Spring naar bijdragen
Anoniempls

Wel of niet

Aanbevolen berichten

Anoniempls

Heihoi,

ik hoor van mensen in mijn omgeving die weten dat ik struggle met eten dat ik wss een beginnende eetstoornis heb ik wil niet dat mijn ouders dit weten en ook nog geen hulp gaan zoeken omdat ik er zelf niet van overtuigt ben. someone to help me for more information?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Je zou op dit forum, de website van HC en de website van Proud2BMe eens rond kunnen snuffelen. Er is vanalles geschreven over eetproblematiek en wie weet kom je iets tegen dat je aanspreekt om te lezen. Eventueel zou je contact kunnen opnemen met je huisarts. Op deze manier kun je betrouwbare informatie inwinnen zonder dat je ouders er vanaf weten. 

Je schrijft dat je zelf (nog) niet overtuigd bent dat je last hebt van een eetstoornis. Naar mijn idee zegt het ‘naampje’ niet zoveel. Het is een probleem zodra je last ondervindt van je relatie met eten en je zelfbeeld. Het is absoluut niet zo dat je jezelf pas serieus mag nemen als je ondergewicht hebt. Sterker nog: al zouden je gewicht en eetpatroon perfect zijn, zodra je hier last van ondervindt en er voortdurend mee bezig bent, heb je wel degelijk een probleem. 

Wat ben je van plan te gaan doen de komende tijd? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anoniempls

Ik heb een tijdje gehad dat ik bijna niet at maar het gaat de laatste tijd wel weer beter ik eet weer redelijk normaal maar anderen vinden het nog wel iets te weinig en dingen zoals snoep chips of chocola is echt een ding voor me en ik ben al een half jaar bezig met proberen de knop om te zetten in mijn hoofd dat ik er niet zoveel mee bezig moet zijn maar toch gebeurt het het gaat wel steeds stapje voor stapje beter maar ik ga ook wel is weer een stapje achteruit🤷🏼‍♀️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Louvre

Ik herken mij erg in je verhaal! Ook bij mij zeggen mensen dat ik misschien een beginnende eetstoornis hebt en ik heb moeite met koekjes/tussendoortjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anoniempls

Idd tis erg lastig maar ja ookal zeggen mensen je bent niet te dik of je bent niet zwaar toch zit het in je hoofd en kun je niet zomaar stoppen je blijft door gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Louvre

Ja precies! Mijn gedachten kan ik niet zomaar stoppen helaas...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anoniempls

Nope dats het hele ding

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites