Spring naar bijdragen
exploreindra

kcal inname

Aanbevolen berichten

exploreindra

Beste allemaal, 

Spoiler

Ik ben een jonge 19-jarige vrouw van 1.50 en vraag me af hoeveel mijn kcal inname per dag moet zijn. Ik weet dat die van een gemiddelde vrouw rond de 2.000 ligt, maar ja ik ben kleiner dan een gemiddelde Nederlander. Daarnaast beweeg ik vrij veel en verbrand dus gemiddeld 500 kcal.

Hoor graag van iemand.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Mmm naar wat ik weet speelt lengte geen rol bij de hoeveelheid kcal op een dag. Afhankelijk van je BMI (dus meer ook hoeveel je weegt icm je lengte - ik verbrand bv minder door ondergewicht dan wanneer ik meer spiermassa zou hebben) en hiermee ook hoe je stofwisseling werkt; bepaald meer wat je benodigde intake in rust is en wanneer je beweegt. 

Je geeft aan dat je klein bent maar veel beweegt dus dat zou zich compenseren waardoor je gewoon weer op de ca 2200 kcal komt. 

Maar goed.. belangrijker is denk ik de vraag waarom je dit graag wil weten, waar zit je verlangen, je wens, je angst..? Wat wil je bereiken met een antwoord op deze vraag? 

Omdat ik dit nu niet kan inschatten heb ik het algemeen gehouden en ga ik je geen specifiekere aantallen oid noemen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
exploreindra

Beste Rebecca, 

Bedankt voor uw reactie. Het is meer dat ik bang ben om aan te komen, en tot op de dag vandaag ga ik niet boven een x-aantal kcal. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@exploreindra Zoals Rebekka al zegt is het lastig om met zekerheid te zeggen hoeveel je nou precies nodig hebt. Op basis van je bmi en beweegpatroon kan een schatting gemaakt worden maar het precies weten kun je niet.

Je bent bang om aan te komen, schrijf je, dus je gaat niet boven een bepaald aantal kcal. Blijft je gewicht op dat aantal goed stabiel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Weeg je jezelf? Je bent bang om aan te komen maar merk je aan je kleding bijvoorbeeld of je ook daadwerkelijk aankomt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

Als je als kcalorien wil tellen. Kun je het beter per week doen en dan naar je gewicht kijken wat het daar mee doet. Je dag is iedere keer anders qua energie verbruik. Over een week kan je dat meer middelen denk ik. Verder is het experimenteren. Jouw lengte gewicht spiermassa/vetverdeling, stofwisseling en energieverbruik is een "unieke" combinatie. Ik zou niet te veeel vast proberen te houden (zeg ik ook tegen mezelf) aan een boven of ondergrens. Zie het gewoon iedere week als een mini experiment. Met de resultaten van die week kun je "gezonde voedingschema voor de volgende week" opstellen en dan eind van de week weer kijken wat het reusltaat is. Dat probeer ik altijd te doen (Als tenmiste de boel niet in de war word geschopt door depressie of eetbuien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
exploreindra
Op 20-6-2019 om 10:10 zei Jessie:

@exploreindra Zoals Rebekka al zegt is het lastig om met zekerheid te zeggen hoeveel je nou precies nodig hebt. Op basis van je bmi en beweegpatroon kan een schatting gemaakt worden maar het precies weten kun je niet.

Je bent bang om aan te komen, schrijf je, dus je gaat niet boven een bepaald aantal kcal. Blijft je gewicht op dat aantal goed stabiel?

Ik ben in herstel van anorexia en mag mezelf niet meer wegen. Kleren beginnen niet kleiner te worden, maar ik vind het moeilijk want mijn zelfbeeld is laag en verschilt per dag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
exploreindra
Op 20-6-2019 om 12:39 zei IV93:

Weeg je jezelf? Je bent bang om aan te komen maar merk je aan je kleding bijvoorbeeld of je ook daadwerkelijk aankomt?

Ben altijd bang dat ik dikker ben geworden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
exploreindra
Op 20-6-2019 om 19:08 zei Naomie:

Als je als kcalorien wil tellen. Kun je het beter per week doen en dan naar je gewicht kijken wat het daar mee doet. Je dag is iedere keer anders qua energie verbruik. Over een week kan je dat meer middelen denk ik. Verder is het experimenteren. Jouw lengte gewicht spiermassa/vetverdeling, stofwisseling en energieverbruik is een "unieke" combinatie. Ik zou niet te veeel vast proberen te houden (zeg ik ook tegen mezelf) aan een boven of ondergrens. Zie het gewoon iedere week als een mini experiment. Met de resultaten van die week kun je "gezonde voedingschema voor de volgende week" opstellen en dan eind van de week weer kijken wat het reusltaat is. Dat probeer ik altijd te doen (Als tenmiste de boel niet in de war word geschopt door depressie of eetbuien.

Kcal tellen doe ik al, maar vanuit mijn es

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
5 uur geleden zei exploreindra:

Ben altijd bang dat ik dikker ben geworden

Dat is een angst, en ik snap het hoor. Maar heb je bewijzen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
Op 20-6-2019 om 05:49 zei exploreindra:

Bedankt voor uw reactie. Het is meer dat ik bang ben om aan te komen, en tot op de dag vandaag ga ik niet boven een x-aantal kcal. 

Je schrijft dat je in herstel bent van anorexia. Give yourself time 🙂 
Wat voel je daarbij, als ik dat zo schrijf? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
exploreindra
Op 22-6-2019 om 13:47 zei IV93:

Hallo IV, 

Nou, ik ben wel aangekomen doordat ik een hoger kcal inname had. En nu lijk ik met de dag meer aan te komen terwijl ik onder een x-kcal blijf, maar toch ben ik bang dat als ik het naar een volwaardig kcal inname verhoog ik helemaal dik wordt. 

Groetjes!

Op 22-6-2019 om 17:11 zei Seolenna:

Je schrijft dat je in herstel bent van anorexia. Give yourself time 🙂 
Wat voel je daarbij, als ik dat zo schrijf? 

Hi Seolenna, 

Vind het een dooddoener, eerlijk gezegd, want alles kost tijd. 😞 Het voelt gewoon echt zwaar allemaal. 

Groetjes. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@exploreindra ik voel bij wat je schrijft dat het zwaar is voor je op het moment. Veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie
Op 22-6-2019 om 11:47 zei IV93:

@exploreindra Ik snap je probleem. Ook al zit je op een gezond en stabiel gewicht. Heb je een normaal voedings patroon. Heb je vreetbuien onder controle. Zeg maar alles "ok" qua symtomen van de ES. Dan nog blijft het probleem dat je hersenen kennelijk echt iets anders waarnemen of jouw laten voelen dan hoe je lichaam ik werkelijkheid is . In werkelijkheid bedoel ik echt objectief. Hoe een ander meisje andere vrouw jouw ziet (die dan niet jaloers is of andere emoties bij jouw heeft die de waarnemingen verstoren) . Mannen moet je dat natuurlijk niet vragen die zijn per definitie onbetrouwbaar tenzij je spuuglelijk vinden.... En dan nog..... Maar goed dat van die hersenen die daadwerkelijk goed in de war zijn over hoe ons lichaam aanvoelt was voor mij wel een eyeopener. Heb het al wel vaker gelinkt maar ik denk dat hier echt nog wel een slag gemaakt zou kunnen worden in ana behandeling.  Zou willen dat daar meer terapie op gericht zou worden. Speciale PMT ofzo.  

Heel veel sterkte. En als je je ei kwijt wilt, wilt klagen, huilen, schreeuwen of steun zoekt. Scroom niet om te posten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites