Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

iwillbe

heyy, 

ik heb even een vraagje. Ik heb dus de eetstoornis NAO en een paar van mijn vrienden weten dat ook. Ze zeggen dat ik altijd alles mag zeggen maarrr als ik het dan vertel dan zeggen ze 3 weken later: “80% van onze gesprekken gaan over je eetstoornis” en dan zeg ik minder er over  en dan is t: “waarom vertel je niks meer?” dus als ik niks zeg is t niet goed en als ik wel wat zeg is t ook niet goed. Ook hoorde ik dat nieuwe vrienden waaraan ik dit verteld heb omdat ik ze vertrouwde achter me rug om dingen zeggen als: “ze is aandacht aan t zoeken” of “ja ik heb ook heel veel mentale problemen maar ik zeg er niks over” en ik heb geen idee wat ik moet doen. iemand tips??

xoxo Luna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@iwillbe wat klinkt dat als een vervelende situatie. Zeker omdat het je vriendinnen zijn.

Zou je het erover durven hebben wat je dwarszit? Zou je het fijn vinden als je het samen met een volwassene uitlegt?  Of wat zou jou kunnen helpen in het contact met je vriendinnen, zodat jullie elkaar weer wat beter begrijpen. Ik heb nu het idee dat jullie een beetje om elkaar heen draaien en dat er niks echt op tafel ligt.

Soms zijn dat soort nare opmerkingen anders bedoelt dan dat werd gezegd, door bijvoorbeeld de groepsdruk (de negatieve energie van dat moment), of begrijpen ze je inderdaad echt niet, en worden van daaruit (waarschijnlijk) aannames gecreëerd die jullie contact in de weg zit. Het kan echt van alles zijn wat op dat moment speelt, waarom iemand zo naar jou kijkt. 

Door eerlijk te zijn kan je misverstanden wegnemen en dat lucht voor iedereen op.

Nog even een andere vraag: geef je aan bij je vriendinnen wat je van hen verwacht als je praat over je eetstoornis? (Geen goed of fout.)

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
iwillbe
Op 3-10-2019 om 00:54 zei maartje1:

@iwillbe wat klinkt dat als een vervelende situatie. Zeker omdat het je vriendinnen zijn.

Zou je het erover durven hebben wat je dwarszit? Zou je het fijn vinden als je het samen met een volwassene uitlegt?  Of wat zou jou kunnen helpen in het contact met je vriendinnen, zodat jullie elkaar weer wat beter begrijpen. Ik heb nu het idee dat jullie een beetje om elkaar heen draaien en dat er niks echt op tafel ligt.

Soms zijn dat soort nare opmerkingen anders bedoelt dan dat werd gezegd, door bijvoorbeeld de groepsdruk (de negatieve energie van dat moment), of begrijpen ze je inderdaad echt niet, en worden van daaruit (waarschijnlijk) aannames gecreëerd die jullie contact in de weg zit. Het kan echt van alles zijn wat op dat moment speelt, waarom iemand zo naar jou kijkt. 

Door eerlijk te zijn kan je misverstanden wegnemen en dat lucht voor iedereen op.

Nog even een andere vraag: geef je aan bij je vriendinnen wat je van hen verwacht als je praat over je eetstoornis? (Geen goed of fout.)

ik geef soms aan om gewoon even me hart te willen luchten, omdat t anders zo een chaos wordt in me hoofd. Maar dankje voor je tips 

xoxo Luna

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Hey @iwillbe

Wat goed dat je open bent over je eetstoornis naar vriendinnen, maar wat lastig dat ze er soms wat negatief op reageren. Kan me voorstellen dat dit het wel moeilijker maakt om er open over te zijn. Je zegt dat aan geeft bij hen dat het soms fijn is om even je hart te kunnen luchten; begrijpen ze dit? Hoe reageerden ze hier op? 

Ik denk inderdaad, wat Maartje ook al zei, dat eerlijk zijn (wat je dus ook echt al bent!) heel goed is. En misschien ook eerlijk zeggen dat je het lastig vindt dat ze soms aangeven dat je er te veel over praat en andere keren weer dat je er nooit over praat. Misschien kunnen zij hier dan ook wat duidelijker in zijn, en kun jij ook weer een stukje openheid geven. Het is natuurlijk belangrijk om samen het leuk te hebben en het over leuke dingen te kunnen hebben, maar het is ook heel begrijpelijk dat jij je hart bij hen wilt luchten! Succes en sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites