Spring naar bijdragen
truus

Be leef traject

Aanbevolen berichten

Rebekka

Ik wil ook even toevoegen dat van nu het moment tot aanmelden/intake gesprekken ook nog wel zn tijd in beslag neemt, ook al zijn de wachttijden bij HC nu misschien niet heel lang. Ook is de laatste be-leef groep alweer geweest en zal de 1e groep pas weer in het voorjaar gaan, waar je dan ook nog een voortraject hebt voor beleef. Dus ALS het al geïndiceerd wordt tijdens de intake, dan zit je ook niet direct daar. 

Heb je verder al wel gekeken naar eigen bijdragen, de vergoeding door je verzekering bij HC ed? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
2 uur geleden zei Rebekka:

Ik wil ook even toevoegen dat van nu het moment tot aanmelden/intake gesprekken ook nog wel zn tijd in beslag neemt, ook al zijn de wachttijden bij HC nu misschien niet heel lang. Ook is de laatste be-leef groep alweer geweest en zal de 1e groep pas weer in het voorjaar gaan, waar je dan ook nog een voortraject hebt voor beleef. Dus ALS het al geïndiceerd wordt tijdens de intake, dan zit je ook niet direct daar. 

Heb je verder al wel gekeken naar eigen bijdragen, de vergoeding door je verzekering bij HC ed? 

Ik snap dat je niet van vandaag op morgen zoiets groots gaat doen. Ik heb mij proberen in te lezen op dr site en alle mogelijkheden bekeken deze is er 1 van. Waarbij ik graag wilde horen en weten hoe anderen het ervaren en wat hun ervaring hierin dus is of was. Ik ben zoekende in wat wel en niet zou kunnen en probeer mij zelf al wat voor te bereiden op de intake en te kijken wat evt wel en niet past. Deze is er 1 van. Mocht het geïndiceerd worden dat ik weet wat het inhoud en ik daar wat mee kan. Ik weet inmiddels ook wat wel en niet werkt bij mij en wat voor mensen ik tegenover mij moet hebben om er uit te krijgen wat deze kleine en grote meid allemaal heeft  mee gemaakt en nog mee maakt. 

Dus ik hoop niet dat dit het traject is wat het wordt ik hoop dat ik hier geholpen mag en kan worden en ik weer gelukkig mag zijn! En dus en ik weet dat als ik mij niet voorbereid ik de hakken in het zand ga zetten en dus wegloop. En misschien doe ik dat alsnog wel maar heb ik het in elk geval anders geprobeerd. 

Ik heb gekeken naar de kosten en het is een klein beetje onduidelijk maar ook dit zal vast besproken worden als het zover is. Of kan jij mij wat mee vertellen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Goed dat je de mogelijkheden bekijkt en je inleest op de site @truus

wat betreft financiële bijdragen kosten en vergoeding kun je ook wat info vinden op de site, maar dat geldt niet alleen voor be-leef maar ook algemeen voor vergoeding bij HC. Verder ligt de eigen bijdragen ergens tussen €2500-€3000 geloof ik. Destijds was het voor mij rond de €2500 maar omdat het traject verlengt is met 2 weken is die bijdrage dus omhoog gegaan. Maar wat het exact is durf ik niet te zeggen. 

Maar als be-leef in je intake fase geïndiceerd wordt, kan je tijdens de intake voor be-leef (is ook een apart traject nog) geloof ik ook een financieel advies gesprek hebben. 

Succes alvast met de intake, probeer al je vragen en voorstellen maar op papier te zetten zodat je dit duidelijk hebt en kan bespreken.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
15 minuten geleden zei Rebekka:

Goed dat je de mogelijkheden bekijkt en je inleest op de site @truus

wat betreft financiële bijdragen kosten en vergoeding kun je ook wat info vinden op de site, maar dat geldt niet alleen voor be-leef maar ook algemeen voor vergoeding bij HC. Verder ligt de eigen bijdragen ergens tussen €2500-€3000 geloof ik. Destijds was het voor mij rond de €2500 maar omdat het traject verlengt is met 2 weken is die bijdrage dus omhoog gegaan. Maar wat het exact is durf ik niet te zeggen. 

Maar als be-leef in je intake fase geïndiceerd wordt, kan je tijdens de intake voor be-leef (is ook een apart traject nog) geloof ik ook een financieel advies gesprek hebben. 

Succes alvast met de intake, probeer al je vragen en voorstellen maar op papier te zetten zodat je dit duidelijk hebt en kan bespreken.  

Ik heb ook gelezen dat er zorgverzekeraars zijn die alles vergoeden is er dan alsnog een eigen bijdrage? Als dit zo is is dat zo  hoor maar omdat het er niet duidelijk bijstaat hoeveel het dan is enz.. anders komt dit in gesprek idd wel na boven. 

Bedankt. Hoe heb je het traject ervaren dan? Heb je er zelf veel aan gehad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
7 minuten geleden zei truus:

heb ook gelezen dat er zorgverzekeraars zijn die alles vergoeden is er dan alsnog een eigen bijdrage?

Nee bij be-leef is er echt een eigen bijdrage

Ik heb  tijdens mn intake beleef geïndiceerd gekregen, echter is dat toen onzorgvuldig verlopen waardoor pas na een half jaar ambulant mn therapeut erachter kwam dat dit al geïndiceerd was. Op dat moment wilde mn therapeut no dat ik met be-leef mee zou gaan. Toen ze erachter kwam dat het dus al geïndiceerd was. Meestal als je al langer in behandeling bent, wordt zn voorstel door je therapeut dan eerst in het MDO besproken voor je aangemeld wordt. 

Toen ik echter op dat moment wel de intake doorliep voor be-leef bleek tijdens de gesprekken dat het op dat moment niet kon (redenen laat ik even achterwege). 

Achteraf gezien.. denk ik dat als ze toen direct vanaf intake bij mij beleef hadden doorgezet het er nu voor mij heel anders uit zou zien. Mja... 

Op dit moment zou ik het eig wel willen ... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
2 minuten geleden zei Rebekka:

Nee bij be-leef is er echt een eigen bijdrage

Ik heb  tijdens mn intake beleef geïndiceerd gekregen, echter is dat toen onzorgvuldig verlopen waardoor pas na een half jaar ambulant mn therapeut erachter kwam dat dit al geïndiceerd was. Op dat moment wilde mn therapeut no dat ik met be-leef mee zou gaan. Toen ze erachter kwam dat het dus al geïndiceerd was. Meestal als je al langer in behandeling bent, wordt zn voorstel door je therapeut dan eerst in het MDO besproken voor je aangemeld wordt. 

Toen ik echter op dat moment wel de intake doorliep voor be-leef bleek tijdens de gesprekken dat het op dat moment niet kon (redenen laat ik even achterwege). 

Achteraf gezien.. denk ik dat als ze toen direct vanaf intake bij mij beleef hadden doorgezet het er nu voor mij heel anders uit zou zien. Mja... 

Op dit moment zou ik het eig wel willen ... 

Ow....Hoe kan dat toch zo zijn mis gegaan? Wat vervelend. Denk je dat je er dan nu beter bij zou hebben gezeten als nu? Gaat nog niet zo goed dus.. 

Ik hoop voor je dab dat je nog een kans krijgt om het wel te mogen doen! En dat het je kan helpen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blueeyes

Ik ben al in behandeling bij HC. Nu bijna een jaar en samen net de therapeut ben ik tot de conclusie gekomen dat Be-leef goed kan werken voor mij.

2 weken geleden heb ik me na een voorlichtingsavond definitief aangemeld en wacht ik nu op de gesprekken.. 

Je moet idd een eigen bijdrage betalen en dit wordt niet vergoed door de verzekering. Dat heb ik begrepen bij die avond

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
4 uur geleden zei truus:

Ow....Hoe kan dat toch zo zijn mis gegaan? Wat vervelend. Denk je dat je er dan nu beter bij zou hebben gezeten als nu? Gaat nog niet zo goed dus.. 

Ik hoop voor je dab dat je nog een kans krijgt om het wel te mogen doen! En dat het je kan helpen 

Ja vraag ik me ook af, bij mij is dat helaas niet het enige wat mis liep mja. En ik denk idd dat ik met beleef er beter/goed bij had gezeten nu. Ze hadden destijds moeten doorpakken.. tja die kans.. ik weet niet of ik me nog eens aanmeld bij HC.. of dat überhaupt mogelijk is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
8 minuten geleden zei Rebekka:

Ja vraag ik me ook af, bij mij is dat helaas niet het enige wat mis liep mja. En ik denk idd dat ik met beleef er beter/goed bij had gezeten nu. Ze hadden destijds moeten doorpakken.. tja die kans.. ik weet niet of ik me nog eens aanmeld bij HC.. of dat überhaupt mogelijk is. 

Oneee dus jij bent nu nergens anders in  behandeling.. Ik heb nog niks gehoord van HC heb mij vorige week aangemeld. Ben benieuwd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
17 minuten geleden zei Blueeyes:

Ik ben al in behandeling bij HC. Nu bijna een jaar en samen net de therapeut ben ik tot de conclusie gekomen dat Be-leef goed kan werken voor mij.

2 weken geleden heb ik me na een voorlichtingsavond definitief aangemeld en wacht ik nu op de gesprekken.. 

Je moet idd een eigen bijdrage betalen en dit wordt niet vergoed door de verzekering. Dat heb ik begrepen bij die avond

Wat goed dat je je hebt aangemeld!! Succes met de procedure verder. Hopelijk is het wat voor jou. 

Ik weet niet of ik de eigen bijdrage kan betalen maar we zullen het zien. Eerst de intake maar eens. Ben wat ongeduldig merk ik en merk ook dat de stress dan ook komt dus ook de eetbuien en niet eten en drinken.  Spannend allemaal. 

Wens jou heel veel succes in elk geval 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ashley510bl

Het is ondertussen €2850 euro de eigenbijdrage ik ben pas geweest naar beleef ben nu 2 weken thuis weer. Ik heb er heel veel aan gehad en kan nu echt gaan werken aan de onderliggende dingen. 

heel veel liefs :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus
Op 23-11-2019 om 14:33 zei ashley510bl:

Het is ondertussen €2850 euro de eigenbijdrage ik ben pas geweest naar beleef ben nu 2 weken thuis weer. Ik heb er heel veel aan gehad en kan nu echt gaan werken aan de onderliggende dingen. 

heel veel liefs :) 

Okee ik heb nog geen idee wat ik ga doen en of ze mij überhaupt kunnen helpen. Jij hebt zo te horen veel gehad aan de ervaring daar! Wat fijn :)  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
truus

Intake inmiddels gehad! En ook over beleef gehad. Denk dat dit wel een serieuze optie is geworden. Ben wel benieuwd naar hoe het je nu afgaat @ashley510bl 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites