'(b)eat it' zoals mijn vriend altijd zegt. 

Die had ik nog niet eerder gehoord haha. Goed om te horen dat je vriendinnen tot op zekere hoogte een steun zijn en dat je vriend en moeder er van weten. Ik hoop dat je een fijne carnaval hebt gehad.

Ik was in m'n eerste berichtje misschien een beetje negatief over afleiding zoeken want het kan soms juist erg helpen en ook verlichten, zolang het niet je enige toevlucht is. Maar zoals je beschrijft wacht je op de therapie dus is afleiding voorlopig wel fijn.

Hierboven worden 2 hele goeie tips gegeven. Schrijven kan mij ook enorm helpen. Als je schrijft mag je je meest negatieve gevoelens van je afschrijven maar wat mij ook helpt is om er vaak iets positiefs bij te schrijven. Iets wat goed ging die dag, wat je leuk vind aan jezelf of waar je trots op bent, of dingen waar je dankbaar voor bent, alles kan! Dat is soms een uitdaging maar hielp mij wel.

Ik wens je veel geluk toe! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean
Op 5-3-2019 om 00:42 zei maartje1:

Is er een huisarts, schooldocent of bijvoorbeeld buurvrouw waar je het goed mee kan vinden? 

Ja ik heb wel een docent waar ik goed mee kan praten, maar wil haar ook niet teveel lastig vallen.. Ogm val je zo in herhaling soort van.. 

21 uur geleden zei E.llen:

1. Een boek lezen.

Ik heb nog een boek liggen en wil steeds beginnen, maar lukt gek genoeg niet, maar misschien is een makkelijker boek idd een goed idee, want 't boek heeft ook met m'n studie te maken en dan ben je daar weer mee bezig hoe leuk ik 't ook vind haha. 

13 uur geleden zei lizz:

Ik hoop dat je een fijne carnaval hebt gehad.

Jaaa! Het was heel leuk en een goede afleiding :) nu weer onderweg naar huis en aan 't bedenken wat ik dan kan doen als afleiding zometeen. *het eten is btw gelukt, ook geluncht!, en m'n vriendinnen waren trots en blij want zo had ik lekker energie om gezellig mee te doen.

Schrijven vind ik lastig omdat er dan van die negatieve dingen vaak op papier komen, maar het is wel een idee om iets positiefs vd dag op te schrijven! 

Liefs en thnx allemaal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@openocean wat bedoel je met deze zin? ''Ogm val je zo in herhaling soort van.. ''?

Je kan het die docent de vraag stellen of ze een keer tijd voor je heeft. Ze zal hierin dan zelf haar grenzen bewaken, dat hoef jij niet voor haar te doen. Is het dat je bang bent dat je haar teveel belast?

Liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

@maartje1 ik bedoel dat ik me een beetje zeurderig voel, want ik weet soms ook niet heel goed wat ik wil zeggen, want vul het zelf ook al een beetje in wat een antwoord kan zijn en wil haar idd niet tot last zijn. Ik weet dat ze het aan zal geven, maar toch voelt 't zeurderig.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@openocean ik vond het ook spannend en had ook het gevoel dat ik een docent lastig viel of ik was bang dat ik zijn humeur vreselijk ging omgooien door een verhaal dat niet leuk was, maar eigenlijk gaf hij juist aan het prettig te vinden zijn steentje bij te kunnen dragen en dat hij het een eer vond dat ik hem had 'uitgekozen' om mij te helpen. Zo kan je het ook zien natuurlijk. Eigenlijk geef je haar een hartstikke groot compliment op het moment dat jij je bij haar kwetsbaar(der) op durft te stellen en haar het liefst als gesprekspartner wilt omdat jij je prettig bij haar voelt. :)

Mij hielp het ook om het niet alleen over die eetstoornis te hebben, maar om ook te kletsen over algemene dingen. Dat maakt het minder beladen. 

Het is fijn om bij iemand af en toe je hart te kunnen luchten, en soms is het gewoon lastiger om dat te doen bij iemand die heel dichtbij je staat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

@maartje1 ja misschien moet ik voor na de vakantie gewoon een afspraak inplannen bij haar om zoals je zegt even m'n hart te luchten. Niet nadenken maar gewoon inplannen en dan maar zien... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@openocean super dapper van je! ❤️ Proberen en kijken wat het met je doet kan geen kwaad. Docenten hebben vaak het beste met je voor :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
openocean

@maartje1 ik heb een heel goed gesprek gehad met m'n docent :) ben blij dat ik gegaan ben en heb voor volgende week weer een afspraak gemaakt.

@lizz ik ben begonnen met een positief boekje en schrijf daar positieve dingen in en ook een beetje hersenspinsel. Soms helpt 't echt om dingen weer even op een rijtje te krijgen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@openocean super goed van je! Fijn ook, dat het gesprek je zo goed beviel. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites