Spring naar bijdragen
exploreindra

wel - niet buitenlandstage?

Aanbevolen berichten

exploreindra

Hallo allemaal, 

Ik weet dat dit niet helemaal de juiste topic is, maar ik heb helaas nog niet de mogelijkheid om dit in een ander topic te plaatsen.

Onlangs ben ik op mijn school gevraagd of ik mee wilde naar buitenlandstage. Eigenlijk om de angst voor afwijzing te voorkomen heb ik maar 'ja' gezegd. Ik kan nu wel merken dat, doordat ik ja heb gezegd, ik direct stress heb of ik wel of niet moet meegaan. Dit komt echt door mijn eetstoornis. Ik vind het namelijk super eng om eten van een ander land te eten. Zeker omdat ik niet weet wat erin zit etc. Hierdoor zit ik dus heel erg te twijfelen of ik nu wel of niet moet gaan  :🙈

Daarnaast zal de buitenlandstage in juni plaats vinden, en ook nog eens in warm land, wat betekent dat iedereen korte mouwen draagt. De school waar ik nu zit weet niet van mijn zelfbeschadiging verleden, dus vind dat ook nog wel een dingentje. En daarbij komt ook kijken dat de therapie dan voor 2 weken wordt onderbroken en ik weet ook niet zo goed wat ik daar mee moet. Of ik dat wel aankan, mentaal. De therapie is juist sinds januari opgeschaald naar 2 keer in de week, omdat ik 1 keer in de week te weinig vond. Laat staan 2 weken dan helemaal geen therapie. Heeft er iemand tips wat ik nu het beste kan doen? 

Vriendelijke groet,
Exploreindra

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
.Isa.

He @exploreindra

Het klinkt alsof je eigenlijk wel weet wat het beste is voor jou. 

Ja zeggen om afwijzing te voorkomen kan ik erg herkennen. Tegenwoordig probeer ik te zeggen dat ik er over na wil denken om er zeker van te zijn dat ik een antwoord geef wat ik ook echt wil! 

In dit geval moet hem om jou gaan. Wat vind jij prettig, waar voel jij je goed bij. Probeer te luisteren naar je hart in plaats van je hoofd. 

Dit overleggen in je therapie lijkt me ook een goede optie. 

Hoop dat je een keuze zult maken waar je zelf achter staat. Goodluck :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Wat wil jij als evt. oordelen van anderen weg zou kunnen denken? Ik lees in je berichtje heel veel redenen terug waarom je het eng vind. Zijn dit echt redenen waarom je het niet zou willen? Of met goede voorbereiding zijn er misschien ook redenen waarom je ergens wel mee wilt? Behalve angst voor afwijzing? 

Ik denk dat iedereen zelfzorg een goede reden vind om niet mee te gaan dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Je moet het die twee weken ten slotte wel leuk hebben. ❤️ 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Wat ontzettend gaaf dat je bent gevraagd om mee te gaan op buitenlandstage! Ik kan me echter heel goed voorstellen dat de gedachte om naar het buitenland te gaan stress oplevert. Je wordt immers uit je dagelijkse gang van zaken getrokken. 

Ik denk dat het in jouw geval heel belangrijk is om goed naar jezelf te luisteren en je af te vragen of dit vermijding of angst is. Toen ik zelf een eetstoornis had, gebruikte ik hem als excuus om situaties die mij angst op zouden leveren te vermijden. Daar schoot ik achteraf niks mee op. Zou het een optie zijn om je twijfels te bespreken met je hulpverlener of iemand op school?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

Hoi Exploreindra,

Heel leuk dat je op buitenlandstage mag! En spannend ook! 

Ik sluit me aan bij de rest, ik denk dat het goed is om erover te praten met je therapeut. 

Zelf heb ik ervaren dat een buitenlandervaring ook kan helpen, juist omdat je uit je vertrouwde omgeving gaat. Hierdoor moet je de patronen een beetje los laten en als dat goed gaat dan merk je hoe fijn dat is. Ook zie je daardoor dat het veel minder eng is dan je dacht. Zo heb ik het ervaren. 

Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Denk er goed over na en doe waar jij je goed bij voelt. 

Liefs, 

Sylvia 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites