Spring naar bijdragen
torentje

Epileptische aanval bij eetstoornis

Aanbevolen berichten

torentje

Hallo,

Ik heb een vraag,

heeft iemand ervaring met epileptische aanvallen wat samen gaat met een eetstoornis? 

Kan iemand hier iets over vertellen?

Dankjewel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Wat maakt dat je hier benieuwd naar bent? 

Heb je zelf epilepsie én een eetstoornis? 

Ben je vooral benieuwd of iemand anders dit ook heeft en wil je ervaringen uitwisselen? 

Wat denk jij dat de relatie/wisselwerking  ertussen is (voor anderen dit voor jou gaan invullen), wat denk je dat het een het ander triggerd? Stel jij hebt met deze combinatie te maken, wat zeggen je artsen dan? Praat je daar over? 

Even vanuit mij 

Spoiler

Geen  ervaring met de combie, wel ervaring met een gezinslid met epilepsie. Kan me voorstellen dat het controle verlies over je lichaam ervoor zorgt dat je controle zoekt in het omgaan met eten/gewicht bijvoorbeeld.

Maar ik kan me ook zo voorstellen dat slecht eten/slecht voor je lichaam zorgen, ondergewicht en overgewicht bv ook weer triggers zijn voor meer en heftigere aanvallen. Ik ben geen dokter, dit is maar gissen en vanuit gezond verstand beredeneerd.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
torentje

Ja zelf heb ik een eetstoornis en last van epileptische aanvallen. Ik heb wel wat gelezen over de relatie tussen eetstoornis en epilepsie, over tekort aan voeding wat storing geeft in de hersenen. Ik ben benieuwd of dit een herkenbare situatie is, en hoe mensen hier mee om gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Wat was er eerder je eetstoornis of je epilepsie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]
18 uur geleden zei torentje:

Ja zelf heb ik een eetstoornis en last van epileptische aanvallen. Ik heb wel wat gelezen over de relatie tussen eetstoornis en epilepsie, over tekort aan voeding wat storing geeft in de hersenen. Ik ben benieuwd of dit een herkenbare situatie is, en hoe mensen hier mee om gaan?

Heb je hier ook contact over een arts (die je spreekt over de epileptische aanvallen?)? En wat zegt hij/zij hierover?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Ik ervoer tijdens mijn eetstoornis regelmatig zogenaamde 'wegrakingen'. Het was niet officieel epilepsie, maar het zorgde wel voor gevaarlijke situaties.
Zoals hierboven vraag ook ik me af of je onder controle staat bij een arts?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
torentje

de eetstoornis was er eerder. Ik sta onder behandeling van een arts en een eetstoorniskliniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anne H.

Wat zeggen zij hierover?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Heb je echt epilepsie of is het medicatie gerelateerd?
Ik herken het namelijk wel vanuit medicatie gerelateerdheid (topiramaat wat plotseling niet meer voorhanden was toen ik in Oeganda was, en daar kreeg ik epileptische aanvallen). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites