Spring naar bijdragen
incrementum

Weet iemand dit?

Aanbevolen berichten

incrementum

Hallo allemaal, 

Ik ben nu al een tijdje in herstel van anorexia en toch heb ik mijn nodige vragen 😐. Ik eet nu al een tijdje onder de 

Spoiler

1.200

kcal, maar toch kom ik aan. Hoe kan dat? Daarnaast beweeg ik iedere dag ook minimaal een uur. 

Spoiler

Lees: 10.000 stappen zetten per dag.

Ik (of mijn eetstoornis) voelt zich nu zo dik en ik wil zo graag weer afvallen. Dun zijn. Mooi zijn. Iets kunnen. Mezelf waarderen. Kijk op mijn laagte gewicht toen vond ik mezelf dik, maar toen kon ik nog iets. Nu ben ik dik en nu kan ik helemaal niks. 😞 

Hoop dat iemand me kan helpen. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Het zou kunnen dat je lichaam op spaarstand staat. 

Maar de reden dat je wil afvallen baart me wel zorgen. Ik denk dat jij wel meer kwaliteiten hebt! De anorexia houdt je graag mooie dingen voor. Maar uiteindelijk is er niet veel van waar.

Sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Als je van heel weinig intake afkomt, kan het zijn dat je in eerste instantie aankomt terwijl je nog niet de voorgeschreven 2000 kcal haalt. Je zal echter gauw genoeg merken dat het aankomen stagneert en je zelfs weer af gaat vallen.

Je hebt al eerder ervaren dat een lager gewicht je niet de verlossing geeft die je zoekt. Waarom zou je daar naar terug willen?

Hoe bedoel je dat je nu helemaal niks kan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Zoscha en @Jessie

Ik val ook niet af. Ik blijf stabiel. Ik wil terug naar mijn gewicht omdat ik dan tenminste mooi ben. Ik kan dan ook iets. 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Je schreef in je eerste post dat je aankwam, vandaar.

Als dat lagere gewicht zo ideaal was, wat houdt je dan tegen om daar naar terug te gaan? Is er ook een kant in jou die nadelen aan dat lagere gewicht ondervond?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ik heb iedere dag eetbuien, waardoor ik zoveel aankom. Ja, dat ik minder vermoeid voelde en meer dingen aankon, maar ja dat kan ik wel verdragen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

En welke dingen die je voorheen wel aankon kan je nu niet meer? Hobby's bijvoorbeeld?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Voor niet iedereen geldt die 2000 kcal... Daarmee maak ik mezelf misschien weer een boeman mee op het forum. Maar ook als ik met gezonde mensen praat die nooit een eetstoornis hebben gehad eten ze tussen de 1500 of 1750.
Tuurlijk wel een keer wat meer zonder te compenseren. Maar ook wel met 3x pw sporten ernaast. Die 2000 is maar een richtlijn. Ik ken echter ook meiden van maar 1,60 die zo 3000 Kcal moeten eten. Geef je lijf dus ook echt de ruimte om uit te proberen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
11 uur geleden zei IV93:

Voor niet iedereen geldt die 2000 kcal... Daarmee maak ik mezelf misschien weer een boeman mee op het forum.

Helemaal niet, maar ik heb wel het gevoel dat het meer jouw persoonlijke frustratie hieromtrent is dan dat het in deze discussie helpend/relevant is voor Incrementum, die aangeeft weinig te eten maar aan te komen door eetbuien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum
19 uur geleden zei Anne H.:

En welke dingen die je voorheen wel aankon kan je nu niet meer? Hobby's bijvoorbeeld?

Uh, de hobby's die ik heb (zijn er niet veel hoef je niet echt actief voor te zijn. 

18 uur geleden zei IV93:

Voor niet iedereen geldt die 2000 kcal... Daarmee maak ik mezelf misschien weer een boeman mee op het forum. Maar ook als ik met gezonde mensen praat die nooit een eetstoornis hebben gehad eten ze tussen de 1500 of 1750.
Tuurlijk wel een keer wat meer zonder te compenseren. Maar ook wel met 3x pw sporten ernaast. Die 2000 is maar een richtlijn. Ik ken echter ook meiden van maar 1,60 die zo 3000 Kcal moeten eten. Geef je lijf dus ook echt de ruimte om uit te proberen! 

Nee, ik vind het goed dat je het aangeeft en ook wel fijn dat het dus niet hoort zoals de 'standaard norm'.

7 uur geleden zei Jessie:

Helemaal niet, maar ik heb wel het gevoel dat het meer jouw persoonlijke frustratie hieromtrent is dan dat het in deze discussie helpend/relevant is voor Incrementum, die aangeeft weinig te eten maar aan te komen door eetbuien.

Inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum
Spoiler

Is 4 boterhammen en 3 kandij koeken een eetbui of extreme hunger? Dit is bovenop mijn eetlijst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@incrementum bedoel je dat je dat genomen hebt bovenop de 

Spoiler

ca.1200 kcal

die je elders noemde? 

Als je controleverlies ervaarde, kan het een eetbui geweest zijn. Maar gezien het feit dat je in de basis erg weinig eet, kan ik me voorstellen dat honger een rol gespeeld heeft in het ontstaan daarvan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
incrementum

Ha @Jessie

Ja, dit: 

Spoiler

4 boterhammen + 3 kandijkoeken

at ik boven op mijn inname van wat zal het vandaag zijn geweest... 

Spoiler

ca. 1.050 kcal

Toen dit gebeurde ervaarde ik zeker controle verlies, maar ergens denk (of hoop ik meer) dat het een natuurlijke reactie is van het lichaam en dat het dus extreme hunger was. 

Klopt mijn beredenering? 

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zoscha

Mijns inziens kan het ook allebei geweest zijn. Wat maakt voor jou Het verschil?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites