Spring naar bijdragen
HeleneK

Nieuwe ervaringsdeskundige Anne stelt zich voor!

Aanbevolen berichten

HeleneK

Hoi allemaal,

Misschien hebben jullie haar al wel voorbij zien komen: Anne. Anne gaat het team van ervaringsdeskundigen op het forum versterken. Graag stelt zij zich aan jullie voor:

Citaat

"Lieve allemaal, 

Een nieuw gezicht, dus tijd om mezelf aan jullie voor te stellen. Ik ben Anne, 20 jaar oud en ik ben sinds kort actief op het forum als ervaringsdeskundige.

Mijn eetstoornis is begonnen tijdens mijn middelbare schooltijd. Als vijftienjarige was ik ontzettend onzeker. Waar iedereen om mij heen bezig was met opgroeien, wilde ik liever stilstaan. Deze gedachten en gevoelens waren ondraaglijk. Ik wilde ze verstoppen. Daarom ging ik op zoek naar een manier om daarmee om te gaan. Periodes van eetbuiten en lijnen wisselden elkaar in sneltreinvaart af. Ik had het gevoel dat ik controle had, maar in werkelijkheid was ik alle controle verloren. De eetstoornis was de manier om te laten zien dat ik hulp nodig had, maar tegelijkertijd vond ik dat ik die hulp niet verdiende. Bovendien zou ik door hulp mijn eetstoornis moeten loslaten. En die voelde juist zo veilig.  

Anderhalf jaar later begon mijn herstel  door het kortdate optreden van mijn mentor aan wie ik alles moest opbiechten toen ik niet in de les verscheen. Hij voelde haarfijn aan wat er aan de hand was. Ik ging in behandeling bij een particuliere praktijk waar ik anderhalf jaar therapie heb gehad. Hier heb ik veel belangrijke dingen geleerd, maar ik merkte dat de uitdaging pas begon nadat ik met twee benen het leven instapte. Ik heb mijzelf grotendeels opnieuw moeten leren kennen. Door middel van veel oefenen leerde ik dichter bij mezelf te komen en wist ik steeds beter wat ik nodig had om mijzelf en mijn geluk op de eerste plek te zetten.  Ik leerde te kijken naar mijn krachten, mijn talenten en mijn dromen. Zelfs als die heel klein waren. 

Inmiddels ben ik ruim twee jaar hersteld van mijn eetstoornis. Ik zit in het derde jaar van mijn opleiding dramatherapie en ben afgelopen zomer verhuisd naar Maastricht. Een grote uitdaging voor een meisje dat geboren en getogen is in de Achterhoek. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om te schrijven, te lezen, te dansen en op het toneel te staan. Daarnaast ben ik dol op spelletjes en kun je me ’s nachts wakker maken voor een reep chocolade. 

Ik hoop dat ik jullie met mijn ervaring kan inspireren en motiveren om te blijven knokken. Het leven bestaat uit vallen en opstaan, maar in de tussentijd kan het echt een feestje zijn. Beloofd!

Liefs,

Anne"

Wij zijn erg blij met haar komst en wensen haar heel veel succes! Heb je vragen aan Anne? Voel je vrij ze te stellen. 

Liefs van Helene 

Nieuwe ervaringsdeskundigeAnne-forumplaatje.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Horizon

Leuk je te leren kennen Anne!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Welkom @Anne H. en succes met je taak hier op het forum