Spring naar bijdragen
Lias

Eetbuistoornis

Aanbevolen berichten

Lias

Ik denk dat ik een eetbuistoornis heb.. alle symptomen komen overeen en ik heb extreem veel eetbuien en het lukt mij niet zelf om minder te eten of gezonder te eten, dit hou ik een paar dagen vol en dan gaat het weer helemaal mis. 

Ik vind het een heel eng idee en ik weet dat ik echt hulp nodig heb want het kan zo niet verder en ik wil zo niet verder.

Het probleem is dat ik het tegen niemand durf te zeggen, kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit het beste kan vertellen..? Of ermee om kan gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Lias

Wat naar voor je dat je eetbuien hebt. Ik begrijp goed dat je het een eng idee vindt dat je misschien een eetstoornis hebt, maar ik vind het ook dapper dat je er graag wat aan wilt doen. Wat maakt dat je het niet durft te vertellen? Je kunt hierbij juist wel wat steun gebruiken. Als je het echt niet aan iemand in je omgeving durft te vertellen kun je een afspraak maken met je huisarts. Hij/zij kan je verder helpen met het zoeken naar de juiste hulp. 

Verder wil ik je graag zeggen dat het echt mogelijk is om te herstellen van je eetbuien. Blijf er dus vooral niet te lang in je eentje mee rondlopen.

Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lias

Hoi @Elske,

allereerst bedankt voor je reactie! 

Ik heb niet zo een goede band met mijn ouders, ik vertel ze eigenlijk bijna niks, en ze hebben het zelf ook niet door. Ze zeuren vooral altijd dat ik meer moet sporten enzo en dat maakt me juist boos en daarom wil ik het al helemaal niet vertellen. 

Een hele goede vriendin van mij heet anorexia, maar zo ver gevorderd dat ik het haar ook niet durf te vertellen omdat ik bang ben voor haar reactie. Juist omdat zij bijna niks meer eet en heel erg dun is. 

Een andere hele goede vriendin heeft zelf al veel problemen die ze mij verteld en waar ik haar bij help, dus dan wil ik haar hier niet mee lastig vallen, en zo is er bij iedereen altijd wel een reden te verzinnen..

De huisarts is inderdaad misschien wel een goed idee, maar dat vind ik toch ook weer eng omdat ik het dan toch aan mensen zal moeten vertellen.. en ik ben bang dat ik dan ga falen en ik niet van mijn eetbuien af zal komen en dat ik dan nog ongelukkiger word..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

@Lias Je hebt gelijk dat er altijd wel een reden te verzinnen is om jouw problemen niet met anderen te delen. Maar zoals je schrijft, probeer jij je vriendinnen te helpen en te steunen. Misschien willen ze dat juist ook wel graag voor jou doen? Ik zou het zelf heel vervelend vinden als een goede vriendin hiermee worstelde, maar het niet aan me durfde te vertellen.

Ik hoop dat het in ieder geval geen reden voor je is om geen hulp te zoeken. Want dat verdien je, net als ieder ander. Als we je hier op het forum ergens mee kunnen helpen of als je andere vragen hebt, ben je in ieder geval welkom!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites