Spring naar bijdragen
Nine8

Eenzaam bestaan

Aanbevolen berichten

Nine8

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum en nog aan het ontdekken. Ben voor een groot deel gaan verder kijken omdat ik merk dat ik niet echt leef. Werken lukt me nog wel, al gaat me dit steeds moeizamer af. Sporten gaat ook nog, maar dit is steeds meer een moeten. Vrienden had ik wel, maar die zie ik eigenlijk nooit. Het geeft het gevoel dat ze me hebben 'laten vallen' en dat mensen niet met me willen omgaan. Nu weet ik dat ik hier zelf ook een groot aandeel in heb, want ik trek me veel terug en haak af als vrienden voorstellen om iets te gaan doen en ik weet dat eten een rol gaat spelen bijvoorbeeld. Heb het idee dat anderen me niet echt begrijpen, maar echt uitleggen hoe ik denk lukt me ook niet goed. Snap mezelf namelijk ook vaak niet. Het enige dat ik kan zien is dat ik moet afvallen en dat ik niet goed genoeg ben zoals ik nu ben. Heb hoop dat ik hier contacten kan opdoen en er ook mag en kan zijn voor mensen die in herkenbare situatie zitten. 

Groeten Nine

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
shanna1987

Hoi

nine8

ik herken je gevoel wel heel erg...

ik beweeg me voort maar herken je struggel heel erg.

je mag mijn een berichtje sturen als je wilt kletsen.

groetjes shanna een lotgenoot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beastmode

Hee Nine8,

Wat erg om te horen dat je jezelf zo isoleert. Natuurlijk iets wat je ergens van binnen al weet maar door activiteiten te ondernemen en gezelligheid te ervaren duw je als het ware je eetstoornis naar achter. het is alleen zo dat je eetstoornis hun niet teveel info wil verstrekken omdat deze dan dwarsgezeten kan worden. Het liefst doen we precies wat de eetstoornis wil, maar juist keer op keer er tegen in gaan met steun al is het 1 hapje van iets of slokje, maakt je sterker en die kracht die voelt gaat zo goed voelen dat je uiteindelijk klaar bent. 

je wilt weer leven, genieten en dingen doen zoals iedereen om je heen doet. hoe meer we toegeven hoe eenzamer we gaan worden. 

Mindfulness van michael pilarczyk kan je heel veel aan hebben. Hij heeft youtube filmpjes en facebook pagina's. Heeft mijn gedachtepatroon heel erg veranderd, heb doelen gesteld en het ging vanaf die dag alleen maar beter, lastig maar ik ging wel door, iedere dag! 

Liefs en als je vragen hebt mag je me altijd een pb'tje sturen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
shanna1987

he beastmode 

fijn dat jij ook hier reageert.

ik ga straks ook even na dat mindfulness kijken ik deed eerst wel heel trouw.

dus ga dat misschien ook weer oppakken.

thanks voor het delen ….

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Welkom @shanna1987,

Héél herkenbaar wat je schrijft, zo ging het bij mij ook. 

Oa meditatie en mindfulness, daarnaast boeddhisme en non-dualiteit, zijn ook bij mij heel behulpzaam en helend gebleken. Het leven vanuit een ander perspectief bekijken. Het vergt oefening en 'oefening baart kunst' 🙂

Nu voel ik meer vrijheid, voel ik meer wat er speelt bij me, kan ik dit beter uiten en doe dit ook bij anderen wat resulteert in warme en zingevende sociale contacten en bijzondere vriendschappen. Een leven dat meer stroomt. De relatie en de betekenis met / van eten en alles wat daarbij hoort verandert geleidelijk. 

Voel je echt vrij om hier te posten. 

Lieve groet, 

Anneloes 

• Like 1
  • Thanks 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
CoachDani

Hey Nine,

Wat vervelend om je berichtje te lezen. Graag zou ik je helpen beter om te gaan met de struggles. 

Je mag me altijd een berichtje sturen. In verband met privacy is dat het beste:)

CoachDani

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Ik wil alleen maar even reageren dat ik het verdrietig vind om te lezen dat er zoveel mensen hier op het forum zich zo eenzaam voelen (ik ook hoor!) 

En vaak zou ik dan iedereen willen opzoeken en uit die eenzaamheid halen 💛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lieke98

Ik sluit mij aan bij het leger der eenzamen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
1 uur geleden zei Rebekka:

En vaak zou ik dan iedereen willen opzoeken en uit die eenzaamheid halen 💛

Ja dat wil ik ook zo graag doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8

Bedankt voor alle reacties mooie mensen! Wat fijn om te zien hoe iedereen er hier voor elkaar is en zijn/haar best doet om wat bij te dragen aan het verbeteren of draaglijker maken van het proces van een ander! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
Op 26-7-2019 om 20:05 zei Nine8:

Heb het idee dat anderen me niet echt begrijpen, maar echt uitleggen hoe ik denk lukt me ook niet goed. Snap mezelf namelijk ook vaak niet. Het enige dat ik kan zien is dat ik moet afvallen en dat ik niet goed genoeg ben zoals ik nu ben.

Vervelend dat je dit zo ervaart. Ik herken het bij mezelf. 

Heb je therapie oid?

En je mag er zeker zijn! Hopelijk ervaar je dat hier op het forum :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8

Ik heb hulp, maar dat heeft een hele tijd stil gelegen. Daarnaast kunnen ze me daar niet verder helpen omdat alles te complex is. Ter overbrugging tot ik terecht kan waar ik ben aangemeld ga ik vanaf volgende week wel weer gesprekken hebben daar.. dit vooral omdat ik erg last heb van depressieve klachten. Omdat dat niet los staat van het eten moet ik van m'n psycholoog ook naar de persoon die ik zie voor het eten. Daar heb ik nog weinig zin in 😅 in eerdere gesprekken zijn opmerkingen gemaakt die ik niet zo vergeet en ook niet bepaald als helpend heb ervaren..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
21 minuten geleden zei Nine8:

in eerdere gesprekken zijn opmerkingen gemaakt die ik niet zo vergeet en ook niet bepaald als helpend heb ervaren..

Oh jeetje dat is wel heel vervelend zeg! Ik snap heel goed dat je daar dan niet naar terug wilt. 

Moet je nog lang wachten tot je nieuwe behandeling kan starten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8
37 minuten geleden zei Cor13n:

Oh jeetje dat is wel heel vervelend zeg! Ik snap heel goed dat je daar dan niet naar terug wilt. 

Moet je nog lang wachten tot je nieuwe behandeling kan starten?

Ja dat is wel heel vervelend, maar moet het er maar mee doen voor nu.. had uitgerekend dat het eind september zou zijn.. heb alleen nog geen intake gehad en tussen intake en eerste gesprek zit ook nog weer een aantal weken.. dus zal nog wel even duren ben ik bang!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cor13n
18 minuten geleden zei Nine8:

Ja dat is wel heel vervelend, maar moet het er maar mee doen voor nu.. had uitgerekend dat het eind september zou zijn.. heb alleen nog geen intake gehad en tussen intake en eerste gesprek zit ook nog weer een aantal weken.. dus zal nog wel even duren ben ik bang!

Oh dat gaat dan nog wel even duren ja.. ik hoop voor je dat het toch snel kan!

Sterkte in ieder geval! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8

Hoop ik ook! Dank je wel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna
Op 29-7-2019 om 17:58 zei Nine8:

in eerdere gesprekken zijn opmerkingen gemaakt die ik niet zo vergeet en ook niet bepaald als helpend heb ervaren..

Lastig hè? 
Het zal het vaker voorkomen in het leven - het hoort er ook bij - en van mij een (ongevraagde!) tip: zie de therapie als oefening voor de rest van jouw leven. Je mag oefenen met wat je te leren hebt. In wat je schrijft, zie ik wel leerpunten. Benieuwd of jij ze (al) herkent.
Eerst een vraag: heb je terug gegeven aan de therapeut hoe jij de opmerkingen hebt opgevat? Wat ze met jou deden? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8
15 uur geleden zei Seolenna:

Eerst een vraag: heb je terug gegeven aan de therapeut hoe jij de opmerkingen hebt opgevat? Wat ze met jou deden?

Heb ik gedaan. Daarbij kreeg ik er een soortgelijke opmerking overheen en las ik terug in de rapportage dat ik het moeilijk had gevonden dat ik werd geconfronteerd. Ook daar op teruggekomen en aangegeven dat dat niet het geval is geweest, maar dat de opmerkingen bij mij eerder een bevestiging waren van hetgeen ik zie en daarmee maak ik mijn probleem alleen maar kleiner. Zij ziet immers hetzelfde als ik..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@Nine8 Wat goed dat je het hebt terug gegeven. 
De inhoud weet ik niet, dus kan daar niets over zeggen. 
Zo te lezen, voelt het voor jou nog niet klaar, nog niet uitgepraat. Klopt dat? 
Weet je wat je nodig hebt van de therapeut en kun je dat aangeven? 

In mijn ervaring zijn de relaties met hulpverleners een les in hoe om te gaan met situaties in het dagelijks leven, in een therapeutische omgeving kun je ermee oefenen. Mocht het na een tijdje proberen en echt niet werken met een hulpverlener, (het doel is immers dat jij verder komt in jouw proces) kun je altijd een andere aanvragen / een andere zoeken. 

Liefs! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8

Ze weet dat ik de klik niet voel, maar goed. Het is nu ter overbrugging tot ik bij een andere organisatie kan beginnen, dus we maken er samen dan maar het beste van nog tot die tijd. Heb haar aangegeven wat ik nodig heb, of in ieder geval denk te hebben. Daar is ze dus van de op de hoogte. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

Is open communiceren soms een kwaliteit van je? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Carmen

Ja totaal herkenbaar dit... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8
Op 2-8-2019 om 18:43 zei Seolenna:

Is open communiceren soms een kwaliteit van je? 

Dat probeer ik wel te doen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nine8
14 uur geleden zei Carmen:

Ja totaal herkenbaar dit... 

Vervelend om te horen dat je het herkent.. Je mag me altijd een berichtje sturen als je het fijn vindt om even te kletsen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites