Spring naar bijdragen
HildeB

Tips voor minder/stoppen met sporten

Aanbevolen berichten

HildeB

Hi,

Voor mijn behandeling en het verbeteren van mijn bloedwaarden moet ik flink gaan minderen (liefst natuurlijk stoppen) met sporten. Ik merk dat ik dit nog moeilijker vind dan het toevoegen van eten aan mijn huidige patroon omdat ik ook een hoop positieve dingen uit het sporten haal (leeg hoofd, meer energie (soms)). 

Heeft er iemand ervaring/tips hoe ik hiermee om kan gaan? Hoe kan ik mezelf ervan overtuigen dat dit het beste is en dat ik beter niet kan sporten? Tips om afleiding te zoeken of te zorgen dat ik dus niet ga en ook niet ga compenseren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Experimenten met andere dingen die wellicht ook kunnen gaan helpen om je hoofd leeg te maken. En dat kan echt van alles zijn, van knutselen of muziek maken/luisteren tot mediteren of tetris spelen.

Ik vind zelf een eindje wandelen (rustig tempo, geen lange afstanden) zelf ook prettig. Dan beweeg je natuurlijk wel maar echt sport is het niet. Letten op wat je om je heen ziet, hoort, voelt en ruikt kan dan helpen om "in het moment" te blijven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Probeer inderdaad op zoek te gaan naar dingen die jou ook helpen om een leger hoofd te krijgen, zoals misschien schrijven; creatieve dingen doen; bellen met iemand... En als het wel heel lastig is en je toch neigt naar (te veel) sporten; blijf tegen jezelf zeggen waarom je dit niet moet doen! Voor het herstel van je bloedwaardes en voor het herstel van een eetstoornis, want dat is het echt meer dan waard! Sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Ja herken me in voorgaande reacties. Onderzoek wat voor jou alternatieve manieren zijn om je hoofd leeg te maken.

Muziek maken, schrijven, creatieve dingen, wandelen en contact helpen mij persoonlijk vaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mirre

Wellicht kun je op een ander tempo met je lijf aan de slag, in de vorm van yoga of pilates, fysiek inspanning maar ook ontspanning...succes! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites