Spring naar bijdragen
Vesania

Heel erg keelpijn

Aanbevolen berichten

Vesania

Hoi, 

Ik ben nieuw hier, maar durf mezelf nog niet helemaal voor te stellen.

Ik heb wel een vraag.

Ik heb sinds 2 dagen heel erg last van keelpijn, mezelf grieperig voelen, etc ( er is een virus vastgesteld ). Het doet zo een pijn dat slikken haast niet te doen is. 

Helaas geef ik over.

Nu is mijn vraag of dat door het overgeven de keelpijn erger kan worden? ( misschien een domme vraag ).

Normaal gesproken heb ik na het overgeven niet heel erg last van mijn keel, misschien minimaal. 

Groetjes 🖐

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik denk dat dat wel kan inderdaad! Het maagzuur dat meekomt kan je slokdarm en keel heel erg irriteren, dus als je al keelpijn had wordt het daar denk ik wel erger van.

P.S. Welkom hier! Misschien voelt het na een tijdje meelezen minder eng om jezelf voor te stellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania
1 uur geleden zei Jessie:

Ik denk dat dat wel kan inderdaad! Het maagzuur dat meekomt kan je slokdarm en keel heel erg irriteren, dus als je al keelpijn had wordt het daar denk ik wel erger van.

P.S. Welkom hier! Misschien voelt het na een tijdje meelezen minder eng om jezelf voor te stellen.

Dankjewel voor je reactie!

Ik denk ook dat dat een logisch gevolg kan zijn. 

Ik hoop dat ik me ook snel kan voorstellen. Het zal even tijd nodig hebben misschien. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Hee Vasania, wilde je toch zo even welkom heten hier en zeggen dat ik het wel dapper vind dat je dit berichtje wel bent komen schrijven. 

Nu je de bevestiging krijgt dat dit het kan verergeren, hoe is dat voor je? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Hi Vasania

herkenbaar hoor die keelpijn, heb het zelf ook nooit na compenseren maar áls ik al wel last heb dan verergerd het wel door compensatie. Overigens weerhoudt me dat dan wel omdat het gewoon teveel pijn doet en ik weet dat mn keel dan echt even tijd nodig heeft te herstellen. Lukt jou dat laatste ook of is de drang toch te groot dan? 

Beterschap hoop dat je inmiddels wat opgeknapt bent. 

Voel je vrij verder te schrijven op het forum hoor! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

Hoi Vasania, 

Allereerst welkom op het forum! 

Wat vervelend dat je jezelf niet goed voelt. 

Door overgeven kan de keelpijn inderdaad verergeren (zoals degene hierboven ook bevestigen). Ik ben net zoals Ce. wel benieuwd hoe dat is voor jou om te weten. 

Goed dat je voor jezelf even de grens aangeeft met dat het nu nog even te vroeg is voor schrijven op dit forum. Weet wel dat de mensen hier klaarstaan om jou te helpen of gewoon mee te lezen met onderwerpen waar jij mee zit. 

Liefs!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
PeggyV

Welkom @Vesania, dapper dat je de keuze hebt gemaakt om wel dít berichtje te schrijven. Neem je tijd om even te wennen en rond te kijken; het heeft geen haast om je voor te stellen.

Zoals hierboven al beschreven kan braken inderdaad keelpijn veroorzaken/verergeren. Zo kan iedere manier van compensatie lichamelijke gevolgen hebben. Weet je ook waarom je na het eten wilt/moet braken? Als deze vraag nog te confronterend voor je is dan hoef je het niet te beantwoorden hoor, maar het zou inzicht kunnen geven voor jezelf. Denk er maar eens rustig over na. 

Beterschap! 🌻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vesania

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik zal mij straks proberen voor te stellen. Dat praat ook wat makkelijker :)

Op de vraag of het mij zou tegen houden om over te geven en hoe het voor mij is als ik zou weten dat het overgeven de keelpijn erger zou maken, het houdt mij enigzins tegen. Ik kan niet zeggen dat ik het helemaal niet zou doen. De drang om op een bepaald gewicht te blijven ( of lager ) is voor nu nog teveel aanwezig om er op dit moment niet mee bezig te ( kunnen ) zijn.

En compenseren komt dan ook weer om de hoek kijken, wat zich dan weer uit in weinig eten. Het is allemaal zo lastig en ingewikkeld ook :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites