Spring naar bijdragen
Aimee Chaves

Onderzoek jongeren en eetprobleem

Aanbevolen berichten

Aimee Chaves

Heyhoi,

Voor mijn afstudeerstage loop ik stage bij stichting jij, een stichting die zich inzet voor iedereen met een eetprobleem. Nu ben ik op zoek naar jongeren (12-18) die mee zouden willen werken aan mijn onderzoek. Zelf ben ik al in behandeling bij Ursula en ik zou graag meer weten hoe dit zit bij andere jongeren. Hieronder nog wat algemene vraagjes die mij al een heel stuk zouden helpen!

-Wanneer merkte je dat je moeite kreeg met eten?
-Wat denk je dat hier de reden voor was? 
-Hoe lang is dit aan de gang? 
-Heb je al hulp gezocht? Zo ja, 
-Wanneer was het punt dat je hulp zocht en hoe heb je dat ervaren?
zo nee,
-Waarom niet?

Voor mensen die intensiever mee willen werken aan mijn onderzoek laat het me weten. Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, 

Aimee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
iwillbe

heyy, ik zou je graag willen helpen.

ik ben 14 jaar oud en mijn schuilnaam is Luna.

ik kreeg moeite met eten ongeveer een jaar geleden. ik vond mezelf te dik vergeleken met anderen en wou graag afvallen. Ik begon in augustus 2018 echt met minder eten en afvallen.

ik kwam op pro ana sites en accounts terrecht en leerde zo het wereldje van ana en mia kennen. ik heb nu al een jaar een eetprobleem en heb officieel de eetstoornis NAO.

ik ben inmiddels in behandeling bij een psycholoog. t punt waarop ik besefte dat ik hulp nodig had was toen ik nog maar 42kg woog en ik geen controle meer had. ik viel vaak flauw en at amper nog.

ik hoop je hiermee te helpen xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aimee Chaves

Hoi Luna, 

Dankjewel alvast voor je reactie! Ik ben blij dat je hulp bent gaan zoeken. Ik kan me voorstellen dat dit lastig was, vond jij dit ook? Ik vond het zelf heel eng om aan mijn ouders te vertellen weet ik nog. Wat denk je dat jou had geholpen in het zoeken van hulp? En hoe doe je dit met school? Weten zij ervan of juist niet etc. 

En als laatste, hoe denk jij over social media met betrekking tot eetstoornissen? Je geeft zelf al aan dat je naar pro ana bent gaan kijken, denk je dat social media eetstoornissen bevordert?

Heel erg bedankt 💕

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites