Spring naar bijdragen
F Nahari Santomé

Eten bepaalt hoe ik me voel

Aanbevolen berichten

F Nahari Santomé

Hee allemaal,

Ik ben 19 jaar en ik wil een verhaal met jullie delen omdat het me belemmert in mijn dagelijkse handelingen. 

Ik heb heel mijn leven lang overgewicht gehad, het dikke kindje geweesr, gepest etc. 

Drie jaar geleden ben ik begonnen met fitness. Ik woog 83 en ben 1.73

Ik ben inmiddels 17KG afgevallen en ik weeg nu 66KG.

Ik ben super blij met hoe ik dr uit zie, maar niet met de manier waarop ik leef. 

Ik denk de hele dag aan eten, of ik een cheatday inplan etc. 

Ik weet dat ik niet aan zal komen als ik onder mijn kcal blijf en nogsteeds eet wat ik wil, maar dit kan ik niet omdat ik als ik iets lekkers zie het ook echt allemaal op moet krijgen. 

Mijn passie voor gezond eten is compleet weg en ik ben erin doorgeslagen. 

Ik denk vaker: je leeft maar 1x, de dag erna zie je er exact hetzelfde uit, je zet elke dag meer dan 10.000stappen (dit moet van mezelf in me hoofd), je sport vaak 2x op een dag etc.. Soms geef ik express over om mijn hoofd op te klaren. 

Mijn passie voor alles is verdwenen. De reden dat ik nu sport is om niet meer aan te komen, voor derest heb ik geen doel.. 

Ik voel me zo verloren :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mary

Hi F Nahari Santomé,

Welkom op het forum!

Wat een strijd beschrijf je! Erg herkenbaar van mijzelf een paar jaar geleden. Wel "tevreden" zijn met hoe je bent (geworden), maar als je kijkt welke gedachten spinsels er zijn en wat je er allemaal voor doet om het te houden zoals het nu is, klinkt als een gevangenis. Maar zoals ik al zei heel herkenbaar.

Wat zou je willen?

Liefs Mary

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Wat rot dat het eten en je gewicht zo'n obsessie geworden is! Wel heel goed dat je inziet dat je het gezonde eigenlijk voorbijgestreefd bent.

Is er iemand in je omgeving met wie je hierover praat? Zo'n gewichtsverlies kan haast niet onopgemerkt gegaan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@F Nahari SantoméWelkom op het forum, wat goed dat je hier schrijft wat er door je heen gaat. Dat is echt zorgen voor jezelf 🙂

Je merkt dat je niet blij bent met hoe je leeft. Dat impliceert dat je door hebt dat het leven uiteindelijk dáár om gaat en níet om hoe je eruit ziet. 

Het is naar dat je voor jezelf een soort van gevangenis hebt gecreëerd. 
Wat is hetgeen dat je graag wilt voor jezelf en jouw leven? 

Ben ook benieuwd naar of er mensen zijn in jouw omgeving met wie je hierover praat of zou willen praten. 
Het delen van wat er in je omgaat, is voor ieder mens heel belangrijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lieke98

Ik herken veel in je verhaal! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites