Spring naar bijdragen
Emma Emma

ervaringen

Aanbevolen berichten

Emma Emma

Hallo iedereen, 

Heeft iemand ervaring met Compassion Focused Therapy, Acceptance and Commitment Therapy en/of Schematherapie? 

Graag hoor ik van iemand,

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik met de laatste twee. Wat zou je erover willen weten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Ik ook met de laatste 2, same question als Jessie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emma Emma

Oke bedankt. Wat heeft beide therapieën voor jullie gebracht? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Schematherapie: met name inzicht in waarom ik bepaalde triggers heb. De triggers (en onderliggende schema's) zijn nooit echt opgelost/verdwenen, maar ik kan er nu beter mee omgaan.

ACT: vind ik moeilijk te zeggen. Ik kan niet heel concreet zeggen, dit of dat was het resultaat. Maar toen ik de behandeling in ging had ik een depressie en aan het einde niet meer. Kwam dat volledig door die therapie? Nee, dat denk ik niet, maar het heeft er zeker aan bijgedragen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laurence

Hai Emma Emma, ik heb een vroege vorm van ACT gehad jaren geleden, en had toen het idee dat het niet gewerkt had. Nu zie ik het meer als een onderdeel van mijn reis naar herstel. Het heeft mij nieuwsgierig gemaakt naar mindfulness en neurolinguistisch programmeren (NLP). Uiteindelijk heb ik de sleutel gevonden via deze methodes, die ik gecombineerd heb met technieken die gebruikt worden tegen dwangstoornissen. Ik had meer dan 30 jaar lang een eetbuistoornis, met af en toe boulimiatrekken, en ben er nu vanaf. 😊 Liefs, Laurence

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Ik met schematherapie. Het heeft mij heel veel inzicht gegeven in waarom ik vanuit bepaalde denkbeelden denk en waarom ik bepaalde "schema's" inzet op bepaalde momenten in mijn leven. Dit herken ik nu nog steeds op en als mij dit niet bevalt kan ik hiernaar handelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites