Spring naar bijdragen
Romydelinde

Bikini

Aanbevolen berichten

Romydelinde

De zomer... 

Gisteren wilde mijn vriend met vrienden en hun vriendinnen zwemmen in het openluchtbad. Dus mijn vriend ging er vanuit dat ik ook mee wil. Maar echt ik kan het gewoon niet. Ik wil niet dat anderen mij zo zien. Daar dus flinke ruzie over gehad. Ik moet mij er volgens hem 'gewoon overheen zetten'. Maar zo werkt het voor mij niet.. Hoe gaan jullie hier mee om? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Wat rot dat jullie er ruzie over gehad hebben :( ik denk dat jullie beiden een punt hebben. Jouw angst en daaruit voortkomende onwil om zo gezien te worden snap ik heel goed. Daar zet je je niet zomaar even overheen. Maar om er overheen te kunnen komen, moet je wel dit soort ervaringen aangaan. Wel die bikini aan en dan merken dat de wereld niet vergaat. Dat mensen niet naar je staren. Ontdekken dat er nogal een kloof ligt tussen jouw beleving en de realiteit.

Je vriend kan zich wrs gewoon echt niet voorstellen dat jij moeite hebt met je lichaam, omdat hij jou er heel normaal en zelfs mooi uit vindt zien.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

@Romydelinde Hoe is het uiteindelijk afgelopen? Hebben jullie het er nog over gehad? 

Ik kan me heel goed voorstellen dat het lastig kan zijn om te gaan zwemmen.. én ik kan me goed voorstellen dat jouw vriend gewoon graag wil zwemmen en denkt "ach zet je er over heen". Een lastige situatie lijkt me. Lukt het een beetje om voor je vriend uit te leggen hoe dit voor jou is? En wat er achter het 'niet willen zwemmen' zit? 

Wat betreft het zwemmen, ik snap dat het eng is en ik heb het zelf ook hele lange tijd niet gedaan omdat ik mezelf niet in bikini wilde vertonen, maar uiteindelijk is het vaak wel echt een drempel die je een keer moet nemen en die mij echt enorm mee viel. De meeste mensen in het zwembad zijn druk met zichzelf en vrienden en het zijn vooral jouw eigen gedachten over jezelf die je waarschijnlijk zo dwars zitten op dat moment. Ik hoop dat het je gaat lukken om de drempel een keer over te stappen, maar ook dat je vriend begrijpt dat dit voor jou gewoon ontzettend lastig is. Sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.