Spring naar bijdragen
LoveL

Vragen rondom Diagnose Anorexia

Aanbevolen berichten

LoveL

Hallo allemaal, 

Mijn naam is Lieke Geurts en ik ben nieuw hier. Ik ben überhaupt helemaal nieuw met het lezen en schrijven op een forum, maar wat is het fijn om te lezen dat je niet de enige bent die stoeit! 

Wat bijzonder dat jullie zo open zijn en elkaar helpen, dat maakt ook dat ik mijn vragen durf te stellen. 
Sinds mijn puberteit is gewicht een ding voor mij. Eten, niet eten, ik dacht er altijd over na. Aan de buitenkant kon niemand dat aan mij zien, mijn gewicht was eigenlijk altijd stabiel. Tot mijn ouders laxeermiddelen vonden. Dat was 8 jaar geleden. 
Tussen die 8 jaar en nu hebben vele afvalpogingen gezeten. Sinds 1,5 jaar ben ik steeds meer afgevallen. 
Op dit moment is eten heel moeilijk voor mij. Ik heb ondergewicht en start met gesprekken bij een psycholoog. 
Ik heb veel vragen over hoe het proces van het diagnosticeren eruit ziet. Hoe heeft dit proces er bij jullie uit gezien? Bij welke hulpverlener (GZ-psycholoog of psychiater) hebben jullie een 'definitieve' diagnose gekregen en kun je misschien wat vertellen over het traject dat je gevolgd hebt? En stoeien jullie ook met dat het zo onwerkelijk is voor jezelf? 

Dankjewel alvast voor jullie reacties! 

Liefs, 

Lieke 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Hoi Lieke,

Ik herken wel dat het allemaal onwerkelijk voelt. Lange tijd vond ik het heel moeilijk om te zeggen: ik heb anorexia.

Ik heb als onderdeel van mijn intake bij mijn therapeute een aantal vragenlijsten ingevuld en twee gesprekken gehad over mijn voorgeschiedenis en mijn hulpvraag/behandeldoelen. Op basis daarvan is de diagnose gesteld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LoveL
6 uur geleden zei Jessie:

Hoi Lieke,

Ik herken wel dat het allemaal onwerkelijk voelt. Lange tijd vond ik het heel moeilijk om te zeggen: ik heb anorexia.