Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Emma Emma

geen vraag over een eetstoornis, maar kan nog nergens anders terecht. Is het raar om je psych een kaartje te geven omdat ze een cursus gaat volgen? meer als succes....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

@Emma Emma

Hoi Emma, welkom op het forum! Fijn dat je ons gevonden hebt, maar wat vervelend dat je nog nergens terecht kunt. Betekent dat dat je op een wachtlijst staat? Hoe gaat het verder met je? 

Wat betreft je psycholoog: als ik in haar schoenen zou staan zou ik het juist heel attent vinden. Als je de behoefte voelt om te doen, gewoon doen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emma Emma

haha, ik denk dat u het anders heeft geinterperteerd. ik kan nog geen ander topic openen vandaar hier mijn vraag. ik heb wel hulp voor mijn psychische problemen 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.
14 uur geleden zei Emma Emma:

haha, ik denk dat u het anders heeft geinterperteerd.

Wat heb ik verkeerd geïnterpreteerd? Zou je dat kunnen uitleggen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emma Emma
Op 4-10-2019 om 11:59 zei Anne H.:

Fijn dat je ons gevonden hebt, maar wat vervelend dat je nog nergens terecht kunt. Betekent dat dat je op een wachtlijst staat? Hoe gaat het verder met je? 

U zei dit (zie hierboven). 

Op 3-10-2019 om 22:49 zei Emma Emma:

geen vraag over een eetstoornis, maar kan nog nergens anders terecht. Is het raar om je psych een kaartje te geven omdat ze een cursus gaat volgen? meer als succes....

Ik zei dit (zier hierboven), maar bedoelde daarmee dat ik nog nergens anders terecht kan met mijn vraag op het forum. Het zou raar zijn als ik nog op een wachtlijst sta, geen behandeling heb, maar wel mijn psycholoog een kaartje misschien wil geven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.
15 uur geleden zei Emma Emma:

U zei dit (zie hierboven). 

Ik zei dit (zier hierboven), maar bedoelde daarmee dat ik nog nergens anders terecht kan met mijn vraag op het forum. Het zou raar zijn als ik nog op een wachtlijst sta, geen behandeling heb, maar wel mijn psycholoog een kaartje misschien wil geven. 

Fijn dat je het uitlegt. Ik dacht dat je wellicht op de wachtlijst stond voor een nieuwe behandeling. Vandaar. Hoe gaat het nu met je? Waar werk je op dit moment aan met je psycholoog?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emma Emma

Oh, nee, gelukkig niet. Het gaat helaas niet zo goed. Meerdere eetbuien op een dag en veel destructief ander gedrag. Ik werk op dit moment met mijn psycholoog aan het herstellen/stabiliseren van een crisis. Dus mocht u (en/of anderen) nog tips hebben om uit een crisis op te klimmen, graag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Welkom hier @Emma Emma

Alleen maar super attent om een kaartje te geven! Gewoon doen ;)

Lastig dat het niet zo goed gaat en dat je zo worstelt met destructief gedrag. Wel super goed dat je hier met je psycholoog mee aan de slag bent; moedig! 

Ik weet natuurlijk niet wat een crisis voor jou precies betekent, maar ik kan me er wel iets bij indenken natuurlijk. 

Enkele tips van mij: 

- stel kleine doelen zodat het concreet/zichtbaar wordt welke stapjes je behaald hebt (dit kan ook meer moed geven!) 

- geef jezelf ruimte; het kan niet in één keer allemaal goed gaan. 

- schrijf dagelijks wat punten op die goed gingen of waar je dankbaar voor bent

- blijf open naar de mensen om je heen over hoe het gaat (praten, schrijven, appen.. etc)

- wees lief voor jezelf, je bent super hard aan het werk en dit kost ook tijd en energie. Doe eens iets fijns of ontspannends waar je even van kan genieten (voor zover dit lukt)

- probeer ondanks de eetbuien gestructureerd je eetmomenten te blijven volgen, dit kan veel helpen om ook minder last te krijgen van de eetbuien. (mocht je psycholoog hier andere tips over hebben gegeven, negeer dan vooral mijn advies ☺️)

Heel veel sterkte! En laat gerust weten of je iets aan de tips hebt. 

Lieve groetjes,

Ilse 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites