Spring naar bijdragen
Atsie

Startgroep

Aanbevolen berichten

Atsie

Ik weet niet of mijn vraag hier hoort,  maar weet niet wat ik hem anders kan plaatsten. 

Ik overweeg me aan te melden bij Human Concern. Ik heb echter een probleem met de startgroep. Ik ben nl. 63. (Zie mijn verhaal bij "voorstellen")

Eerlijk gezegd zie ik mijzelf niet zo goed functioneren in een groep met hoofdzakelijk jonge vrouwen.  Wie heeft hier ervaring mee? Ik hoor het graag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Atsie,

Wat goed dat je hulp zoekt en je wilt aanmelden bij Human Concern. Ik hoop dat je je niet laat weerhouden door het vooruitzicht van de startgroep. Dit kun in je in je intake ter sprake brengen, ik denk dat er begrip zal zijn voor je zorgen. Het kan ook zo zijn dat er meer mensen van jouw leeftijd zijn, je weet het maar nooit. In overleg is er vast wel een goede oplossing te vinden. Hoe dan ook, heel veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Hallo @Atsie

Wat dapper dat je je wilt aanmelden bij Human Concern. Ik heb ook je voorstelberichtje net gelezen en vindt het echt een moedige stap om opnieuw hulp te gaan zoeken. Ik kan me voorstellen dat je dit lastig vindt, maar ik denk dat het alleen maar kan helpen! 

Ik ken niet de ins en outs van de behandelingen bij Human Concern, maar ik kan me voorstellen dat een behandeling door ervaringsdeskundigen wel prettig kan zijn als je aangeeft dat je niet opnieuw een herhaling van zetten wilt (bij de vorige instantie). Wie weet kan Human Concern wel kunnen bijdragen in de fase waarin je nu zit. 

Ik weet niet hoe het zit met wel/niet startgroep, maar ik kan me voorstellen dat ze daar best met je mee willen denken. Je kan natuurlijk altijd je aanmelden en in overleg gaan over de mogelijkheden. Ik hoop en verwacht dat ze hierin vast met je mee willen denken! 

Sterkte de komende tijd! 

Lieve groeten,

Ilse

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

Hoi @Atsie

Wat dapper dat je je wilt aanmelden voor een behandeling bij ons! 

Ik snap dat je het lastig vindt vanwege je leeftijd, maar ik wil graag benadrukken dat onze (start)groepen altijd erg divers zijn qua samenstelling, het maakt echt niets uit welke eetstoornis je hebt/hoe oud je bent/of je man of vrouw bent etc. Ik denk dat je er juist heel veel van kan leren. Als je hier nog verdere twijfels of vragen over hebt zou je kunnen overwegen om je aan te melden voor onze webinar volgende week: https://www.humanconcern.nl/nieuws/wil-jij-weten-wat-een-behandeling-bij-human-concern-inhoudt Hier kun je al je vragen stellen op een laagdrempelige manier. 

Onze Ervaringsprofessional kan jou hier meer over vertellen en je twijfels hopelijk wegnemen. 

Veel liefs, 

Inge

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IngeRvT

P.s. @Atsie ik denk overigens dat wij zeker mee kunnen denken over wat passend is/wat de mogelijkheden zijn. Als je wilt kun je ook even bellen met onze afdeling aanmelding & intake om te vragen of zij mee willen denken. 😚

Ik hoop dat je de dappere stap naar aanmelding durf te zetten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Atsie

@Ilse] @IngeRvT k heb een telefonische afspraak gemaakt om dit "probleem" te bespreken. En het zal zeker een van de bespreekpunten tijdens de intake zijn.

Maar ik zou heel graag ervaringen van anderen hierover horen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

Hoi @Atsie

bij ons in de startgroep was er ook een gemêleerd gezelschap  met tussen de 18-60 jaar.

hopelijk stelt dit je enigzins gerust. Ik keek er zelf enorm tegen op, voelde me er veel te oud voor, maar heb uiteindelijk veel van de jongere meiden geleerd.

heel veel moed gewenst! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites