Spring naar bijdragen
Noa Van der Aa

Vakantie turkije

Aanbevolen berichten

Noa Van der Aa

Ik ga over drie weken op vakantie in Turkije. Het is een all in clusief resort. Wat betekend njet normaal veel eten. Ik heb helemaal geen zin om te eten op vakantie omdat daar alles ongezond is. Ik kan dan niet opende verpakking kijken hoeveel cal er in zit. We moeten ook met heel de groep samen eten. En ik weet niet echt zo veel smoesjes die ik kan gebruiken. En ik denk dat het dan ook echt gaat opvallen hoe weinig ik eet. Maar ik durf gwn niet veel te eten. Ik kijk er echt heel erg tegen op. Gelukkig wel veel beweging daar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Welkom op het forum! 

Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet om op vakantie te gaan. Met wie ga je? 

9 uur geleden zei Noa Van der Aa:

Wat betekent niet normaal veel eten.

Dit komt op mij over als een onrealistische gedachte vanuit je eetproblematiek. Mijn ervaring leert dat je op vakantie anders eet. Niet specifiek meer. Ik kan me echter heel goed voorstellen dat de gedachte bij jou van alles oproept. Hoe zou je het voor jezelf fijner kunnen maken? 

9 uur geleden zei Noa Van der Aa:

En ik denk dat het dan ook echt gaat opvallen hoe weinig ik eet.

Uit je berichtje lijk ik op te maken dat je problemen rondom eten op dit moment geheim zijn. Klopt dat? 

Liefs, 

Anne 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Noa Van der Aa

Ja dat klopt het is geheim. Met meer eten bedoel ik gewoon ontbijt lunch en avondeten. We moeten dan met zn alle bij elkaar zitten. Dus dan gaat het sws op vallen. Ik ga met een groote groep waaronder. Mijn ouders, zusje, een goede vriendin van mij, goede vrienden van mijn ouders + de zoon daarvan. Dus dat zijn dan super veel ogen die op mij gericht zijn. Ik weet niet hoe ik het voor me zelf fijner kan maken eigenlijk. Omdat ik nergens dan kan zien hoeveel calorieën iets bevat. En dat vind ik niet fijn.

xx noa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
3 minuten geleden zei Noa Van der Aa:

Dus dat zijn dan super veel ogen die op mij gericht zijn.

Hebben sommige van de mensen waarmee je gaat al wel eens gevraagd of je problemen met eten hebt? Want meestal zit je als je met een groep aan tafel zit niet iedereen in de gaten te houden :) dus ik zou ook niet weten waarom alle ogen op jou gericht zouden zijn.

Hoe zou je het vinden om iemand in vertrouwen te nemen over je probleem? Het lastige met niet of weinig willen eten is dat je dat sowieso niet eindeloos verborgen kunt houden. Ik vind het zelf ook lastig om tips te geven hoe je deze vakantie goed door kunt komen, omdat ik er het gevoel van krijg dat ik je eetstoornis daarmee meer ruimte geef.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Noa Van der Aa

Nee niemand heeft dat gevraagd. Maar het voelt dan zo als ik aan het eten ben dat iedereen mij aan kijkt. Ik heb niemand in Mn familie die ik in vertrouwen kan nemen en die vriendin die mee gaat ook niet. En meer vrienden heb ik niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Als niemand het weet zullen echt niet alle ogen op jou gericht zijn. Zoals je zegt, je beweegt meer daar dus je verbrandt meer. Iets meer eten ga je ook echt wel nodig hebben. Drie maaltijden, zonder tussendoortjes is dan eigenlijk nog te weinig en met zo'n all inclusive kan je zelf opscheppen wat je maar wilt. Je hebt dus alle controle over wat je eet. 

Elke ochtend wat yoghurt bijvoorbeeld, met wat fruit. 
En 's middags en 's avonds is wellicht vaak warm maar er zijn vaak vele soorten groenten om uit te kiezen, aardappelen en rijst die op meerdere manieren bereid zijn en zowel magere als rijkere eiwit producten. Maar en ik raad je echt niet aan dit elke dag te doen, je zou je bord alleen al kunnen vullen met een hele hoop groenten zonder daadwerkelijk veel te eten. Op die manier zou je wel de lunch veilig kunnen houden voor jezelf door er bijvoorbeeld nog een schaaltje fruit bij te nemen en een sneetje stokbrood. En dan een normale avondmaaltijd met 3 componenten die je zelf kiest en die veilig voelen, die luxe heb je thuis niet. Als ze zeggen dat je iedere avond hetzelfde kiest zeg je simpel dat je dit gewoon superlekker gekruid vind en dat je de eerste avond echt wel van alles wat hebt geproefd. Beter 1 of 2 maaltijden waarvan je een fatsoenlijke portie kan eten dan dat je heel minimaal gaat eten.

Dan over iemand in vertrouwen nemen. Ik denk wel dat dit heel belangrijk is om uiteindelijk stapjes vooruit te kunnen gaan maken en niet meer zo vast te zitten in je hoofd. Weer te kunnen genieten van een vakantie! Heb je thuis niemand? Op school of je werk? Een sportclub? 

Sterkte X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites