Spring naar bijdragen
rowena

Buikpijn bij normaal eten

Aanbevolen berichten

rowena

Hallo,

ik heb een vraagje want ik hoor van al mijn vrienden dat ze sochtends een cracker eten en smiddags 2 boterhammen en dan savonds gewoon warm eten en daar hebben ze genoeg aan... maar ik eet op een dag sochtends 2 boterhammen smiddags 2 boterhammen dan heb ik echt heel veel honger maar ik wil afvallen dus soms lukt het om dan niks te eten en soms neem ik dan een koekje of fruit dan savonds normaal warm en daarna yoghurt en een krentenbol ofzoiets maar dan lig ik in bed en dan heb ik echt heel veel buikpijn van de honger... ik vindt het zo vervelend want hoe kunnen mijn vriendinnen leven op zo weinig eten en ik eet veel meer en heb  buikpijn van de honger? Weet iemand dat of weet iemand hoe je die buikpijn stopt?

xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@rowena vriendinnen van mij zeiden dat toen we rond de 15 jaar waren ook heel vaak. Uiteindelijk bleek het meer een soort 'status' -ding of opscheppen te zijn dan dat het waar was.

Nu zijn we lekker open naar elkaar en schamen we ons niet. 

Het bleek zo te zijn dat ze onzeker waren over wat ze aten en daarom het (in hun ogen van destijds) 'perfecte lijstje' opsomde. Soms probeerde ze inderdaad weinig te eten, maar werd dat vervolgd door een chipszak of nog meer. 

Daarnaast vergeten mensen nog al eens wat ze op een dag hebben gegeten. Zeker omdat er vaak automatisch iets wordt gegeten zonder er echt bij stil te staan. Ook ik doe dat wel eens. 

En al zouden ze inderdaad te weinig eten; het gaat om jouw gezondheid, jouw welzijn. Buikpijn van de honger is niet fijn en dan kan je beter gewoon een extra boterham pakken of iets dergelijks. 

De buikpijn stoppen gaat waarschijnlijk niet lukken en is ook geen verstandige richting om in te gaan. 

Wil je liever gezond zijn, lekker slapen en geen nare buikpijn, of minder eten dan je vriendinnen? 

En als je voor het tweede kiest, wat voor advies verwacht je dan van ons? 

Liefs en knuffel, 

Maartje

• Like 3
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik sluit me aan bij Maartje. Jouw vriendinnen kunnen ook echt niet leven op heel weinig eten. Als hun uitspraken 100% klopten, zouden ze zichtbaar afvallen. Maar zelfs als dat wel zo was, als iemand minder hoeft te eten dan jij om stabiel te blijven (er is daarin zeker variatie tussen mensen, de een heeft 5 bth nodig en de ander 7), verandert dat niets aan jouw behoefte.

Waar komt jouw wens om af te vallen / weinig te eten vandaan? Heb je overgewicht? Of zit er iets anders achter, bv onzekerheid over jezelf?

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
14 uur geleden zei rowena:

Hallo,

ik heb een vraagje want ik hoor van al mijn vrienden dat ze sochtends een cracker eten en smiddags 2 boterhammen en dan savonds gewoon warm eten en daar hebben ze genoeg aan... maar ik eet op een dag sochtends 2 boterhammen smiddags 2 boterhammen dan heb ik echt heel veel honger maar ik wil afvallen dus soms lukt het om dan niks te eten en soms neem ik dan een koekje of fruit dan savonds normaal warm en daarna yoghurt en een krentenbol ofzoiets maar dan lig ik in bed en dan heb ik echt heel veel buikpijn van de honger... ik vindt het zo vervelend want hoe kunnen mijn vriendinnen leven op zo weinig eten en ik eet veel meer en heb  buikpijn van de honger? Weet iemand dat of weet iemand hoe je die buikpijn stopt?

xxx

Je oude eetpatroon ziet er veel gezonder uit, dan je nieuwe eetpatroon!

Je hoeft geen buikpijn te hebben meis! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
rowena

@maartje1 heel erg bedankt dit bericht is fijn om te lezen en je hebt gelijk ik ben liever gezond☺️❤️

@Jessie mijn wens om af te vallen komt omdat ik heel erg onzeker ben ik ben volgens mijn BMI niet dik maar ik ben wel dikker dan vroeger en dat wil ik weg hebben. Eerst was het gewoon van ongezonde dingen af blijven maar dat gaat te langzaam en volgende week ga ik paar weken met vriendinnen op vakantie en dan dragen we bijna 24/7 bikini en dan als ik wat dunner was zou ik misschien wat minder onzeker zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@rowena ik weet niet hoe oud je op dit moment bent, maar het is op zich normaal dat je als vrouw wat zwaarder wordt in de overgang van kind tot (jong)volwassene. Je houdt (gelukkig :)) niet je hele leven het figuur van een kind ;)

Daarnaast is zo weinig eten dat je buikpijn hebt van de honger echt niet verantwoord. Zelfs al was je echt wat te zwaar, dan zou dat nog steeds niet de juiste manier zijn om daar wat aan te doen.

Ik vind het echt rot voor je dat je zo'n last hebt van onzekerheid. Waarom gaan jouw vriendinnen met je om, denk je? Is dat vanwege je uiterlijk/figuur of zijn er andere redenen dat ze graag met jou omgaan? Misschien kun je door op zulke dingen te focussen wat zekerder worden van jezelf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

Mooie dingen die Jessie zegt! 

Als je inderdaad in de puberleeftijd zit kom je eerst wat aan om je heupen, borsten en dergelijke te vormen. 

Nu ben ik er juist blij mee dat die groei zich in mijn puberteit heeft voorgedaan. Ik had liever zelfs nog wat meer heup gehad, hihi! 

Waar beoordeel jij iemand op? Uiterlijk? Innerlijk? Een combinatie van beiden? 

Ben je net zo streng voor je vriendinnen/anderen als voor jezelf? 

Lieve @rowena, de mooiste mensen vind ik de mensen die stralen, een prachtige gedachtengang hebben en die vol liefde kunnen vertellen waar zij blij van worden en op die manier hun enthousiasme kunnen overbrengen op anderen. 

Wat vind jij de mooiste mensen, en waarom? Wanneer trekt jou iemand aan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Het is ook een lastige leeftijd. Je lichaam verandert enorm en dan denken veel meiden dat weinig eten de oplossing is terwijl ze ondertussen mega honger hebben omdat je energiebehoefte veel hoger ligt.
Geniet van je snellere metabolisme op deze leeftijd en het feit dat je meer energie nodig hebt. Je zult nooit meer zoveel kunnen eten als nu ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites