Spring naar bijdragen
Sanno

Altijd willen eten

Aanbevolen berichten

Sanno
1 uur geleden zei IV93:

Het klinkt vooral alsof je geen volwaardige lunch op hebt en dit compenseert door "te snacken". Je hebt bovendien geen tussendoortje op in de ochtend maar enkel een stukje fruit... Dus je mist minimaal een boterham en een tussendoortje o.i.d. als je echt een basislijst aanhoudt. Het is dus niet gek dat je lichaam dat op andere manieren compenseert. 

Dáár gaat het mis! Ik heb één stuk fruit altijd beschouwd als één tussendoortje. Omdat ik nu ook zo'n reep heb gegeten zit het uiteindelijk wel goed denk ik. Straks zal ik dan nog een stuk gruit nemen PLUS nog iets erbij.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik het heel fijn vind dat jullie zo snel en goed reageren op de vele berichtjes die ik plaats. En dat terwijl dit dus eigenlijk in een ander topic moet. Heel lief!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Zolang jij niet in dat andere topic kan, mag je hier plaatsen wat jij wilt en waar jij hulp bij nodig hebt :)

Ik hoop dat je wat aan onze tips hebt! Heel veel succes in ieder geval! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno

T: Sinaasappel, 5 crackertjes (1 pakje) met kaas en een glas halfvolle melk
Ik ben nog steeds niet helemaal lekker en ik heb last van gasvorming (dat komt waarschijnlijk door de havermout. Het was iets te heftig misschien) maar het lukte me toch om nog iets te eten.
A: Pasta met tomatensaus, champignons en sperziebonen
Na 1 bord zat ik vol:)
T: 2 toefjes slagroom met hagelslag

Beschamend... Ik had zin in een toetje en er was niet zoveel in huis

En nu nog warm water met een schijfje sinaasappel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
10 minuten geleden zei Sanno:

T: 2 toefjes slagroom met hagelslag

Beschamend... Ik had zin in een toetje en er was niet zoveel in huis

Waarom is dat beschamend?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno
3 minuten geleden zei Cor13n:

Waarom is dat beschamend?

Het is in mijn ogen niet minder 'slecht' dan bijvoorbeeld een koekje ofzo, maar het klinkt als iets heel randoms. Ik ben echt bang ben dat ik subjectieve eetbuien krijg, omdat ik heb gehoord dat je tijdens een eetbui ook 'random' voedsel eet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Random of niet, als jij dat lekker vind is t toch goed? 

Bij een eetbui maakt het niet uit of het random is of niet.. het zegt iets over hoe jij omgaat met bepaalde dingen (zoals bijv je emoties). Zou je dat eens willen onderzoeken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno
7 minuten geleden zei Cor13n:

Random of niet, als jij dat lekker vind is t toch goed? 

Bij een eetbui maakt het niet uit of het random is of niet.. het zegt iets over hoe jij omgaat met bepaalde dingen (zoals bijv je emoties). Zou je dat eens willen onderzoeken?

Hmm oké. Ik heb het gevoel dat ik soms eet uit verveling, maar zoals je al zei kan dat zijn omdat ik behoefte heb aan wat grotere porties. Ik denk dat ik eerst een goed voedingsschema moet vinden en daarna moet kijken of er echt sprake is van emotie-eten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n

Dat is een goed plan! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Zoals vandaag heb je geen volwaardige basislijst gevolgd en zie ik absoluut geen eetbuien terug in je lijstje. Ik zie vooral veel angst voor eten terug in je berichtjes en ik denk dat dit nog wel iets is waarmee je aan de slag kunt. 
Het is niet dat je vandaag echt te weinig hebt gegeten denk ik hoor, maar ook zeker niet te veel. En ik vraag me wel af of je al echt volledig op je honger gevoel kunt vertrouwen of dat veel nog aangestuurd word door je hoofd en denken waardoor je soms ook een "grotere" inhaalslag maakt dan je zou willen. 

x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Sanno, goed bezig met die experiment! Blijf maar posten 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno

Deel 1: 

O(08:15) - 1 broodje met een beetje roomboter en kaas, 1 broodje met roomkaas, een glas melk

Dit was brood wat ik zelf af moest snijden en een ander soort vorm heeft dan het gemiddelde brood. Dit is wel iets wat ik lastig vind, omdat die stukken altijd veel dikker en groter worden dan een gemiddeld stuk brood. Maar er was niks anders dus ik moest wel. Ik weet alleen niet zeker of ik dit moet tellen als 2 sneëen brood of meer.

T(10:30) - een paar stukjes watermeloen en een klein krentenbolletje

Ik had niet echt trek, maar anders krijg ik later een hongerklap.

L(13:00) - 3 boterhammen: 2 belegd met 1 avocado, peper en zout, 1 belegd met heks'nkaas

Ik zit fysiek vol en daar word ik vaak een beetje naar van, hoewel ik echt weet dat dat juist goed is!

Ik kon het nu ook niet laten om mijn calorieën te tellen... Daar raakte ik een beetje van in paniek, omdat het meer was dan wat ik at toen ik ondergewicht had. Logisch, maar het blijft een naar gevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hoi Sanno, 

Een heel normale lijst tot aan na de lunch hoor. Tussendoortje vind ik wel iets aan de lage kant wbt hoeveelheid, dus kan me voorstellen dat je later nog wat trek krijgt. Heel goed dat je zelf brood hebt gesneden:-). Die mag je tellen als een normale boterham. Boterhammen verschillen van elkaar, ene dag iets groter, andere dag iets kleiner. Daarover hoef je niet na te denken. 
Goed hoe je beschrijft wat je erbij ervaart, dat verduidelijkt weer eea voor jezelf en voor ons! Ik vind het knap hoe je jouw gezonde kant, jouw echte Sanno, inzet! Dat is de manier om te herstellen.

Ja, lastig als je vol zit, dat gevoel. Herken het. Eet heel de dag al tegen een soort van 'vol' gevoel in. Eet normale hoeveelheden en toch voelt het als veeeeeeeel te veel. Volgens mij is het dat ik last heb van wat dingen op mijn werk en daardoor voelt mijn lijf zich zo. Mijn es wil dan niet eten, maar mijn gezonde IK weet wel beter. Ja, soms zijn er van deze dagen. Gelukkig komen er ook weer andere dagen en mogen deze dagen er ook zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno

T(17:00): Een kleine krentenbol en een Snelle Jelle

Ik geloof dat dit telt als 2 tussendoortjes, of niet?

A(18:30): Pasta van gisteren;p met sla. Daarna aardbeien met wat slagroom. 

T(20:00): Warme melk mét honing (een angst, maar met keelpijn nam ik het vroeger altijd) en nog een Snelle Jelle

Ik ben ziek maar heb gelukkig wel gewoon eetlust. Ik zou straks nog wel iets willen, haha. Maar omdat ik na de lunch mijn calorieën bij elkaar op ging tellen durf ik niet zo goed, omdat ik (volgens mijn hoofd) al boven mijn maximale aantal zit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno

Ik heb nog een banaan gepakt. Daarna zat ik vol, maar bleef ik zoeken naar eten en heb ik nóg een Snelle Jelle gepakt.

Waarschijnlijk valt het heel erg mee, maar ik voel me er zo slecht door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
12 uur geleden zei Sanno:

T(17:00): Een kleine krentenbol en een Snelle Jelle

Ik geloof dat dit telt als 2 tussendoortjes, of niet?

A(18:30): Pasta van gisteren;p met sla. Daarna aardbeien met wat slagroom. 

T(20:00): Warme melk mét honing (een angst, maar met keelpijn nam ik het vroeger altijd) en nog een Snelle Jelle

Ik ben ziek maar heb gelukkig wel gewoon eetlust. Ik zou straks nog wel iets willen, haha. Maar omdat ik na de lunch mijn calorieën bij elkaar op ging tellen durf ik niet zo goed, omdat ik (volgens mijn hoofd) al boven mijn maximale aantal zit...

hey hoi allereerst beterschap! 

Zou je het tellen los durven laten?

Je schrijft dat je in de middag 2 tussendoortjes had, tja...zo kan je het zien maar als je een appel eet en later nog een mandarijn zijn dat er ook twee. maw..het maakt niet uit, jij had er behoefte aan. Daarnaast is het prima, er zijn ook genoeg mensen die 4 bth tussen de middag eten.

Je diner an ik niet inschatten qua hoeveelheid. Je td is prima en het is niet erg dat je nog een banaan en een snelle jelle op hebt, als jij daar zin in had.

Als je het makkelijker vind zou je ook je diner wat kunnen uitbreiden bijvoorbeeld. Had je wel fysieke trek? 

Je zou ook kunnen kijken naar iets met wat meer eiwit/vet als td, dat verzadigd ook wat meer.

Succes vandaag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno

Vandaag ging niet zo goed... Ik was de hele dag thuis en heb eigenlijk de hele dag lopen snaaien.

In totaal 6 boterhammen, 3 sneëen ontbijtkoek, een pruim, 2 bekers melk, een handje zwarte bessen en 6 merci-chocolaatjes.

3 borden stamppot (erg lekker, maar fysieke honger had ik eigenlijk niet) en na afloop nog een bak yoghurt.

Na het avondeten zat ik vol, maar ik moest gewoon nog een toetje nemen.

Ik heb het gevoel dat dit meer is dan waar ik behoefte aan heb en dat het toch in de buurt komt van emotie-eten.

Als het goed is kan ik na dit bericht in de Community en zal ik stoppen met jullie lastigvallen, haha! Wel nog ontzettend bedankt allemaal!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sanno
10 uur geleden zei Maartje:

hey hoi allereerst beterschap! 

Zou je het tellen los durven laten?

Je schrijft dat je in de middag 2 tussendoortjes had, tja...zo kan je het zien maar als je een appel eet en later nog een mandarijn zijn dat er ook twee. maw..het maakt niet uit, jij had er behoefte aan. Daarnaast is het prima, er zijn ook genoeg mensen die 4 bth tussen de middag eten.

Je diner an ik niet inschatten qua hoeveelheid. Je td is prima en het is niet erg dat je nog een banaan en een snelle jelle op hebt, als jij daar zin in had.

Als je het makkelijker vind zou je ook je diner wat kunnen uitbreiden bijvoorbeeld. Had je wel fysieke trek? 

Je zou ook kunnen kijken naar iets met wat meer eiwit/vet als td, dat verzadigd ook wat meer.

Succes vandaag!

Het loslaten van het tellen lukt meestal wel aardig, maar als het toch misgaat, zoals op deze dag, merk ik wel dat ik minder luister naar wat mijn lichaam nodig heeft en dingen voor mezelf ga verbieden. Goeie tip van die tussendoortjes! Daar zal ik eens op letten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
37 minuten geleden zei Sanno:

Als het goed is kan ik na dit bericht in de Community en zal ik stoppen met jullie lastigvallen, haha! Wel nog ontzettend bedankt allemaal!

Je valt ons nergens mee lastig hoor! Als wij niet willen reageren doen we dat ook niet ;)

Fijn dat je in de community kan! Daar vind je vast nog meer handige topics :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
13 uur geleden zei Sanno:

Het loslaten van het tellen lukt meestal wel aardig, maar als het toch misgaat, zoals op deze dag, merk ik wel dat ik minder luister naar wat mijn lichaam nodig heeft en dingen voor mezelf ga verbieden

Hoi Sanno, weet je wat maakt dat het 'mis' ging? Dat je weer ging tellen en niet goed ging luisteren naar jouw lijf? Je schreef dat je heel de dag thuis was. Zou dat er mogelijk iets mee te maken hebben en zo ja, wat betekent 'heel de dag thuis zijn' voor jou aan gedachten en gevoelens?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites