Spring naar bijdragen
Emma Emma

Heb ik bewegingsdrang?

Aanbevolen berichten

Emma Emma
Spoiler

Als ik iedere dag minimaal 10.000 stappen moet zetten, valt dat onder bewegingsdrang? Ik heb eerlijk gezegd het idee van niet, omdat ik altijd zie dat andere 'eetstoornis mensen' echt richting de 20.000 of zelfs hoger stappende hebben. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
1 uur geleden zei Emma Emma:
  Inhoud verbergen

Als ik iedere dag minimaal 10.000 stappen moet zetten, valt dat onder bewegingsdrang? Ik heb eerlijk gezegd het idee van niet, omdat ik altijd zie dat andere 'eetstoornis mensen' echt richting de 20.000 of zelfs hoger stappende hebben. 

Waar haal je die informatie vandaan dat anderen dit zouden doen? 

Wat is het dat je je zo vergelijkt met anderen? Waarom zou je ook X moeten lopen om bewegingsdrang te hebben? Het woord zegt het al.. het gaat om de drang.. niet om de beweging an sich. Ook al loop je maar 2 stappen, als dat is vanuit angst, vanuit drang, vanuit moeten dan is het niet goed. 

Probeer je eigen drang onder controle te krijgen door er minder/niet aan toe te geven. Leer luisteren naar de signalen van je lichaam die ho zegt als het genoeg is, die aangeeft dat je ook mag rusten dat je echt niet per se X per dag hoeft te lopen. Leer op je billen te zitten en niks te doen, dat mag! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Bewegingsdrang kan zich op allerlei manieren uiten. Het gaat er niet zozeer om hoeveel je van jezelf 'moet' bewegen. Het gaat er meer om wat er bij je gebeurt als je het niet doet. Voel je je heel onrustig of ga je bv allemaal negatieve dingen denken als je niet kan bewegen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LJAS

Hi Emma Emma,

Bewegingsdrang is niet gekoppelt aan een aantal stappen dat je dagelijks zou (moeten) zetten. Veel mensen hebben de wens/eis om een x aantal stappen te zetten dagelijks, dat iso p zich niet verkeerd. Ik denk dat je hte in ieder geval niet moet vergelijken met wat anderen doen.

Ga bij jezelf na waarom je minimaal 10,000 stappen moet zetten en wat gebeurt er met je wanneer je dat een dagd niet doet. 

En heb je meerdere bewegingsvormen die je jezelf (dagelijks) verplicht?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Wat de rest zegt... Het gaat niet om de hoeveelheid beweging of de schade die het je lichaam berokkent. Het gaat om het psychisch lijden die eronder gepaard gaat. Zeg jij afspraken af omdat jij nog niet het aantal stappen gezet hebt die je "moet" zetten? Dan lijdt je sociale leven eronder.
Raak je in paniek als je niet het aantal stappen gezet heb die je "moet" zetten? Dat lijdt je psychisch onder de druk die je jezelf oplegt. 

Bovendien is 10.000 stappen ook veel. Dan haalt een gemiddelde Nederlander niet op een dag. Mag je jezelf weleens rust gunnen? Doe je nog meer buiten die stappen om?
Ik vind het heel erg voor je dat je zo'n druk ervaart. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites