Spring naar bijdragen
incrementum

Eetbuien stoppen?

Aanbevolen berichten

incrementum

Hallo allemaal, 

Heeft er iemand enig idee hoe ik eetbuien kan stoppen? Ik word er gek van en heb er soms wel meerdere per dag. 😞 

Lieve groet!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Heyy @incrementum,

Wat vervelend om te horen dat je eetbuien heb. Ik heb ook langere periode eetbuien gehad en nu af en toe nog steeds. Wat voor mij helpt is afleiding, en dan meestal afleiding met iemand anders zoals gesprek met iemand aan gaan, maakt niet uit waarover. Of ga vaak tekenen of op een andere manier creatief bezig te zijn om me hoofd even leeg te maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jesse073

Wat voor mij werkt is gaan slapen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Mandyhelfrich

Dat probeer ik echt, maar weet u wat het is met eetbuien voel ik mijn emoties niet. Dan ben ik even weg van mijn nare gevoel. Wanneer ik afleiding zoek heb ik nog steeds dat nare gevoel. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Jesse073

Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@incrementum als je dat nare gevoel niet zou proberen te ontvluchten dmv eetbuien, wat zou er dan gebeuren?

Het nare gevoel dat je hebt onderzoeken kan veel inzicht opleveren. Je hebt dat gevoel natuurlijk niet 'zomaar'. Iets doen met de oorzaak van je rotte gevoel, dan pak je de eetbuien bij hun kern aan. Heb je zicht op hoe het komt dat je je zo naar voelt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Jessie

Ja, dat weet ik wel, maar bespreek ik liever niet hier op het internet. Ik heb het moeilijk met mezelf het ligt niet alleen bij zelfbeeld, maar gaat verder dan dat. Iets wat ik liever niet op internet bespreekbaar maak. Eigenlijk is het zelfs zo moeilijk dat ik de oorzaak van mijn eetbuien dus nooit kan aanpakken 😞 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@incrementum je hoeft het ook niet te vertellen als je dat liever niet doet.

Is er wel iemand irl die je in vertrouwen genomen hebt? Heb je hulp op dit moment of zou je dat willen?

Een eetstoornis en al het achterliggende ligt vaak ook heel moeilijk, waardoor het kan lijken alsof je er nooit vanaf kunt komen. Maar er zijn altijd mogelijkheden om te groeien en stappen vooruit te zetten..echt altijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Jessie, Ja, mijn psycholoog daar kan ik alles mee delen. Ik denk niet dat het bij mij zo werkt... Sorry als ik dat anders zie. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie
5 uur geleden zei incrementum:

Iets wat ik liever niet op internet bespreekbaar maak.

Waar ben je bang voor? Je hebt immers een anoniem profiel hier. Dat heeft ook voordelen.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Naomie,

Bang dat het raar is. En ik weet niet zo goed. Misschien moet ik eerst wel goed vertrouwen opbouwen. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Naomie

@incrementumNeem je tijd. Goed ook om bij je eigen gevoel te blijven. En als jij er last van hebt dan is dat eerder naar dan raar, denk ik. Ik kan me ook nog wel iets voorstellen bij wat je zegt. Ook al ben je anoniem maar je zou negatieve reacties krijgen op wat je schrijft, dan ben je nog wel anoniem maar het gaat toch over jouw en dus kan het je nog steeds raken....  Nou ja neem je tijd, neem je ruimte en doe waar jij je goed bij voelt en waar jij denk dat je behoefte aan hebt. Succes en sterkte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Naomie

Dankjewel. Ik hoop dat het lukt om nog me meer open te stellen naar jullie. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites