Spring naar bijdragen
Juditha

Dissociatieve eetstoornis

Aanbevolen berichten

Juditha

Hoi allemaal,

Vanuit trauma heb ik heel veel moeite met eten op het moment. Ik heb DIS en een van mijn delen, Petra, wil helemaal niet meer eten.

Spoiler

Ik heb nu haar toestemming om het eten langzaam op te bouwen, tot 1200 kcal (ik zit nu op 250 kcal).

Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen, dissociatief of niet. De strijd om te eten is zo verschrikkelijk zwaar. Het kost erg veel moeite om met dit deel samen te werken. We hebben gelukkig wel hulp van een psycholoog, dus hopelijk helpt dat. Ik hoop hier wat herkenning en steun te vinden in de lange weg naar weer 'gewoon' eten. 

Liefs, Juditha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
.Isa.

He, 

Ik heb zelf ook trauma's die ik nog moet gaan verwerken doormiddel van therapieën. Ik merk zelf dat me eetstoornis hier heel erg van geniet. Ik vind het ook moeilijk om te eten, omdat ik eigenlijk niet wil voelen. Ik probeer het per dag te bekijken, maar lastig is het zeer zeker. Ik probeer door dingen af te spreken met me vriend, zoals wat ik dan ga eten en hoeveel, dat we het samen kunnen klaarmaken en samen kunnen gaan eten. Ook dit is niet altijd even makkelijk, maar ik hoef het niet meer alleen te doen en dat geeft me al een hoop rust!

Ik was gister op een meeting en daar werd geshared over het accepteren van dat deel, er niet tegen vechten. Dit is iets wat ik wil gaan doen. Accepteren dat dat stemmetje er is om vervolgens te doen wat goed is voor jezelf. Door liefdevol met jezelf om te gaan zal ook je eten beter gaan, dan weet je namelijk dat je het nodig hebt om te eten en dan kan je het jezelf ook gunnen, zo is het voor mij in ieder geval. 

Maarja ook dit kan verschillen per dag, uur, minuut. Maar elk moment dat ik het wel kan pak ik met beide handen aan en geniet ik ervan. 

Ik ben van mening dat als mijn onderliggende problemen (trauma's) worden opgelost ik ook meer rust in het eten zal kunnen vinden. Misschien is dit iets waar je nog naar kan kijken en waar je aan kan werken, in plaats van alleen het eten. 

Hoop dat je er iets aan hebt xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Dankjewel voor je reactie Isa! Ik kom zelf net uit een intensieve C-PTSS behandeling en sta op de wachtlijst voor DIS behandeling. Er is dus wel genoeg ruimte en aandacht voor mijn trauma's. Inderdaad, dat deel accepteren, hoe moeilijk ook. Dat probeer ik. En vanuit daar probeer ik het eten ook weer op te bouwen, samen, in overleg, want doordrukken maakt het alleen maar erger. Nogmaals dankjewel voor je reactie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Erg herkenbaar. Heb er echter nog een boulimisch deel naast lopen. Dus die twee zijn constant met elkaar in gevecht. Niet chill....

Altijd zoeken naar wat het juiste is om te doen. Fijn dat je er snel hulp bij krijgt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
1 uur geleden zei IV93:

Erg herkenbaar. Heb er echter nog een boulimisch deel naast lopen. Dus die twee zijn constant met elkaar in gevecht. Niet chill....

Altijd zoeken naar wat het juiste is om te doen. Fijn dat je er snel hulp bij krijgt!

krijg je nog een DIS behandeling? 

Er is een nieuwe behandeling (nog een pilot overigens) die hoopgevend is.

Sterkte ermee!

Op 3-4-2019 om 13:29 zei Juditha:

Dankjewel voor je reactie Isa! Ik kom zelf net uit een intensieve C-PTSS behandeling en sta op de wachtlijst voor DIS behandeling. Er is dus wel genoeg ruimte en aandacht voor mijn trauma's. Inderdaad, dat deel accepteren, hoe moeilijk ook. Dat probeer ik. En vanuit daar probeer ik het eten ook weer op te bouwen, samen, in overleg, want doordrukken maakt het alleen maar erger. Nogmaals dankjewel voor je reactie!

fijn dat je behandeling gaat krijgen!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Dat lijkt me helemaal moeilijk IV! Heel veel sterkte en ik hoop dat je goede hulp krijgt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
31 minuten geleden zei Maartje:

rijg je nog een DIS behandeling? 

Geen idee, ben net 2 weken terug in nl, en lag 1,5E week al op de intensive care omdat het goed mis was gegaab. Hoop vandaag over te mogen naar gesloten van de ggz en vandaar verder te kijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
3 uur geleden zei Maartje:

Krijg je nog een DIS behandeling? 

Kun je daar wat meer over vertellen @Maartje?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
6 uur geleden zei Linsey:

Kun je daar wat meer over vertellen @Maartje?

hoi

Nou helaas nog niet heel veel. Cliënte van mij gaat erheen. Die is in het verleden bij een andere (goede kliniek) geweest, maar toen stond trauma nog teveel op de voorgrond.

Ze is voor intake geweest. Het is eigenlijk een behandeling tegen conversie maar er is gebleken dat het goed helpt, vrij kortdurend en ambulant waarbij het best pittig is. Ik wil je evt op de hoogte houden, maar er is een lange wachttijd. Wel hoorde ik van haar dat de behandelaar net succesvol een behandeling hadden afgerond met een jong meisje met 8 delen!

Heb jij veel last van de DIS?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
10 uur geleden zei Maartje:

hoi

Nou helaas nog niet heel veel. Cliënte van mij gaat erheen. Die is in het verleden bij een andere (goede kliniek) geweest, maar toen stond trauma nog teveel op de voorgrond.

Ze is voor intake geweest. Het is eigenlijk een behandeling tegen conversie maar er is gebleken dat het goed helpt, vrij kortdurend en ambulant waarbij het best pittig is. Ik wil je evt op de hoogte houden, maar er is een lange wachttijd. Wel hoorde ik van haar dat de behandelaar net succesvol een behandeling hadden afgerond met een jong meisje met 8 delen!

Heb jij veel last van de DIS?

Heel graag,  mag wel via PB 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Het eten gaat sinds gisteren iets beter. Ik zit nu op 600kcal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Fijn dat het wat beter gaat @Juditha!

Het aantal calorieën mag je denk ik beter in een spoiler plaatsen in vervolg, want dit kan triggeren voor anderen. Het is nog steeds heel heel weinig. 

Ze em op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Dankjewel voor de tip Lindsey! Ik zal het in het vervolg in een spoiler zetten. En dankjewel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha
Spoiler

Ik ben inmiddels in staat 1200kcal te eten :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha
Op ‎7‎-‎4‎-‎2019 om 07:09 zei IV93:

Ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik ook een binge-etend-deel erbij heb. De strijd tussen die twee is enorm zwaar... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Op dit moment is er zoveel chaos in mijn hoofd, zoveel strijd tussen verschillende delen. Ik merk dat ik weer aan het afglijden ben en dat eten weer lastiger wordt. Zucht. Ik verlang naar rust en een gezonde relatie met voedsel... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites