Spring naar bijdragen
selene

Weekend weg

Aanbevolen berichten

selene

Hoi, 

Ik zit nogal in de stress, over een week ga ik met de familie een weekend weg en dat wordt dan lastig met eten. Ik wil altijd een gevoel van controle hebben, ik heb ook autisme, en op vakantie is het allemaal een beetje onduidelijk. Ik ben op het moment bang om veel te eten en ik wil sowieso geen koolhydraten. Ik wil ook geen discussies met mijn familie op vakantie en het gezellig houden maar ik zie er nu al tegenop. Iemand een tip? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
11 uur geleden zei selene:

Hoi, 

Ik zit nogal in de stress, over een week ga ik met de familie een weekend weg en dat wordt dan lastig met eten. Ik wil altijd een gevoel van controle hebben, ik heb ook autisme, en op vakantie is het allemaal een beetje onduidelijk. Ik ben op het moment bang om veel te eten en ik wil sowieso geen koolhydraten. Ik wil ook geen discussies met mijn familie op vakantie en het gezellig houden maar ik zie er nu al tegenop. Iemand een tip? 

hey Selene

Jammer dat je er zo tegenop ziet, ik gun je dat je er van kan genieten.

Het controle stukje komt zo te lezen deels uit autisme maar ook deels uit de eetstoornis.

Je zou misschien kunnen vrgen of overleggen wat een beetje de bedoeling is? Bijv of jullie iets gaan doen en wanneer etc?

M.b.t. het eten, waarom wil je geen koolhydraten? Hoe doe je het nu met eten en hoe gaat dat? Wat maakt het eten vooral lastig voor je? 

We kunnen met je meedenken, maar het is denk ik ookg oed om te kijken of je niet volledig mee gaat in de eetstoornis.

Reageer gerust!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
selene
8 uur geleden zei Maartje:

Je zou misschien kunnen vrgen of overleggen wat een beetje de bedoeling is? Bijv of jullie iets gaan doen en wanneer etc?

Het probleem is een beetje dat mijn familie niks willen plannen als ze op vakantie zijn. Ik heb het er wel over gehad en we gaan wel samen boodschappen halen. 

8 uur geleden zei Maartje:

M.b.t. het eten, waarom wil je geen koolhydraten? Hoe doe je het nu met eten en hoe gaat dat? Wat maakt het eten vooral lastig voor je? 

Ik heb boulimia en geregeld eetbuien waarbij ik veel laxeer. Ik wilde proberen iets tegen de eetbuien te doen en ook andere meer lichamelijke klachten door een ketogeen dieet, geen koolhydraten. Alleen sla ik weer door en eet steeds minder en minder. Ik heb constant het gevoel dat ik dik ben en ik ben er de hele dag mee bezig. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
spike

Hoi Selene,

Eerlijk gezegd denk ik niet dat het een goed idee is om koolhydraten weg te laten. Wel geven langzamere koolhydraten een wat stabieler gevoel zoals volkorenproducten, havermout, aardappels enzo. Je hebt ze niet alleen lichamelijk nodig maar ook als energie voor je hersenen. Het is toch ook wel fijn als je kunt concentreren op een spel of als jullie iets gaan bezichtigen ? Ook denk ik dat als je hele macro's uitsluit, je juist meer kans hebt op eetbuien. Zou fijn zijn als je ook de leuke momenten bewust kunt meemaken van het weekendje. Suc6.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Ik sluit me aan bij Spike. Het zou fijn zijn als je leuke momenten op vakantie bewust kunt meemaken en daar heb je energie (dus: eten) voor nodig. Ik kan me echter goed voorstellen dat de onduidelijkheid van de vakantie je stress oplevert. 

Het is in ieder geval fijn dat jullie samen boodschappen doen. Wat mij is een weekschema waarbij ik van tevoren wist wat ik op die avond zou eten. Daarnaast maakte ik afspraken over de hoeveelheid. Bijvoorbeeld X scheppen aardappelen, X scheppen groente en X stukjes vlees. 

Op 27-4-2019 om 17:20 zei selene:

Alleen sla ik weer door en eet steeds minder en minder. Ik heb constant het gevoel dat ik dik ben en ik ben er de hele dag mee bezig. 

Dit lijkt mij een duidelijk teken dat het niet werkt om koolhydraten te vermijden. Je schrijft het zelf al: je slaat erin door en eet steeds minder. Het is misschien ver weg, maar het is de kunst om uiteindelijk naar een gezond eetpatroon toe te werken. Daar horen koolhydraten bij. Waar komt het gevoel dat je dik bent vandaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites