Spring naar bijdragen
Ann_

Eind proef

Aanbevolen berichten

Ann_

Beste mensen,

Ik ben een student die STW in het laatste jaar studeert. Ik moet voor mijn eind proef/exaam spreken en uitleg geven over eetstoornissen en specifiek over emotioneel eten. Heeft iemand hier ervaring mee en wilt zijn mening uiten of weet iemand een goede website of een handig boek over eetstoornissen dan hoor ik het graag. 

Vriendelijke groetjes! 

Ann_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Ann_,

Ik heb hier ervaring mee. Ik wil je wel helpen, maar dan vind ik het fijn als je concrete vragen hebt. Wat zou je willen weten?

Verder zou je de websites/boeken van Geneen Roth, Joanna Kortink en Anita Johnston kunnen lezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ann_

Hey @Elske 

Ik zou eigenlijk graag willen wetten hoe het allemaal start. En hoe mensen het een plaats geven in hun leven. Ik kan me wel voorstellen dat een eetstoornis een grote invloed heeft op een leven. 

Mijn vragen zijn dus:

-Hoe start een eetstoornis?

-Hoe gaan mensen hier mee om?

-Is een eetstoornis eerder iets mentaal of iets fysiek?

-Is emotioneel-eten toepasselijk op elke emotie die je voelt of is het bijvoorbeeld enkel bij stress of verdriet?

-Is emotioneel-eten een juiste term?

Alvast bedankt voor de boek en voor jouw hulp!

met vriendelijke groeten

Ann_

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hoi @Ann_,

Hierbij mijn antwoorden. Ik denk wel dat dit voor iedereen anders is, dus ik zou hier geen algemene conclusies uit trekken.