Spring naar bijdragen
Happie

Hulpverlening eetstoornissen

Aanbevolen berichten

Happie

Hoi allemaal,

Ik ben de laatste tijd nogal bezig met wat een eetstoornis nou precies inhoud en waarom een bepaald deel van eetstoornis patiënten niet of alleen gedeeltelijk hersteld. Nu heb ik alleen mijn eigen ervaring om hierover te speculeren, dus ik was erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Mocht je tijd en zin hebben zou ik het erg leuk vinden als je de volgende vragen (of een deel ervan) beantwoord. 

Wat vind je positief aan de eetstoornis hulpverlening? Wat heeft jou geholpen?

Wat vind je negatief aan de eetstoornis hulpverlening? Wat heb je gemist?

Welke andere factoren, naast hulpverlening, spelen volgens jou een rol?

Wat denk jij dat een eetstoornis is?

In hoeverre denk jij dat mentaal en fysiek herstel van een eetstoornis interacteren/gescheiden zijn?

In hoeverre denk je dat professionele afstand (of juist niet) belangrijk is in eetstoornis herstel?

Liefs,

Happie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
57 minuten geleden zei Happie:

Wat denk jij dat een eetstoornis is?

Dat bij iemand eten of niet-eten en/of het bereiken/hebben van een bepaald gewicht fungeert als een vorm van emotieregulatie. Je zet het in om bepaalde emoties/gedachten handelbaar te houden door ze af te zwakken of zelfs weg te drukken.

1 uur geleden zei Happie:

In hoeverre denk jij dat mentaal en fysiek herstel van een eetstoornis interacteren/gescheiden zijn?

Er is zeker wel mentale vooruitgang te boeken zonder dat daarvoor eerst fysiek herstel noodzakelijk is, maar om echt vollédig te kunnen herstellen moet je in mijn optiek op beide vlakken stappen zetten. Je kan niet leren om écht anders te denken zolang je bepaalde gedachten nog onderdrukt of afzwakt dmv je ES. Hetzelfde geldt voor je emoties.

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites