Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Naomie

Da

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

Sorry Pc liep vast. Post hierboven kan gewist worden.

 

Wat is jullie favoriete afleiding voor moeilijke dagen en momenten?

 

Spelletje op mijn tablet is mijn favoriet denk ik. Kan ik altijd wel doen ook als ik heel slecht zit.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Hoi Naomie, 

Goede vraag! 

Hieronder deel ik wat ik kan doen als ik me down / negatief voel, dingen die ik heb ingevuld in mijn WRAP (Welness Recovery Action Plan, zie Google daarvoor). Misschien kun je er iets of een aantal dingen uithalen waar je wat aan hebt. Eronder deel ik je wat ik dagelijks moet doen om me zo goed / stabiel mogelijk te voelen.

Het is een dynamisch plan, ik werk het steeds bij. Sommige dingen gaan eraf omdat ze niet meer passen, andere dingen komen erbij. 


Ik heb met mezelf afgesproken dat ik er in ieder geval één kies om te doen, zonder discussie met mezelf. Want als ik heel down ben, ben ik heel negatief, en wil ik eigenlijk niets en doe ik niet = mijn oude patroon. Ken je de uitdrukking: 'if you do what you always did you will get what you always got'? Ben helemaal klaar om hetzelfde te krijgen als wat ik in het verleden heb gedaan dus moet ik zelf iets anders doen, vandaar deze afspraak met mezelf ;-). Want als ik niets anders doe, beslis  / kies ik dus eigenlijk om me down / negatief te voelen en loop ik weg van mijn eigen verantwoordelijkheid. Niet een makkelijk besef soms, maar ja. Uiteindelijk wordt het makkelijker 🙂
 

 

  • Meditating

  • Aware breathing

  • Practicing visualizing how I wish my life to be, how to be the best me - like I am like that NOW already

  • 1 - 4: fall in love with myself, overcome the ego, give thank, fake it until I make it

  • Using humor to 'ridicule' my negative emotions

  • To think what I would advise a friend if she would come to me with the same problem as I have

  • Being in nature

  • Sleeping

  • To accept reality as it is

  • Moving - walking, running, cycling, yoga, dancing, swimming

  • Showering

  • Listening to music

  • Listening to podcasts

  • Making music, guitar, djembé

  • Singing

  • Juggling

  • Working on my dream

  • Being in the city for a walk, cup of coffee

  • Meeting a friend / family

  • Calling a friend / family

  • Emailing a friend / family

  • Writing

  • Reading

  • Studying buddhism

  • Cleaning the house, car, bicycles

  • Burning candles, incense

  • Sending a card or a letter to someone

  • Being there for an other

  • Take care of the plants

  • Do something spontaneous

  • Kiting

  • Cooking

  • Reading and writing on ikookvanjou

  • Playing with animals

  • Horse riding

  • Taking photographs

  • Finishing a task that needs finishing

  • Seeing a friend

  • Being alone

  • Relaxing

  • Dress nicely

  • Massaging someone or being massaged

  • Writing in a diary

  • Looking at photographs

  • Doing something new

  • Fixing things in the house, shed, bicycle, car

  • Being aware of progressing on the path

  • Traveling

  • Brushing my teeth

  • Work actively with the WRAP

  • Sex or think about sex

  • Painting the house

  • Hugging

  • Denken dat alles van voorbijgaande aard is: niets blijft zoals het is

  • Pranayama

  • Laugh

  • Cry

  • ‘Omdenken’

  • To scream

  • Use essential oils

 

What I have to do daily to feel good

  • Meditate at least 40 minutes

  • Go to bed between 9:30 and 11:00, sleep around eight hours

  • Listen to my body, sensations, throughout the day

  • Accepting reality - everything is good as it is

  • Be patient with myself

  • 1 - 4: fall in love with myself, overcome the ego, give thank, fake it until I make it

  • Eat enough good food and between four and six times a day and drink enough

  • Drink maximum two coffees a day

  • Take brakes

  • Be aware of ‘the two scenarios’ (= hoe ziet mijn leven er over 5 jaar uit als ik blijf doorgaan zoals ik deed en hoe ziet mijn leven eruit als ik dingen anders doe)

  • Keep the house tidy

  • Be aware of the nature of my own judgements / requirements / thoughts

  • Be aware of my needs / body / intuition

  • Be outside at least once a day

  • Be in connection with family / a friend

  • Not use chemical drugs

  • Be friendly and compassionate to others

  • Doing what I want as long as I don not harm another or myself

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie
1 uur geleden zei Seolenna:

Ken je de uitdrukking: 'if you do what you always did you will get what you always got'?

Nee die kende ik nog niet.

 

Goed idee van die lijst. Lukt dat altijd om er een te kiezen en helpt het je ook verder. Ik zou bijvoorbeeld "Being alone" van jouw lijstje kiezen als ik me heel slecht voel......

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Ik kies er altijd één die me verder helpt. Niet één die me verder in de put helpt. Afhankelijk van wat er is, kies ik dus wat mij helpt. Jij weet dit vast voor jezelf wel: dat wat je verder helpt en wat je verder in de put helpt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

Ja dat snap ik.  Die viel me alleen op. Dacht verplicht eentje kiezen van de lijst om jezelf verder te helpen als je nergens maar dan ook nergens zin in hebt. Dan leek mij even "lekker alleen zijn" een veradelijke.... Om als je toch al diep zit ook nog van iedere activiteit te bedenken "wat helpt mij" maakt het extra moeilijk. Ik denk dat ik meer een dimentionaal lijstje moet hebben; "Kies hier een uit. Dit is allemaal beter dan niets doen, piekeren en of in bed liggen"

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Naomie je zou jouw lijstje dan misschien gewoon anders in kunnen delen, zodat je van tevoren al categorieën hebt, bv 'dingen voor als de depressie sterk aanwezig is', 'dingen voor als ik overprikkeld ben', 'dingen voor als ik eetdrang heb', etc.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Juditha

Ik ga het liefst schrijven als ik afleiding nodig heb of er doorheen zit. Lukt niet altijd, maar erg fijn als het wel lukt

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

Ik denk dat ik dat WRAP ding maar eens ga bekijken. Misschien is het wel wat. Kan ik dat ook online doen ergens? of zijn het alleen groepstherapiedingen via je behandelaar? Weet jij dat @Seolenna

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Wat tof! Ja, doen! Denk dat het goed is voor iedereen.


Via Ixta Noa kun je het wel doen. Als je in Utrecht woont, misschien ook wel bij Enik. Het is wel altijd in een groep. 
Mocht je er niet uit komen, laat het me even weten, dan vraag ik na bij collega's waar je het nog meer zou kunnen doen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

Ben alvast begonnen met een lijstje te maken volgens de WRAP ook aan de hand van jullie tips. Niet zo'n zin om in een groep te gaan doen waar anderen naar mij kijken. Als ik er een beetje verder ben zal ik het wel posten.

 

Wel een nieuwe top afleiding gevonden. Vecht hard om eerste plek met Candy Crush.

 

Luisterboek luisteren! (lezen gaat wat moeilijk hè)

 

Lekker oogjes dicht en voorgelezen worden. Ook super voor die slapeloze nachten trouwens @Seolenna . Als mijn hoofd maar door blijft draaien zelf dwars door de "white noise" gedegedeng gedegedeng trein geluid app op vol volume....

 

Luisterboeken via de Bibliotheek app trouwens. Abonnement van mijn zoontje dus nog gratis ook!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum
  • Mediteren 
  • Chinees leren
  • Wandelen 
  • Auto rijden
  • Hier op het forum rond speuren 
  • Videoland/Netflix 
  • Bakken 
  • Tekenen 
  • Fotograferen 
  • Mandala's kleuren

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.