Spring naar bijdragen
LoveL

Bedrijfsarts

Aanbevolen berichten

LoveL

Beste allemaal, 

Is er iemand van jullie die ervaring heeft met een bedrijfsarts en eetstoornis? Ik heb al een aantal dingen hierover gelezen, maar vraag mij af in hoeverre ik de bedrijfsarts moet inlichten over mijn situatie. Ik wil graag werk goed blijven doen en zo veel mogelijk weg houden van wat er aan de hand is. Toch heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts moeten plannen, in opdracht van mijn leidinggevende. 
Ik las een bericht over dat een bedrijfsarts aangaf dat iemand minder moest gaan werken. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Hebben jullie tips? 

Dankjewel alvast! 

Groet, 

Lieke 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @LoveL,

Ik ben vanwege mijn eetstoornis meerder keren bij verschillende bedrijfsartsen geweest (verschillende banen). Dit was nadat ik was uitgevallen omdat ik mijn werk (vooral mentaal) niet meer volhield. Inhoudelijk hebben ze mij destijds niet zoveel gevraagd over de eetstoornis. Ik heb de eerste bedrijfsarts alleen verteld dat ik in behandeling wilde gaan en de tweede arts dat ik al een tijd in behandeling was en dat ik een intensiever traject ging volgen. 

Ik vond deze gesprekken altijd heel spannend en ging er altijd behoorlijk onvoorbereid naartoe. Dat zou ik nu anders doen. Ik denk dat het belangrijk is dat je voor het gesprek voor jezelf op papier zet wat jouw wensen en mogelijkheden zijn. Hoe gaat het fysiek met je? En met je stemming en concentratie?  Heb je voldoende energie om je werk te blijven doen? Als je daar zelf niet objectief naar kunt kijken, kun je misschien iemand vragen om je hiermee te helpen. Ben je in behandeling? Dan zou je ook je behandelaar om advies kunnen vragen.

Ik zie vaak dat mensen met een eetstoornis onbewust snel over hun grenzen gaan en hun klachten bagatelliseren. Dit gold zeker ook voor mij. Ik ben niet voor niets twee keer uitgevallen met hetzelfde probleem.

Ik hoop vooral dat je hierin goed voor jezelf zorgt en jezelf serieus neemt én dat je weet dat je niet faalt als je toch even een stapje terug moet doen.

Heel veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seolenna

@LoveL Wat Elske hierboven schrijft, daarbij sluit ik mij aan. 

Extra wil ik benadrukken dat het belangrijk is dat je goed let op jouw wensen, op jouw grenzen en dat je met een zo realistisch mogelijke blik kijkt naar jouw situatie. Als je gaat voor een zo goed en snel mogelijk herstel, is dat nodig. 

13 uur geleden zei Elske:

Ik hoop vooral dat je hierin goed voor jezelf zorgt en jezelf serieus neemt én dat je weet dat je niet faalt als je toch even een stapje terug moet doen.

Deze zin, is nog een extra nadruk;-)

Succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites